پيگيري شعارهاي تهديد‌آميز تجمع قم از سوي وزارت اطلاعات

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تجمع روز گذشته حوزه علميه و سردادن برخي شعار‌ها در اين تجمع خواستار پيگيري اين موضوع از سوي وزارت اطلاعات شد.
علي مطهري در يادداشتي كه در اختيار خبرگزاري دانشجويان قرار داد، نوشت:
«شعار‌هاي طلاب علوم ديني در تجمع آخر هفته گذشته در مدرسه فيضيه قم موجب نگراني براي حوزه علميه قم از نظر سطح فكر و سياست بخشي از طلاب اين حوزه شد، همان چيزي كه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي موضوع نگراني شهيد آيت‌الله مطهري بود كه مبادا سياسي شدن طلاب حوزه علميه قم منجر به انحطاط علمي و فكري و سياسي آنها شود و به همين جهت حتي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در حالي كه هفته‌اي دو سه روز در اين حوزه تدريس مي‌كرد قصد مهاجرت دايم به قم و تربيت طلاب و اصلاحات در حوزه علميه قم را داشت و حتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و اندكي قبل از شهادت نيز از امام خميني(ره) درخواست كرد كه مسووليت شوراي انقلاب را رها كند و به كار اصلي خود يعني تحقيق و تعليم و تربيت طلاب و خصوصا مهاجرت به حوزه علميه قم بپردازد.
امروز مي‌بينم نگراني آن شهيد بجا بوده است. شعار‌هايي كه در تجمع مدرسه فيضيه قم سر داده شد يا روي تابلو‌ها حمل مي‌شد، نشان مي‌دهد كه لااقل بخشي از حوزه علميه قم از نظر بينش اجتماعي و سياسي دچار انحطاط شده است. در نهادي كه مرجع فكري و ديني مردم شناخته مي‌شود شعار‌هايي متناسب با اقشار فرومايه جامعه سر داده شد و تاسف انسان افزايش مي‌يابد زماني كه در مي‌يابيم كه اين افراد ابزار دست يك گروه سياسي واقع شدند و روي دسته پلاكارد‌هاي آنها نوشته شده بود: «لطفا تابلو‌ها را بعد از مراسم تحويل دهيد.»


تاسف بيشتر زماني به انسان دست مي‌دهد كه مي‌بيند يكي از شعار‌هايي كه روي تابلو حمل مي‌شد، اين بود:‌ اي آنكه مذاكره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني.
اين شعار مي‌تواند سرنخي براي نحوه فوت آن مرحوم باشد كه براي بسياري از اذهان به صورت يك معما باقي مانده است. در واقع مفهوم اين شعار اين است كه آقاي رييس‌جمهور، ما همان‌طور كه سر آقاي هاشمي را زير آب كرديم سر تو را هم زير آب خواهيم كرد. وزارت اطلاعات بايد اين موضوع را پيگيري و نتيجه را به اطلاع ملت برساند. شايد ماجراي فوت ناگهاني و غيرقابل باور رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز روشن شود.