پخش مستند بيراهه از سيما غيرقانوني و غير اخلاقي بود


يک عضو ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صدا و سيما از بررسي اقدام صدا و سيما در پخش مستند بيراهه و نشان دادن اعترافات، در جلسه دوشنبه هفته آينده اين شورا خبر داد.
غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت: اقدام صدا و سيما در پخش مستند بيراهه و نمايش اعترافات، اقدامي‌غيرقانوني و غيراخلاقي بود که موجب به وجود آمدن فضاي بسيار منفي در جامعه شد و شکايت‌هاي متعددي توسط انجمن حمايت از کودکان و گروه‌هاي اجتماعي گوناگون از صدا و سيما به شورا رسيده که در جلسه هفته آينده به اين شکايات و آثار بسيار منفي به وجود آورده در داخل و خارج از کشور رسيدگي مي‌کنيم.
همچنين يک عضو هيات نظارت بر صداوسيما با بيان اينکه قطعا اين هيات موضوع پخش مستند بيراهه و اعترافات چند دختر جوان را بررسي خواهد کرد، گفت: لازم است صداوسيما اگر بنايي براي پخش کارهاي سفارشي از سوي هر ارگان و نهادي دارد، استقلال رسانه‌اي خود را حفظ کرده و دقت نظر بيشتري را داشته باشد.
سيداحسان قاضي‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا در واکنش به پخش مستند بيراهه و اعترافات چند دختر جوان از رسانه ملي و به دنبال آن واکنش‌هاي گسترده به اين موضوع، گفت: معتقدم همان‌طور که صداوسيما بايد استقلال رسانه‌اي را در برابر آثار سفارشي حفظ کند بايد دقت نظر بيشتري را هم داشته باشد يعني حتي در برابر آثار سفارشي ضريب دقتش را بالا ببرد.