کتاب «روایتی از زندگی و زمانه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی» منتشر شد

همزمان با ایام سی‌وهفتمین سالگرد فاجعه هفتم تیر که منجر به شهادت شهید مظلوم آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب گردیده کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی» منتشر شد.
این کتاب با استفاده از منابع منتشر شده، آثار، مصاحبه‌ها و مذاکرات توسط آقای «جعفر شیرعلی‌نیا» گردآوری و تالیف شده است.
فصل اول کتاب تحت عنوان «در جستجوی دین و فلسفه زندگی و زمانه او» از تولد در سال 1307 تا 1342 زندگی شهید بهشتی را روایت می‌کند و فصل دوم با عنوان «مرکزی اسلامی برای اروپا» اختصاص به فعالیت‌های آیت‌الله بهشتی در دوره پنج‌ساله حضورش در اروپا دارد. فصل سوم کتاب با عنوان «پیروزی پس از ناامیدی» به دوران پس از بازگشت آیت‌الله بهشتی به ایران از سال 1349 تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در برمی‌گیرد و فصول چهارم، پنجم و ششم حدود سه سال از زندگی این شهید مظلوم را پس از پیروزی انقلاب روایت می‌کند.
این کتاب در 364 صفحه به اهتمام معاونت فرهنگی قوه‌قضائیه و بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) تهیه شده که حاوی عکس‌ها، مطالب، گزارشات و مقاله‌های متنوعی است.


هرچند در این کتاب، مطالب ارزشمندی گردآوری و به چاپ رسیده است، اما باتوجه به اسناد، مدارک، کتاب‌ها و آرشیو موجود از شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، دست اندرکان تهیه کتاب می‌توانستند نسبت به قوی‌تر نمودن و کامل‌تر کردن کتاب اقدام نمایند. به نظر می‌رسد تاثیر آیت‌الله بهشتی و مواضع او و اقدامات کثیر این شهید مظلوم در پیروزی انقلاب و تلاش‌هایش چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن بطور کامل در کتاب حاضر نیامده و علاوه برآن عکس‌های تاریخی زیادی نیز از آیت‌الله بهشتی در مراسم، جلسات و... وجود دارد. که می‌توانست تکمیل‌کننده کتاب باشد.
یکی از محورهای فعالیت آیت‌الله بهشتی که بخش قابل توجهی از عمر ایشان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود، کارهای زیادی است که آن عالم متفکر و انقلابی برای رشد آموزش و پرورش در زمینه‌های تربیت معلم، تدوین کتاب‌های درسی با گرایش دینی، تزریق افکار انقلابی به جامعه معلمین و دانش‌آموزان و نزدیک ساختن دوقشر مهم و اثرگذار دانشگاهی و روحانی به همدیگر بود که جای آن در این کتاب خالی است.
سایر اخبار این روزنامه
امروز با حضور رئیس‌جمهور در پالایشگاه خلیج‌فارس؛ خودکفایی کامل ایران در بنزین با افتتاح بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: تحول در دستگاه قضایی، تفاهم با مردم همکاری با دولت رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت: تسلیم نخواهیم شد، عزت تاریخی را حفظ می‌کنیم و در مبارزه اراده‌ها، آمریکا را شکست می‌دهیم تاکید حضرت آیت‌الله وحید خراسانی برای تکریم اهل‌ سنت دکتر ظریف در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: نباید فکر کنیم که آمریکا همه چیز است رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد خرید 38 هزار و 250 عدد سکه توسط یک جوان 31 ساله تحلیل سیاسی هفته گفتگوی خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ناگفته‌هایی از حزب جمهوری اسلامی و تفکر تشکیلاتی آیت‌الله بهشتی کارخانه تولید UF6 اصفهان راه‌اندازی شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: تامین آب شرب جمعیت 5 میلیونی اصفهان نیازمند تدبیر جدی‌تر مسئولان است معاون اول دادستان کل کشور خبر داد: اعدام و 20 سال حبس در انتظار اخلالگران ارزی کتاب «روایتی از زندگی و زمانه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی» منتشر شد