کاسه کوزه‌ها را سر من می‌شکنند

آیت‌ا... جنتی:
کاسه کوزه‌ها را سر من می‌شکنند
در جناح اصلاح‌طلب کم دوست دارم
شب گذشته آیت‌ا... جنتی از زندگی و گلایه‌هایش گفت. دبیر شورای نگهبان که با بخش خبری 20:30 گفت‌وگو می‌کرد، سعی کرد به شایعاتی که در مورد او مطرح می‌شود پاسخ دهد. به عنوان نمونه در زمان بررسی صلاحیت‌ها، برخی او را مقصر و عامل اصلی عدم تایید برخی کاندیداها می‌دانند که دیشب در خصوص تحت فشار قرار گرفتن در برخی مواقع اظهار کرد: اینها کاسه کوزه‌ها را سر من می‌شکنند. در شورا 12 نفر هستند و من یک دوازدهم هستم. اما با من تسویه حساب می‌کنند.


پسرم نجار است
وی در خصوص گذشته خود توضیح داد: متولد ۱۳۰۵ هستم. در خانه یک اتاق داشتیم. با پدر و مادر در آنجا زندگی می‌کردیم. به نان و پنیر عادت داشتیم و عید پلو با کوکو می‌خوردیم. جنتی در خصوص پسرش گفت: پسرم نجاری دارد و نان حلال را او می‌خورد. دبیر شورای نگهبان در خصوص تصور مردم مبنی بر اینکه فرزندان مسئولان دارای پست و سمت هستند، تصریح کرد: خوشحالم بابت شغل پسرم. چه کسی گفته پسرم باید حتما اداری باشد. وی افزود: صمیمی‌ترین دوستم آیت‌ا... خزعلی بود. ما یک روح در دو بدن بودیم و یادم نمی‌آید مشکلی در کاری داشته باشیم. آیت‌ا... مهدوی کنی را خیلی دوست داشتم و عاشق بهشتی بودم.
روایت جنتی از کرسی شاهانه
جنتی درخصوص شیوه زندگی خود و وجود موکت کهنه در خانه خود، ادامه داد: من طلبه متولد شدم. طلبه زندگی کردم و می‌کنم و طلبه هم از دنیا می‌روم. اینجا خودم هستم و کتاب‌هایم. چرا موکت را عوض کنم. اسراف می‌دانم این را. وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصویری که از وی و نشسته روی صندلی شاهانه منتشر شده است، گفت: یک عده‌ای دین و اخلاق خود را فدای سیاست می‌کنند. در سفری به عراق در پاویون روی این صندلی نشستم. اگر جرم است؛ بله نشسته‌ام. وی در خصوص شوخی‌هایی که با او می‌شود افزود: ناراحتم که جنبه سیاسی دارد. از شوخی خوشم می‌آید. شوخی‌ها دروغ یا تهمت باشد درست نیست و در نظام جمهوری اسلامی اینها محکوم است. دبیر شورای نگهبان در خصوص مهم‌ترین تصمیمی که در این شورا گرفته است، خاطرنشان کرد: بعضی از مصوبات مجلس بوده است که به ضرر مملکت و مردم بود و خوشحال می‌شدم رد می‌شد. وی ادامه داد: مساله ما ولی فقیه است. امام باید زنده باشد و در همه عرصه‌ها حاضر باشد. مقام معظم رهبری جلد دوم امام است. آیت‌ا... جنتی در خصوص تلخ‌ترین تجربه خود در شورای نگهبان گفت: تلخ‌ترین خاطره در شورای نگهبان فتنه بود. من خیلی غصه بیکاری و گرانی را می‌خورم. وضع خوب نیست، اما با افراد کارشناس و انقلابی قابل اصلاح و ترمیم است. وی افزود: عمل جلب اعتماد می‌کند. حرف فایده ندارد. برخی‌ها فقط خوب حرف می‌زنند. وی درباره رابطه‌اش با کدخدایی افزود: افکار من و کدخدایی به هم نزدیک است. جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جناح اصلاح‌طلب دوستانی دارید، تصریح کرد: در جناح اصلاح‌طلب کم دوست دارم. وی در پایان گفت: همه مدیون خون شهدا هستند. روز قیامت یقه ما را می‌گیرند. خط امام و راه رهبری را باید حفظ کرد.