ایران اسلامی؛ ‌غرق در جشن و سرور ولادت هشتمین امام شیعیان

بخش خبری: دیروز همزمان با 11 ذی القعده، سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) امام هشتم،سراسر ایران اسلامی بخصوص شهرهای مشهد، قم و شیراز غرق در نور و سرور و شادمانی بود.
دیروز همچنین آستان مصفای رضوی گلباران و چراغانی بود و بوی عود، عنبر و گلاب از همه صحن‌ها و رواقها حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به مشام می‌رسید.
زائران، مجاوران و کاروانهای زیارتی از داخل و خارج از کشور از شهر‌ها و روستا‌های دور و نزدیک در حرم ملکوتی این امام همام گردآمده بودند و با زمزمه رضا رضا در حریم رضوی به زیارت مشغول بودند.
به همین مناسبت درصحن‌های جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، کوثر، هدایت و شبستان‌های مسجد گوهرشاد نیز روز گذشته همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) ویژه برنامه جشن در ساعات مختلف برگزار ‌شد که سخنرانی، قرائت زیارت امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از برنامه‌های این مراسم جشن بود.


در این جشن که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان کشوری، استانی، خانواده معزز شهدا و جانبازان، علمای شیعه و اهل سنت و عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) برگزار شد گروههای سرود و تواشیح به اجرای نواهایی در وصف امام هشتم(ع) پرداختند.
در این مراسم مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با مولودی خوانی، شعرخوانی و مدیحه‌ سرایی در وصف هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این مجلس را زینت بخشیدند و خادمان بارگاه منور امام هشتم(ع) نیز از ابتدا تا پایان برنامه با شربت و شیرینی از زائران پذیرایی و بین حاضران گل و پرچم توزیع کردند.
سخنران این جشن ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع) گفت: ایمان به خدا و عبودیت مبنای دعوت اولیای الهی به دین اسلام و در حقیقت بندگی پرورگار و اطاعت از فرستادگانش شرط سعادتمندی انسان است.
حجت الاسلام مهدی ماندگاری اظهار داشت: تفکر رضوی زندگی انسان را الهی و به مسیر درست هدایت می‌کند زیرا سیره امام رضا(ع) شایسته‌ترین الگوی کمالات و فضایل اخلاقی است بنابراین پیروی از سیره اولیای الهی موثرترین راهکار برای رسیدن به معنویت است.
پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد
همزمان با سالروز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) پرچم گنبد منور و پوشش ضریح رضوی طی مراسمی با حضور مسئولان، خادمان، زائران و مجاوران بارگاه رضوی تعویض شد.
همزمان با این مراسم در صبح میلاد امام هشتم(ع) نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواختند و نوای شادمانی این روز خجسته را در سراسر مشهد و به تعبیری جهان تشیع طنین انداز کردند.
این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد و دل‌های عاشقان ولایت را با خود همراه کرد.
پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هر ساله همزمان با اعیاد و شهادت‌‌ها تعویض می‌شود که در مناسبت‌های عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می‌‏‌کند.
قم در سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) غرق در نور شد
قم نیز همزمان با سالروز میلاد با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) غرق در جشن و نور و سروربود.
شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) از شب چهار شنبه با حضور در حرم حضرت معصومه(س)، دختر امام موسی کاظم(ع) و خواهر گرامی امام رضا(ع)، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج عشق و ارادت خویش به خاندان اهل‌بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.
از ساعات اولیه صبح دیروز نیز مجاوران و عاشقان وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند تا همگام با ملکوتیان در فضای معنوی حرم در مراسم جشن سالروز میلاد امام غریب الغربا(ع) شرکت کنند.
مردم شهر مقدس قم با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه‌ها و برپایی آیین‌های جشن میلاد شمس الشموس(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده بودند، همچنین با پخش کردن گل و شیرینی این جشن را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.
حرم نورانی کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و خیابان‌های منتهی به آن از اول دهه کرامت که سالروز میلاد این بانوی گرامی اسلام بوده است آذین بندی شده بود و قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور و جهان اسلام با حضور در این مکان مقدس به شادی پرداختند.
صحن‌ها و شبستان‌های مختلف حرم مطهر بانوی آب و آیینه میزبان زائران از استان‌های مجاور بود که برای عرض تبریک این روز مبارک در شهر مقدس قم حضور پیدا کرده بوند تا در کنار ضریح نورانی کریمه اهل‌بیت(ع) به قرائت زیارت و دعا بپردازند و مرغ دلشان را راهی حرم برادر بزرگوارش امام رضا(ع) کنند.
اجرای برنامه‌های مختلف جشن و سرور سنتی ازسوی مسلمانان خارجی مقیم قم نیز از دیگر جلوه‌های این روز مبارک بود.
سایر اخبار این روزنامه
قرارداد اجاره مسکن 2 ساله می‎شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: ایستادگی ملت قدرتمندترین پاسخ به سخنان سخیف حاکمان آمریکاست انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای عربستان را هدف قرار داد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان اعطا می‌شود سخنگوی دولت: فاز دوم پرداخت مطالبات بازنشستگان بزودی پرداخت می‌شود آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا مذاکره با ایران را در سایه تهدید فراموش کند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تولید آب سنگین با همان روال قبل ادامه دارد اعتراض ایران به ادعاهای پمپئو به سفارت سوئیس ارائه شد وزیر بهداشت: تلقین کمبود دارو از اهداف دشمن است مجلس وظایف دستگاه‌ها در حمایت از کودکان را مشخص کرد شروع خوبی است، اما جانبازان 70 درصد فردا عازم حج می‌شوند ایران اسلامی؛ ‌غرق در جشن و سرور ولادت هشتمین امام شیعیان تحلیل سیاسی هفته آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی آغاز ترمیم دولت با تغییر رئیس‌ کل بانک ‌مرکزی