پاسخ به پرسـش ایــــران


  6 ماه یا یک سال مسافرت خارجی نروید / حمید صمصامی - تماس تلفنی: من از همه هموطنانم می‌خواهم در این روزهای سخت پشت همدیگر باشیم. اگر به خاطر وضعیت کشور 6 ماه یا یک سال سفر خارجی غیرضروری نرویم نمی‌میریم. آلمان و ژاپن در روزهایی به مراتب بدتر از روزهای ما کشور خودشان را ساختند چون آنها پشت هم درآمدند. قبول دارم که دولت آقای روحانی ضعف دارد ولی وقتی ملت به هم رحم نکنند قوی‌ترین دولت‌ها هم کاری از دست شان برنمی آید.
  خارجی‌ها از دولت خود برای مسافرت پول می‌گیرند؟ / بدون نام – کانال تلگرام «ایران»: دیروز در یکی از رسانه‌ها از قول یکی از مسئولان کشور خواندم که آیا یک خارجی که می‌خواهد به ایران بیاید از دولت خود پول می‌گیرد که ما برای رفتن مردم به کشورهای دیگر به آنها پول بدهیم؟ حرف کاملاً درستی است. به نظر من دولت نباید زیر فشار ثروتمندان جامعه منافع طبقه متوسط را بیش از این قربانی کند.
  ارز مسافرتی دولتی ریشخند ملت است / 448...0937: وقتی طرف با مابه التفاوت قیمت ارز آزاد و مسافرتی می‌تواند هم مسافرت خارجی برود و هم خوش بگذراند چرا این کار را نکند. چرا به ریش ملت نخندد.
  پسرم در اروپا تحصیل می‌کند مجبورم خانه‌ام را بفروشم / ابوالفضل بوستانی - تماس تلفنی: در سلام ایران شماره 4 مرداد روزنامه از قول یکی از خوانندگان، کل داستان ارز مسافرتی را به خوشگذرانی در کشورهای خارجی ربط داده بودید. چرا فکر می‌کنید کسی که ارز مسافرتی می‌گیرد برای خوشگذرانی به خارج مسافرت می‌کند. من پسرم در اروپا تحصیل می‌کند از آن خانواده‌های میلیاردر هم نیستیم و با این شرایط دلار و یورو باور کنید مجبورم خانه‌ام را بفروشم. خیلی‌ها برای درمان به اروپا می‌روند و نیاز به حمایت دولت دارند. تقصیرشان چیست؟