کشف فساد ۲۱ هزار میلیاردی در یک سال گذشته

وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: امروز ضرورت وحدت در کشور بیش از هر زمانی است و هرکس کلمه‌ای بگوید که زمینه را برای پیوند هرچه بیشتر فراهم کند، بزرگ‌ترین خدمت را به نظام کرده و به خون شهدا حرمت گذاشته است. سیدمحمود علوی به لزوم حرکت حساب شده در برابر دشمن تاکید کرد و گفت: اگر علت خیلی از مسائلی را که با آنها مواجه هستیم جست‌وجو کنیم، منشأ حدود 70 درصد مشکلات خودمان هستیم و دشمن نقشی در آن ندارد بلکه از آن بهره‌برداری می‌کند. وی به ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیام دی ماه 96 را خودمان به خودمان دادیم نه دشمن؛ اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم و نقشه راه تنظیم شده‌ای را داشته باشیم، به طور قطع دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. وی با بیان اینکه اکنون دشمن بدون نقاب وارد عرصه نبرد شده است، خاطر نشان کرد: این جنگ، جنگ اقتصادی است و ما نیز باید برنامه‌ریزی متناسبی با آن داشته باشیم. عبور از این مقطع نیاز به وحدت فرماندهی دارد که در این زمینه ما فرمانده توانمند، کارآمد و هوشمندی مانند رهبر معظم انقلاب را داریم، بنابراین اگر این فرماندهی را پاس بداریم می‌توانیم دشمن را به عقب برانیم. دکتر علوی صبر و تحمل در برابر ناملایمات را از دیگر عوامل مهم پیروزی در برابر دشمن برشمرد و گفت: اگر مردم احساس کنند مشکلات پیش آمده از ناحیه دشمن است، بر مشکلات صبر می‌کنند، ولی اگر احساس کنند نارسایی‌ها بر اثر سهل‌انگاری و ناکارآمدی مسئولان است، تحمل مشکلات برای‌شان سخت می‌شود.
ضرورت پرهیز از سیاه‌نمایی
وزیر اطلاعات به ضرورت پرهیز از سیاه‌نمایی و یأس‌آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: سیاه‌نمایی‌هایی که از تریبون‌های مختلف پی‌گرفته می‌شد به حوادث دی ماه 96 منجر شد. وی خاطرنشان کرد: سیاه‌نمایی‌ها به جای اینکه بخشی از نظام را به زانو درآورد، به تمام نظام آسیب وارد می‌کند. علوی وحدت را نیاز مهم کشور در مقطع کنونی عنوان کرد و گفت: براساس آیات و روایات اسلامی، نتیجه اختلاف، زمین خوردن است ولو اینکه یک ملت حق با هم دچار اختلاف شوند. وی با بیان اینکه اختلاف، عزت‌آفرین نیست، گفت: باید سخنان و مواضعی که باعث اختلاف می‌شود را رها و به جای آن زمینه‌های برادری و همدلی و هم افزایی بیشتر را فراهم کنیم. وی به لزوم انعکاس خدمات و برجسته کردن اقدامات دولت در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: انتقاد باید در تریبون‌های مختلف و رسانه‌ها با زبان منصفانه و مشفقانه و امیدآفرین باشد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه در کنار تامین و حمایت از امنیت اقتصادی، با فساد اقتصادی نیز باید مبارزه بی امان داشته باشیم تاکید کرد: طی یک سال گذشته در نتیجه پیگیری موارد فساد اقتصادی در کشور، 21 هزار میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد. بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبارزه با فساد اقتصادی بیش از آنکه اعلامی باشد، اعمالی است، بنابراین با موارد فساد باید بدون تعارف برخورد کنیم. نیاز به سلامت اقتصادی داریم چرا که اقتصاد یک کشور زمانی مقاوم خواهد بود که در آن فساد نباشد.
دستگیری یک گروه چهار نفره


وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری یک گروه تروریستی چهار نفره در کشور در چند روز اخیر خبر داد و گفت: داعش سرزمین را ازدست داده ولی اسلحه را زمین نگذاشته است و همواره در فکر ضربه زدن به امنیت کشورهای اسلامی به ویژه ایران است. وی به اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: روز گذشته نیز با رصد اطلاعاتی انجام شده، یکی از سر تیم‌های قاچاق مواد مخدر در کشور به هلاکت رسید. وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی درباره نحوه شناسایی و دستگیری تیم چهار نفره داعش اظهار کرد: این تیم چهار نفره‌ از یکی از استان‌های جنوب غربی ما برنامه‌ریزی کرده بودند و به وسیله و محوریت فردی که برادر او چندی قبل در سوریه در درگیری بین جریان‌های تکفیری و تروریستی به هلاکت رسیده بود، وارد عمل شدند، البته در مورد این فرد باید یادآور شویم که با وجود به هلاکت رسیدن او در سوریه، یک عده نادان در فضای مجازی به درک واصل شدن او را می‌خواستند به نوعی در خاک جمهوری اسلامی برشمرند که خوشبختانه خیلی زود این توطئه خنثی و مشخص شد که این فرد تکفیری، در سوریه به هلاکت رسیده است. وی ادامه داد: برادر او تیم چهار نفره‌ای را تشکیل داد و بنای به پیوستن به داعش را داشتند و از طرف امیر داعش به آنها ابلاغ شد که در ایران بمانند، با این عنوان که امروز اقدامات مجاهدانه بر هجرت مقدم‌تر است، در ایران بمانید و اسلحه و امکانات تهیه کنید، برنامه‌ریزی کنید و اگر نمی‌توانید در استان خودتان اقدام کنید در شیراز و اصفهان اقدامات خودرا انجام دهید. وزیر اطلاعات افزود:‌ آنها برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده بودند، مواد منفجره و امکانات در دسترس داشتند، اما به لطف خداوند شناسایی شده و اقدامات عملی انجام شد، خودشان چهار نفر بودند و سه نفر از مرتبطان آنها دستگیر شدند و در حال حاضر تخلیه اطلاعاتی روی آنها انجام می‌شود.