یمنی‌ها: فرودگاه دبی را با پهپاد زدیم

شبکه خبری المسیره یمن از حمله یک پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی دبی در امارات عربی متحده خبر داد.
به گزارش فارس، شبکه خبری المسیره یمن از حمله جدید پهپادی به فرودگاه بین‌المللی دبی در واکنش به حملات نظامی امارات خبر داد.
شبکه خبری المسیره اعلام کرد که «نیروی پهپادی ارتش یمن، در حمله‌ای منحصر به فرد، فرودگاه بین‌المللی دبی را با یک پهپاد از نوع صماد- ۳ هدف قرار داد.» پیشتر نیز ارتش یمن در واکنش به حملات امارات در یمن، فرودگاه ابوظبی را با همین نوع از پهپاد‌ها هدف قرار داده بود. یک ماه پیش در چهارم مرداد ماه ۱۳۹۷ یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که با پهپاد جدیدی به نام «صماد ۳» توانسته به فرودگاه ابوظبی حمله کند و این حمله در واکنش به حملات نظامی امارات در یمن بوده است. بیست روز بعد، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که این حمله حداقل ۱۴ زخمی بر جا گذاشت و به بخش‌هایی از فرودگاه نیز آسیب زد. بعد از حمله به فرودگاه ابوظبی، برخی منابع در خصوص پهپاد صماد- ۳ گفتند که این هواپیما مسافتی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کرد تا به فرودگاه ابوظبی برسد. قبل از حمله به فرودگاه ابوظبی، یگان پهپادی یمن همچنین در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۷ تأسیساتی وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان در منطقه ریاض را هدف قرار داده بود. امارات بعد از عربستان سعودی، عضو شماره ۲ «ائتلاف عربی» علیه یمن است. امارات علاوه بر حضور در جنگ یمن، بعد از شکست‌های متوالی عربستان در جبهه‌های مختلف یمن، فرماندهی عملیات اخیر این ائتلاف در جبهه ساحل غربی یمن را بر عهده گرفت، اما این عملیات که از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد، نیز تاکنون شکست خورده است.