دلفین‌های روان‌درمانگر لاک پشت‌های ارتوپد!

استفاده از حیوانات در درمان بیماری‌ها پیشینه‌ای طولانی دارد اما اینکه فکر کنیم با پیشرفت علم پزشکی این روش‌ها از یادها رفته یا در کارایی‌شان خللی ایجاد شده است آنقدرها دقیق و واقعی نیست. حیوانات هنوز و همچنان یاریگر اشرف مخلوقات در درمان بیماری‌ها هستند و ما در دو قسمت امراضی را که گویی تنها حیوانات از پس تیمارشان بر می‌آیند را با شما مرور می‌کنیم.
پیش‌بینی حمله دیابت با کمک سگ‌
در خصوص سگ‌ها و حس‌های قوی و منحصربه‌فردشان زیاد شنیده‌ایم اما با این وجود فهمیدن اینکه برخی از نژادهای این حیوان وفادار می‌توانند علایم حمله دیابتی را تشخیص دهند شما را متعجب خواهد کرد. در واقع این سگ‌ها تربیت می‌شوند تا بالا یا پایین بودن قند خون را از بوی بدن صاحب‌شان متوجه شوند. این روش بیشتر برای کودکان مفید است زیرا اگر در طول خواب حمله دیابتی به آن‌ها دست دهد بیدار نمی‌شوند.
درمان روماتیسم با کمک لاک‌پشت


استفاده از لاک‌پشت در برخی روش‌های درمانی سال‌های سال است که در کشور کامبوج رواج دارد. به عقیده کامبوجی‌ها لاک‌پشت‌ها می‌توانند بیماری روماتیسم و یا سایر بیماری‌های اینچنینی را به‌وسیله لمس کردن بیمار درمان کنند. استفاده از حیوانات برای درمان بیماری‌ها پیشینه‌ای تاریخی در کامبوج دارد و متاسفانه در خیلی از این روش‌ها حیوانات کشته می‌شوند.
کاهش دادن تب و التهاب با کمک زالو
استفاده از این موجود خونخوار برای درمان بیماری‌ها قدمتی به درازای تاریخ علم پزشکی دارد. امروز نیز زالو انداختن برای برخی درمان‌ها کارآمدی خود را نشان داده است. به عنوان مثال برای برداشتن لخته‌های خون از انگشتی که تازه پیوند زده شده، بهترین راه استفاده از زالوست چون مواد شیمیایی که از خود ترشح می‌کند مانع لخته شدن خون شده و جلوی خشک شدن و بسته شدن رگ‌های خونی را می‌گیرد.
درمان زخم‌ عفونی با کمک لارو
در این روش درمانی لارو مگس را درون زخم‌های باز قرار می‌دهند و این حشرات با ترشح مواد هضم کننده، گوشت‌های مرده را از بین می‌برند، در حالی که گوشت سالم صدمه‌ای نمی‌بیند. در طول تاریخ فرهنگ‌های بسیاری از این روش استفاده کرده‌اند، از قبیله‌های باستانی گرفته تا جراحان دوران ناپلئون و پزشکان جنگ داخلی آمریکا.
روان درمانی با کمک دلفین
این موجودات دوست ‌داشتنی و خوش اخلاق در رفع مشکلات روانی نیز به یاری انسان آمده‌اند. در واقع دوست شدن با دلفین‌ها روشی است که برای درمان برخی از بیماری‌های روانی استفاده می‌شود. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان داد که بازی با دلفین‌ها در آب تنها طی چند جلسه در یک دوره ۲ هفته‌ای برای بیماران دچار افسردگی بسیار موثر بوده است. این روش درمانی همچنین برای کودکان دچار اوتیسم و آن‌هایی که لکنت زبان دارند نیز تأثیر مطلوبی داشته است.