مصاحبه

قانون نباید در مورد رونالدو و مسی متفاوت باشد
کی‌روش: ایران مایه فخر جام جهانی شد

کی‌روش در پایان بازی به دوربین فیفا گفت: «در این بازی افتخارآمیز بودیم و مایه فخر جام جهانی شدیم. مسابقه خیلی فشرده‌ای بود، دقیقه به دقیقه، برخورد به برخورد، ما مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان بازی کردیم. بی‌تردید ایران با سازماندهی و رفتارش، با روشی که بازی را کنترل کرد، اگر عدالتی در فوتبال وجود داشت که ندارد، تنها برنده این بازی می‌شد. برنده این بازی ایران است.»


کی‌روش در مورد عملکرد داور گفت: «من نظر روشنی در مورد داوری دارم اما باید کلماتم را با دقت انتخاب کنم زیرا داوری بر اساس فیفاست. نباید با ابراز نظرم، مشکل ایجاد کنم. وقتی موضوع داوری است، دما خیلی بالا می‌رود، پس من مجبور می‌شوم کت‌ام را در بیاورم. وقتی پنالتی علیه ما بود، 6 اسلوموشن پخش شد اما وقتی پنالتی به سود ما بود یک اسلوموشن پخش شد اما ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد پس من رفتم به تونل تا صحنه را ببینم. من نمی‌خواهم علیه تیم کشورم صحبت کنم اما من عادت کرده‌ام که یک ملت علیه‌ام باشد.»
او با اشاره به برخورد رونالدو و پورعلی‌گنجی گفت: «وقتی یک بازیکن با آرنج ضربه می‌زند، باید کارت قرمز بگیرد. در کتاب قانون نوشته نشده که در مورد مسی و رونالدو طور دیگری باید تصمیم گرفته شود. ما این حق را داریم که بدانیم انتخاب داوران برچه اساسی است و من این سوال را از آقای اینفانتنیو دارم. شما نمی‌دانید که مردم ایران چه فداکاری‌هایی برای حضور در این رقابت‌ها انجام دادند؟ وقتی از VAR استفاده می‌کنید، دیگر جایی برای اشتباه بشری نیست. قبلا زمانی که داور تصمیم می‌گرفت، اشتباه انسانی قابل درک بود اما الان دیگر اینطور نیست، نباید تصمیم اشتباه گرفته شود. الان معلوم نیست داوران چه تصمیمی می‌گیرند. باید مثل راگبی عمل شود، باید بدانیم چه تصمیمی گرفته شود. می‌گویند آن رونالدو است.»
کی‌روش با انتقاد از فیفا در انتخاب داوران گفت: «می‌دانم که این صحبت‌ها می‌تواند تبعاتی برایم داشته باشم اما امیدوارم رسانه‌های پرتغالی تحلیل مناسبی داشته باشند. اینکه می‌توانست یک پنالتی دیگر برای ما گرفته شود. من تنها در مورد داوری صحبت نمی‌کنم بلکه در مورد یک سیستم حرف می‌زنم. واقعا آن صحنه کارت زرد داشت؟ لطفا به من هم استراحت بدهید!»
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شما اعتقاد دارید چون آن صحنه رونالدو بود کارت قرمز نگرفت، گفت: «من برای کریستیانو تحسین زیادی قایلم اما باید بدانیم که چه کسی بازی را قضاوت می‌کند. آیا نصفه آرنج زدن هم داریم. وقتی آرنج زده می‌شود، باید کارت قرمز داده شود. آقای اینفانتینو من حامی شما هستم اما شما باید این مسائل را حل کنید.»
کی‌روش با تحسین بازیکنانش گفت: «من به تیمم افتخار می‌کنم، چیزهای زیادی بود که باید به بازیکنانم بگویم. ارزشمندترین چیزی که می‌توانم بگویم این است که ممنونم، ممنونم که من را به اینجا آوردید. تشکر، قدردانی برای همه آنچه بازیکنانم انجام دادند. همه می‌گفتند ما در انتهای جدول قرار می‌گیریم اما ما کیفیت‌مان را نشان دادیم.»
او درباره بازی گفت: «بازی فوق‌العاده‌ای بود. فکر می‌کنم توانستیم از نظر سازماندهی بازی پرتغال را سد کنیم. فکر می‌کنم کوارشما در صحنه گل خیلی خوب کار کرد اما می‌توانستیم او را هم متوقف کنیم همانطور که می‌توانستیم مانع گلزنی مسی در برزیل شویم. ما تلاش کردیم تا مانع رسیدن توپ به کریس رونالدو شویم. استراتژی ما این بود که از نقاط ضعف پرتغال استفاده کنیم و ضرباتی بزنیم که دردناک باشد. ما منسجم بازی کردیم و فکر می‌کنم پرتغال در نیمه دوم خسته شده بود و ناامید. ما تلاش کردیم تا آنها را وادار به اشتباهات بیشتر کنیم و توانستیم به پنالتی برسیم و قدوس هم یک ضربه به سمت دروازه زد.»
سرمربی تیم ملی خطاب به مردم ایران گفت: «من خیلی احساس غرور می‌کنم، ما از هواداران روس هم تشکر می‌کنیم. هواداران ایرانی هم اجازه ندادند ورزشگاه‌ها خالی بماند. ما خیلی خوشحالیم که بازیکنان‌مان نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و با نمایش‌هایشان، احترام زیادی کسب کردند. ما از قبل گفته بودیم که یا می‌بریم یا درس می‌گیریم. کسی انتظار نداشت که ایران چنین نمایشی ارائه بدهد.»