كريمي قدوسي بازهم تهمت هايش تكذيب شد

آرمان- حمید شجاعی: روزی معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس‌جمهور دوتابعیتی می‌شود، روزی جمشید انصاری رئیس امور اداری و استخدامی، یک روز پسر رئیس‌جمهور را 3 تابعیتی می‌خوانند و روز دیگر فرزند وزیر امورخارجه را، اما هر بار وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات تکذیب می‌کنند. دلواپسان با خود بیندیشند که اگر یک نفر از لیست مورد ادعای خود 2 تابعیتی بود، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بسیار پیش از این آن را رسانه‌ای کرده بودند. گرچه با تمام این اوصاف مرغ دلواپسان بهارستان‌نشین یک پا دارد و این بار برروی نام پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند قفل کرده‌اند. جالب اینجاست که با وجود تکذیب وزارت امورخارجه و شخص سفیر کریمی قدوسی نماینده دلواپس مشهد همچنان بر موضع خود اصرار دارد و وزارت خارجه را به درست نمایش دادن کار کذب متهم می‌کند.
این قصه سر دراز دارد
گویا قرار نیست پس از اصرارهای بسیار دلواپسان و انکارهای اشخاص و دولتیون در قصه دوتابعیتی‌ها این مساله به پایان برسد و انگار این قصه سر دراز دارد. پس از صحبت‌های بسیاری که در ارتباط با پرونده دو تابعیتی‌ها شکل گرفت و هر بار نیز کذب این مساله ثابت شد، اما دلواپسان همچنان حق به جانب به دنبال منافع خود هستند. پرسشی که در اینجا مطرح است اینکه چرا در بین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صرفا چند نفر دلواپسان انگشت شمار به دنبال بحث دو تابعیتی‌ها هستند و سایر اعضا و حتی سایر نمایندگان سخنی در این باره نمی‌گویند. اگر بر صدق این آمار‌هایی برخی می‌دهند تاییدی وجود داشت نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور حداقل یک مورد را شناسایی و معرفی می‌کردند، اما اینکه برخی صرفا به‌خاطر تقابل یا اخلال در کار دولت همواره این بحث را پیش می‌کشند، بیش از دغدغه آنها برای منافع ملی دغدغه‌شان برای اهداف دیگر را آشکار می‌سازد. انگار که بر اساس سناریویی مشخص قرار است که دولت را مشغول چنین مسائلی کنند تا دولت نتواند به مشکلات و مسائل جاری کشور رسیدگی کند. در همین راستا چندی پیش بود که حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده قم در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در اتهامی بحث برانگیز گفته بود که پسر حسن روحانی رئیس‌جمهور 3 تابعیتی است. اظهاراتی که با واکنش تند دولتی‌ها از جمله حسام‌الدین آشنا مواجه شد و وی سخنان ذوالنوری را دروغ دانست. این اظهارات فرزندان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه را نیز شامل می‌شود و پسر ظریف را نیز دوتابعیتی خوانده‌اند که طبق معمول تکذیب شده است. نکته جالب اظهارات هدایت‌ا... خادمی است که با فرافکنی تلویحا مهر تاییدی بر صحت دوتابعیتی‌ها می‌زند و می‌گوید: «فرزندان مسئولان کشوری نباید جایی باشند که به آن کشور دشمن می‌گوییم. برخی آقایان اکنون فرزندانشان اقامت آمریکا را دارند. اگر فرزند ترامپ به ایران بیاید ما او را به جرم جاسوسی دستگیر نمی‌کنیم؟» با این حال در پروژه جدید دلواپسان روی سفیر ایران در فنلاند قفل کرده‌اند و بحث دو تابعیتی بودن پروین فرشچی را پیش کشیده‌اند.
تکذیب وزارت خارجه


روابط عمومی وزارت امور خارجه با رد ادعای بی‌اساس و مغرضانه مطرح شده در خصوص دو تابعیتی بودن پروین فرشچی که اخیرا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند منصوب شده است، اعلام کرد: این ادعا همچون ادعاهای قبلی مطرح شده بی هیچ دلیل و مدرک و از پایه و بنیان کذب است. بررسی‌های به عمل آمده در وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات نشان می‌دهد ایشان تابعیت و یا مجوز اقامت از هیچ کشور خارجی ندارند و راویان این گونه قصه‌های دروغ با چنین جوسازی‌های بی‌حاصل صرفا اهداف کم ارزش و موضوعات شخصی و جناحی خاصی را دنبال می‌کنند که اصولا قابل توجه و اعتنا نیست.
نفر بیستم
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی در واکنش به تکذیبیه وزارت امورخارجه درباره دو تابعیتی بودن پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند اظهار داشت: نام پروین فرشچی در شماره بیستم از لیست صد نفره قرار گرفته است که تابعیت و اقامت و گرین کارت آمریکا دارد. جواد کریمی قدوسی گفت: بعد از ارائه لیست صد نفره مدیران و رؤسای دو تابعیتی به کمیسیون امنیت ملی تمامی اسامی در جلسه برای اعضا قرائت شد و بعد برای پیگیری‌ها، این لیست را طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه ارسال کردیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: اکنون وزارت امورخارجه و خود آقای قاسمی می‌توانند به این لیست مراجعه کرده و در ردیف بیستم این لیست نام پروین فرشچی را مشاهده کنند. همین لیست را بنده حضوری خدمت دادستان کل کشور ارائه کردم لذا دادستان کل هم با مراجعه به ردیف بیستم می‌تواند نام این خانم را مشاهده کند. وی خاطر نشان کرد: وزیر امورخارجه افرادی را با داشتن تابعیت‌های مضاعف به سفارتخانه‌های کشورمان در دیگر کشور‌ها اعزام می‌کند، متأسفانه هر حرف راستی را وزارت امورخارجه تکذیب کرده و کار کذب خود را درست نمایش می‌دهند و اسناد متقن را زیر سوال می‌برند در صورتی که اکنون بنده آدرس دقیق دادم تا آنها به این لیست مراجعه کنند و از نظر ما قطعا فرشچی دو تابعیتی بوده و گزینش وی هم اتفاقی نیست.
تکذیب سفیر
پس از اتهاماتی مبنی بر دوتابعیتی بودن سفیر ایران در فنلاند مطرح شد؛ معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادعای مطرح شده را در خصوص دو تابعیتی بودن خود تکذیب کرد. ایرنا نوشت: پروین فرشچی گفت: با افتخار ایرانی بودن را به هر هویت و تابعیتی ترجیح داده و از خداوند متعال برای نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای کریمی قدوسی پرهیز از اتهامات و اظهارات نادرست را آرزومندم. وی اظهار کرد که حق خود را جهت پیگرد قانونی ادعای کذب آقای کریمی قدوسی محفوظ می‌دارد. حشمت‌ا... فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در ارتباط با مطالبی پیرامون دو تابعیتی بودن سفیر پیشنهادی ایران در فنلاند اظهار داشت: بنده اخبار منتشر شده درباره دوتابعیتی بودن خانم فرشچی سفیر پیشنهادی ایران در فنلاند را تکذیب می‌کنم.