وزارت کشور: حضور زنان در ورزشگاه به حل مشکلات اقتصادی می‌انجامد!

سرویس سیاسی -مرکز اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی وزارت کشور طی یادداشتی به گزارش کیهان واکنش نشان داده و نوشت :  برخلاف ادعای روزنامه کیهان سیاست دولت درخصوص حضور خانواده‌‌‌‌‌‌ها در ورزشگاه و اقدام وزارت کشور و استانداری تهران در صدور مجوز برای حضور خانواده‌‌‌‌ها نه برای قهرمان‌‌‌‌‌‌سازی از یک مدیر و یا یک نهاد دولتی بلکه برای حمایت از قهرمانان ملی است که توانسته‌‌‌‌اند به نمایندگی از سوی مردم ایران شجاعت و غیرت،‌ پایداری و مقاومت را در بزرگ‌ترین آوردگاه حال حاضر جهان به منصه ظهور بنشانند و تحسین همگان را برانگیزند و نام ایران با احترام خاص در افکارعمومی و رسانه‌‌‌‌های جهان ادا شود.
وزارت کشور اقدام صورت گرفته را در راستای تحقق مطالبه اجتماعی خوانده و آورده است: روزنامه کیهان اقدامی را که در راستای تحقق مطالبه اجتماعی بخش موثری از جامعه و هنجارسازی برای حضور سالم خانواده‌‌‌‌‌‌‌ها در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی اجرا شده،‌ مسائل حاشیه‌‌‌‌ای و در جهت فراموشی مشکلات اصلی کشور از جمله تورم، بیکاری، رکود خوانده است اما باید توجه داشت ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌‌‌ها می‌‌‌تواند به افزایش امید به زندگی و تقویت روحیه اجتماعی برای عبور از مشکلات اقتصادی،‌ منجر شود.
در ادامه این یادداشت تصریح شده است: عبور از دشواری‌‌‌‌های مختلف موجود در کشور، نیازمند ایجاد جامعه‌‌‌ای با نشاط با مردمان امیدوار برای ادامه راه است که در برهه فعلی استفاده از ظرفیت بسیار خوب بازی‌های مقتدرانه قهرمانان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران که حتی در صورت باخت هم تماشاگران را به تحسین وا می‌دارد، کاملاً ضروری و به جاست.
مطالبه اجتماعی


یا خواست 18 زن ضدانقلاب!
وزارت کشور در حالی حضور زنان در ورزشگاه‌ها را یک مطالبه اجتماعی خوانده است که نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور از نرخ ارز تا نوسانات شدید قیمت سکه و خودرو همگی نشان می‌دهد که مشکلات مردم چه بوده و مطالبه اجتماعی چیست؟!
کافی است به یادداشت‌ها و گزارش‌های منتشر شده در سایت‌ها و رسانه‌های بیگانه درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نگاهی از سر دقت بیندازیم تا مشخص شود که آنچه مطالبه اجتماعی خوانده می‌شود از سوی چه کسانی و گروه‌هایی چنین وانمود می‌گردد؟!
از جمله، 18 زن مدعی اصلاحات در نامه‌ای به فیفا موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مطرح کرده و خواستار تعلیق فدراسیون فوتبال ایران شده‌اند، در بخشی از این نامه آمده است: «فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا برای مدت زمانی طولانی چشمان خود را بر ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی در ایران بسته است. این ممنوعیت بیانگر نقض یکی از اصول بنیادین فیفا است. ماده چهارم اساسنامه‌ فیفا می‌‌گوید که تبعیض از هر نوعی به شدت ممنوع است و به وسیله خروج و تعلیق قابل مجازات است.»
لیست امضاءکنندگان این نامه که از گوگوش تا شیرین عبادی، هما سرشار و مهرانگیز را شامل می‌شود در نوع خود جالب توجه است، وزارت کشور مطالبه این زنان بریده از وطن و اغلب فاسد از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را یک مطالبه اجتماعی می‌داند و می‌خواند ولی در مقابل خواسته به حق اکثریت مردم مبنی بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی را به ایجاد نشاط کاذب از طریق حضور زنان در ورزشگاه‌ها را توصیه می‌کند!
عبور از مشکلات کشور
تدبیر می‌خواهد نه بازی و حاشیه‌سازی!
نکته قابل تامل دیگر آنکه وزارت کشور عبور از مشکلات کنونی کشور را نیازمند ایجاد جامعه‌‌‌ای با نشاط با مردمان امیدوار برای ادامه راه می‌داند، فارغ از اینکه کسی منکر ضرورت شادی در کشور نیست تذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که آیا مشکلات اقتصادی کشور از بیکاری جوانان گرفته تا افزایش سرسام‌آور قیمت ارزاق عمومی و نوسانات نرخ ارز، سکه و خودرو همگی با حاشیه‌سازی‌هایی چون حضور زنان در ورزشگاه‌ها قابل حل است؟!
دولت محترم بایستی به این نکته توجه کند که عبور از مشکلات تدبیر و اندیشه نیاز دارد نه حاشیه سازی برای عبور از اعتراضات به حق مردم برای چند روز دیگر باقی ماندن در سریر قدرت!
گفتنی است کیهان در گزارشی به دلمشغولی‌های دولت ‌اشاره کرده و نوشته بود: در شرایطی که بحران‌های متعدد اقتصادی نظیر رکود، تورم و بیکاری‌‌گریبانگیر کشور است و اوضاع معیشتی مردم را با مشکل مواجه کرده است، این روزها مجددا روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و همسو با دولت رسالت واقعی خود در پرداختن به مشکلات و معضلات اقتصادی و فرهنگی مردم را به فراموشی سپرده و با پرداختن به سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی از جمله سوژه حضور زنان در ورزشگاه و ماجرای عدم حضور یک بازیکن خارجی در صدا و سیما، بدنبال تامین منافع باندی و جناحی خود هستند.