رونمایی ازنیماردرسامارا

تیتر یک - برزیل با درخشش نیمار که یک گل زد و یک گل ساخت مکزیک را دو بر صفر شکست داد و به یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه رسید.
برزیل که در بازی آخر مرحله گروهی صربستان را با دو گل شکست داد، در ادامه سیر صعودی‌‌اش مقابل مکزیک هم نمایش خوبی داشت و هوادارانش را تا حد زیادی راضی کرد.
برزیل با ترکیبی آشنا به زمین رفت و تنها فلیپه لوئیز در دفاع چپ جانشین مارسلو شده بود. یازده نفر اصلی برزیل به این شرح بود: آلیسون، فاگنر، تیاگو سیلوا، میراندا، فلیپه لوئیز، پائولینیو، ویلیان، کوتینیو، نیمار و گابریل ژسوس.
نکته مهم ترکیب مکزیک حضور رافائل مارکز بود و اوسوریو بازی را با این نفرات شروع کرد: اوچوا، آلوارز، آیالا، سالسدو، گایاردو، هررا، مارکز، گواردادو، ولا، هرناندز، لوزانو. مکزیک بازی را بهتر شروع کرد و در 20 دقیقه نخست چند بار خطرساز شد. مثلث مهاجمان سریع مکزیک دردسر زیادی برای خط دفاع برزیل بود و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.


با گذشت موج اولیه حملات مکزیک، برزیل بازی را در اختیار گرفت. در دقیقه 24 نیمار موفق شد با عبور از مدافع حریف از زاویه بسته شوت محکمی بزند که اوچوا توپ را دفع کرد.
ده دقیقه بعد نوبت گابریل ژسوس بود که بختش را آزمایش کند، ولی اوچوا یک بار دیگر توپ را دفع کرد تا بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.
اوسوریو در شروع نیمه دوم میگل لایون را به جای مارکز 39 ساله به زمین فرستاد و امیدوار بود که بازی را به تعادل بکشاند، ولی برتری برزیل ادامه پیدا کرد و دقیقه 51 برزیل سرانجام با همکاری ویلیان و نیمار به گل رسید. سانتر تیز ویلیان روی دروازه را نیمار با تکل وارد دروازه خالی مکزیک کرد. ویلیان این توپ را پشت محوطه جریمه از نیمار گرفته بود.
برزیل بعد از این گل هم عقب نرفت و همچنان حمله می‌کرد، ولی اوچوا یک‌تنه مقابل ضربات طلایی‌پوشان مقاومت می‌کرد.
تیته در ده دقیقه پایانی فرناندینیو و فیرمینو را به زمین فرستاد و همین بازیکن در دقیقه 89 موفق شد گل دوم را بزند.
این گل هم شباهت زیادی به گل قبلی برزیل داشت. این بار نیمار از سمت چپ نفوذ کرد و توپ را به دهانه دروازه فرستاد که کوتینیو با تکل آن را به درون دروازه فرستاد.
نیمار در این بازی ستاره برزیل بود و با یک گل و یک پاس گل توانست از زیر سایه کوتینیو خارج شود.