یک دروغ دیگر دلواپسان هویدا شد

آفتاب یزد- گروه سیاسی:سونامی تعطیلی کارخانه‌ها در کشور! این عنوانی بود که رسانه‌های جریان راست درآستانه رقابت های انتخاباتی و پس از شایعاتی در باره بسته شدن شرکت داروگر به دنبال القای آن به مردم بودند. روزنامه‌ها، کانال‌ها یا خبرگزاری‌های محافظه کار به جای ناراحتی از شنیدن این شایعه مسرورانه و با آب و تاب خبر تعطیلی داروگر را با هدف حمله به دولت و
بی لیاقت نشان دادن برنامه های اقتصادی روحانی کلید زدند.
از هجدهم فروردین ماه بود که این خبر در رسانه های اصولگرا مرتب مخابره می شد:" داروگر ۹۰ ساله هم تعطیل شد"
و سپس با کنارهم قراردادن تعطیلی شرکت داروگر درکنار مشکلات شرکت ارج و مینو، این اتفاقات را دومینوی دردناک و فاجعه بار کسب و کارهای قدیمی و با عظمت ایرانی توصیف کردند که به یمن تدابیر اشتباه !! روحانی و کابینه‌اش به زمین خورده است! تا با این حربه، دولتی که وعده اشتغال می داد را باعث بیکاری شاغلان سابق در این کارخانه‌ها معرفی کنند.


**استنادهای آبکی
جالب اینجاست که رسانه‌های به ظاهر معتبر محافظه کار تنها استنادشان برای نوشتن و تیتر اول کردن تعطیلی داروگر، شبکه‌های اجتماعی، شنیده‌های پراکنده و گفته‌های برخی از کارکنان شرکت بود که می گفتند بخشی از کارخانه داروگر به دلایل نامعلومی تعطیل شده و بعد از عید کارگران بر سر کار نرفته‌اند. مثلا روزنامه جوان در اینباره می‌نویسد:" یکی از پرسنل این کارخانه روز گذشته در واکنش به درخواست ما برای تماس با مدیر عامل یا سایر مسئولان این شرکت، گفت: به غیر از نگهبان کسی در کارخانه باقی نمانده و فردی برای پاسخگویی رسانه‌ای وجود ندارد. "وی افزود:" کارگران این شرکت بعد از تعطیلات عید نتوانستند به شرکت بیایند و اکنون در تعطیلی به سر می‌برند تا تکلیف کارخانه و آنها مشخص شود."این روزنامه سپس با اشاره به تعطیلی این بخش از کارخانه، استدلال می‌کند که داروگر بعد از 90 سال ورشکست و تعطیل شده است و کارگران به مرخصی اجباری رفته اند. بعد هم می نویسد که در سال های اخیر نقدینگی شرکت کاهش و بدهی بانک آن افزایش یافته است و یا روزنامه کیهان که یکی از تیترهای صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص می دهد که:" داروگر قدیمی‌ترین تولیدکننده محصولات بهداشتی هم تعطیل شد." و سپس معلوم می شود تنها دلایل چاپ و نشر این خبر در این روزنامه، استنباط بر شنیده‌ها و شبکه‌های مجازی است. آن طور که کیهان می‌نویسد: "برخی کانال‌های تلگرامی خبر دادند؛ نزدیک به یک هزار نفر از کارگران بخش تولید و فروش شرکت داروگر در مرخصی اجباری به سر می‌برند و این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است. شنیده‌ها حاکی است این تعطیلی اجباری از
19 اسفند آغاز شده و تا امروز ادامه دارد...."
جوسازی رسانه‌های راست تنها با استناد به شایعات تعطیلی داروگر به کاریکاتورهای این رسانه ها نیز منتهی می‌شود. درست مثل کاریکاتور خبرگزاری تسنیم که شخصی با "کلید " همچون تبر بر پیکره آرم داروگر ضربه می‌زند و با این ترفند تعطیلی آن را موقعیت خوبی برای سرکوفت بر روحانی می‌داند.
