رییس سازمان نظام مهندسی تهران خبر داد‌

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه اخیرا اختلاس 5/7 میلیارد تومانی با هفت فقره چک با جعل امضای بنده انجام شده است، گفت: سه نفر در جریان این پرونده دستگیر شده‌اند و پول را به سازمان برگرداندیم. به گزارش ایلنا، احمد خرم در نشست خبری با بیان اینکه مساله مبارزه با فساد و تبعیض یک معضل کلی در کشور است، گفت: هیچ اراده‌ای برای مبارزه با فساد در هیچ دستگاه و بخشی از دولت وجود ندارد و همواره این قوه تقصیر را گردن قوه دیگری می‌اندازد.
وی افزود: یکدیگر را محکوم می‌کنیم و هیچ طرح و برنامه‌ای برای پیشگیری از فساد نداریم. خرم با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد باید تمام سیستم‌ها، آی‌تی‌محور شوند، گفت: با توجه به حجم تولید اطلاعات و سرعت ارتباطات نباید از شیوه‌های سنتی استفاده شود و باید تمام عملیات بر پایه آی‌تی باشد.
در سال 82 این اقدام را در وزارت راه‌و‌ترابری انجام دادم اما با آمدن دولت نهم بساط آی‌تی‌اس برچیده و همه کارهای ما تعطیل شد. بنابراین انتظار تخلف در مزایده‌ها و مناقصه‌ها وجود دارد چراکه هنوز هم نیروی انسانی در انجام امور دخالت دارند.
وی افزود: در آن دوره سیستمی طراحی کردیم که اگر هر انسانی دخالتی در این موضوعات می‌کرد سیستم آلارم می‌داد و متوجه می‌شدیم که یک عامل انسانی در انجام روند آی‌تی در حال دخالت است و به سرعت جلوی آن را می‌گرفتیم.رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه فساد در دستگاه‌های نظارتی اپیدمی شده است، گفت: هر چه سرعت انجام کارها کندتر شود امکان بروز فساد در آن بیشتر است.


زمانی پرداخت حق‌الزحمه مهندسان تا شش ماه طول می‌کشید که با طولانی شدن آن مهندس ناچار بود پولی را پرداخت کند تا حق‌الزحمه آن را زودتر بپردازند. در جلسه اول توانستیم این مدت زمان را به 30 روز کاهش دهیم و در جلسه بعد به دو هفته رسید و امروز حق‌الزحمه مهندسان به روز پرداخت می‌شود.خرم همچنین درباره اختلاس 5/7 میلیارد تومانی که اخیرا در سازمان نظام مهندسی رخ داده تاکید کرد: افرادی چک‌هایی را با امضاهای جعلی به بانک صادرات برده‌اند و حدود 5/7 میلیارد تومان اختلاس کرده‌اند.
چند چک با جعل امضای بنده وصول شده و یک چک هم اساسا هیچ امضایی نداشته که وصول شده است.
وی افزود: توانستیم این چک‌ها را کشف کنیم و در چهار روز کاری هفت میلیارد و 200 میلیون تومان آن به سازمان برگشت و سه نفر در این جریان دستگیر شده‌اند.
دستگاه قضا در حال بررسی پرونده است که آیا بانک هم در این موضوع دخالت داشته است یا خیر.