افزایش نگرانی‌ها از سرکوب شدید شیعیان در بحرین

یک سازمان مردم نهاد در آمریکا درباره تبعیض علیه رهبران دینی و سیاسی شیعه در بحرین ابراز نگرانی کرد.
پایگاه اینترنتی منامه پست در گزارشی نوشت: سازمان مردم نهاد آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق‌بشر درباره ادامه نقض حقوق‌بشر در بحرین ابراز نگرانی کرد. این سازمان اعلام کرد مقامات بحرین به تبعیض علیه اکثریت شیعه در این کشور ادامه می‌دهند و شخصیت‌های سیاسی و دینی مهم را با اتهاماتی بازداشت می‌کنند که دارای انگیزه‌های دروغین است.
این سازمان در اظهار نظر شفاهی هنگام بحث و بررسی درباره بند نهم مربوط به اعلام و برنامه کاری سی و هشتمین دوره شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات امنیتی بحرین شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را در دسامبر 2014 بازداشت و به چهار سال حبس محکوم کردند با این اتهام که سخنرانی‌های سیاسی ایراد کرده است و پس از آن دولت، اتهامات جاسوسی مشکوک دیگری مطرح کرد و این تلاشی برای صدور حکم اعدام بوده است درحالیکه دادگاه کیفری حکم برائت وی را صادر کرد اما دولت به حکم برائت وی ایراد وارد می‌کند.
این سازمان به تصمیم دولت بحرین برای تعطیلی و انحلال جمعیت الوفاق اشاره کرد و گفت اتهامات مطرح شده ضد جمعیت الوفاق و شیخ علی سلمان اتهامات فریبکارانه، انتقام‌جویانه و مشکوک است.


این سازمان به هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان بحرین در ژوئن 2016 اشاره کرد که بدون هیچگونه اقدامات قانونی از وی سلب تابعیت شد و دولت همچنین اتهامات دروغینی علیه وی مطرح کرد. دولت، شیخ عیسی را بازداشت و در حبس خانگی قرار داد و دائما وی را تهدید می‌کند که او را از کشور بیرون خواهد راند.
این سازمان از مقامات بحرین خواست به تبعیض ضد گروههای دینی، نژادی و اجتماعی پایان دهند.
رژیم بحرین با درمان شیخ عیسی قاسم در خارج موافقت کرد
رژیم بحرین پس از 14 ماه بازداشت خانگی آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین و وخامت حالش، با درمان وی در خارج از این کشور موافقت کرد.
منابع بحرینی اعلام کردند که دولت بحرین با انتقال آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر معنوی شیعیان این کشور به خارج برای درمان بیماری وی موافقت کرده است.وبگاه «مراه البحرین» به نقل از «خالد بن احمد»، وزیر خارجه بحرین گزارش داد که دولت این کشور با درمان بیماری آیت‌الله عیسی قاسم در خارج موافق است.
منابع بحرینی اخیرا گزارش دادند که آیت‌الله عیسی قاسم به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است.در همین رابطه «جمعیت الوفاق» و «ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که دولت بحرین مسئول سلامت و جان آیت‌الله عیسی قاسم است.
از خرداد سال 1395 دولت بحرین پس از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، شهرک «الدراز»، محل سکونت آیت‌الله را به محاصره خود درآورده و از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و سال گذشته نیز پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشسته‌ها 5 میلیون تومان می‌شود دکتر ظریف: جهان مقابل آمریکا ایستاده است اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند طوفان و رانش زمین در ژاپن 90 کشته برجای گذاشت ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی دمشق – امان مسلط شد 8 عضو گروهک داعش اعدام شدند دعوت یک نماینده رژیم صهیونیستی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم ارزش حیا در کلام امام صادق علیه‌السلام راه شفاف سازی اقتصاد دو انفجار بزرگ وزارت کشور سومالی را به لرزه درآورد کمیسیون انتخابات عراق اخبار درز یافته درباره نتایج بازشماری دستی آرا را رد کرد افزایش نگرانی‌ها از سرکوب شدید شیعیان در بحرین واکنش‌های متفاوت به بسته شدن تنگه هرمز؛ «ترس»، «سکوت» و «فرافکنی» اکونومیست: ائتلاف غرب متزلزل شده است استاد دانشگاه جرج واشنگتن: ترامپ قلدر است و باید در مقابلش ایستاد عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در بمباران یمن استفاده می‌کند