و یا کانال منتسب به خبرگزاری فارس که به تمسخر می‌نویسد: هسته‌ای پَر، ارج پَر، رآکتور اراک پَر ،داروگر پَرو... تلاش برای شانتاژ و تمسخر دولت از طریق داروگر! همچنان در این کانال ادامه دارد .
**خبر کذب
خبرگزاری‌های اصولگرا که با خوشحالی در این چند روز موضوع تعطیلی این کارخانه را فرصتی برای حمله به برنامه های اقتصادی دولت می‌دانستند اما اکنون با این حقیقت تلخ (البته از دید آنها!) روبه‌رو شده‌اند که ماجرای ورشکستگی و تعطیلی کارخانه داروگر از بیخ و بن دروغ و کذب است. تا جایی که خبر این تعطیلی، بیژن اسماعیلی مدیر عامل مجتمع تولیدی داروگر را به شگفتی واداشته و گفته: هدف از انتشار این خبرها ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه و مغایر با فرامین مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. وی تصریح می کند: رفتار صحیح آن بود که رسانه ها پیش از انتشار این خبر صحت و سقم آن را از مدیران مربوطه استعلام می‌کردند . "وی با اشاره به اینکه هلدینگ داروگر شامل کارخانه های شوینده، بهداشتی و آرایشی کف، تولی پرس، تولید دارو، روغن نباتی جهان، شیرینی شکلات کیوان و ۱۲ واحد تولیدی بزرگ است، تاکید کرد: چگونه ممکن است مجموعه ای که ۶۰ درصد بازار شوینده ، آرایشی و بهداشتی را تامین می‌کند، تعطیل شود؟! اسماعیلی آن چه با عنوان تعطیلی از آن یاد می شود را بهسازی و نوسازی تجهیزات (اورهال) و نیاز سالانه تمام کارخانه‌های صنعتی دانست و اظهار کرد: آیا ممکن است که خط تولید پودر لباسشویی ما که روزانه هزارتن پودر شوما ، دریا و کف تولید می کند نیاز به اورهال نداشته باشد و یا دستگاه شاپوی تخم مرغی ما که در سراسر دنیا شناخته شده و روزانه بیش از ۱۰۰تن تولید می کند، نیازی به تعمیرات سالیانه نداشته باشد؟به گزارش ایرنا در همین رابطه رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: داروگر برند بزرگ و معتبری است و هیچ مشکلی در عرصه تولید ندارد."محمدرضا مس فروش" افزود: پس از انتشار این خبر با وجود اینکه از نزدیک به همه مسائل کارخانه‌های استان اشراف داریم باز برای اطمینان، بررسی های کاملی درباره کارخانه تولیدی داروگر انجام شد؛ زیرا وظیفه قانونی ما حمایت از تولید و اشتغال در کشور است.وی حتی از افزایش تولید داروگر نیز سخن می گویدو اضافه می کند : کارخانه بزرگ داروگر یکی از بهترین واحدهای تولیدی فعال کشور به شمار می رود که در سال گذشته افزایش تولید داشته است و به هیچ عنوان تعدیل، کاهش یا اخراج نیرو ندارد.
**آنچه ثابت شد
با انتشار این خبر کذب از سوی جناح راست، اکنون باید رسانه های اصولگرا از خود بپرسند که چگونه در حالیکه ادعای نگرانی و دلواپسی برای امور کشور دارند با شنیدن خبر دروغین تعطیلی یک کارخانه در کشور اینگونه گل از گل‌شان می شکفد و حتی زحمت تحقیق در باره صحت و سقم آن را به خود نمی‌دهند. شاید این گواهی بر آن باشد که آنها حتی از فلاکت بخشی از مردم ایران در چنین زمانی شاد می‌شوند چون بهانه‌ای به دست می‌آورند برای حمله و هجمه به دولت و... چه خوب هدف وسیله شان را توجیه می‌کند.