وزیر خارجه ترکیه: از دیپلماسی استقبال می‌کنیم ولی زیر بار زور نمی‌رویم

وزیر خارجه ترکیه گفت: به‌رغم تمام کمپین‌ها و تبلیغات علیه آنکارا، هنوز هم ترکیه بهترین و مناسب‌ترین کشور برای سرمایه گذاری است. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو ادامه داد: انتظار داریم که آمریکا به روابط سنتی و اتحادمان در ناتو وفادار بماند. هر آنچه لازم بود برای بهبود شرایط با آمریکا انجام دادیم. او افزود: از دیپلماسی و مصالحه استقبال می‌کنیم اما هیچگونه فشار و اعمال زور را قبول نخواهیم کرد. آمریکا نمی‌تواند با اعمال فشار چیزی به دست آورد.
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: باید بدانید که با تهدید، فشار و تحریم نمی‌توانید به نتیجه برسید. آمریکا باید این مسئله را درک کند که ما کشور مهمی هستیم.
او اظهاراتش افزود: ما همواره در کنار انسان‌های مظلوم بوده‌ایم نه انسان‌های اقتدارگرا و اولویت‌های اول ما آشکار و مشخص است. ما در برابر سازمان‌های تروریستی به عنوان بزرگترین دشمن دموکراسی همکاری‌های خود را ادامه خواهیم داد و برای مبارزه با تبلیغات انجام شده علیه ترکیه همکاری خواهیم کرد.
چاووش اوغلو اضافه کرد: ملت ترکیه در 15 ژوئیه 2016 سیلی محکمی بر صورت کودتاچیان سازمان فتو زد. در حال حاضر ترکیه در عصر مدرن به سمت ترقی و تعالی با سرعت حرکت می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی از کشت محصولات آب بر در کشور گزارش می‌دهد هندوانه متهم کم‌آبی امروز «علی حاتمی»، شاعر سینمای ایران برای هفتاد و چهارمین بار زاده می‌شود ابرمرد مشرقی دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی با زورگویان مذاکره نمی‌کنیم «همدلی» افزایش 4 درصدی اجاره نشینی طی 5 سال گذشته و تاثیر آن بر زندگی شهروندان را بررسی کرد برای سالروز درگذشت حسینعلی وزیری تبار که سربه زیر و باشکوه نواخت آوای غریب آشنا از تحلیل روابط خارجی ایران و آمریکا تا ایرادها و اشکال‌های اصلاح‌طلبی در گفت‌وگوی اختصاصی فیاض زاهد با «همدلی» سیدعبدالهادی آرامی چرا مجلس پرینتر ندارد؟ رئیس قوه قضاییه: با موافقت رهبری صرفاً برخی تشریفات رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی حذف شد کمالوندی: ماندن در برجام بهتر از نماندن در آن است ظریف: تحریم‌های آمریکا باعث تغییر سیاست منطقه‌ای ایران نمی‌شود بطحایی خبر داد؛ هفته آینده با استیضاح‌کنندگانم دیدار می‌کنم وزیر خارجه ترکیه: از دیپلماسی استقبال می‌کنیم ولی زیر بار زور نمی‌رویم