دانشگر: شفر گفت قوی باش

محمد دانشگر، مدافع پر‌اشتباه استقلال از انتقاد‌های اخیر به شدت ناراحت است: «من از هواداران و رسانه‌ها می‌خواهم شرایط را درک کنند، نه اینکه از انتقاد ناراحت شوم چراکه بازیکنی که در استقلال بازی می‌کند همانطور که اگر خوب باشد از او تعریف می‌کنند، وقتی هم روز خوبی نداشته باشد باید انتقاد را تحمل کند. من هیچ مشکلی با انتقاد ندارم اما می‌گویم وقتی در بازی با السد وارد زمین شدم شرایط طوری بود که کار برای یک دفاع وسط خیلی سخت بود. البته این تصمیم آقای شفر بود، من هم هرگز اعتراضی به آن ندارم. فقط می‌گویم در آن شرایط کمی زمان لازم بود که با جو بازی هماهنگ شوم. من از هواداران استقلال اصلا ناراحت نیستم و آنها اگر انتقادی هم می‌کنند از روی ناراحتی است. من از گزارشگری ناراحت هستم که سر هر گل می‌گوید تعویض اشتباه شفر یا آن فیلمبرداری که بعد از هر گل تصویر من را نشان می‌دهد. من یک سوال از کارشناسان فوتبال دارم، اگر من به زمین نمی‌آمدم السد گل نمی‌زد؟ آیا بقیه بازیکنان نمایش خوبی در بازی داشتند؟ نیمه اول تمام موقعیت‌های السد گل نشد اما در نیمه دوم این موقعیت‌ها گل شد؛ فرق نیمه اول و دوم فقط همین بود. شما ببینید که بعد از بازی با السد همه نوع حاشیه‌ای برای من درست کردند، در حالی که اهل حاشیه نیستم و فقط به استقلال آمدم تا برای این تیم مفید باشم.»
مدافع استقلال به کارت‌های زردی که می‌گیرد هم واکنش نشان داد: «من قبول دارم زیاد کارت گرفته‌ام ولی به هیچ عنوان بازیکن خشنی نیستم. من در چند صحنه به خاطر اشتباه و توپ لو دادن بازیکنان دیگر و برای اینکه حریف ضدحمله درست نکند مجبور شدم خطا کنم و کارت زرد بگیرم. این را هم بگویم در چند مورد کارت‌هایی که به من داده شد به هیچ عنوان درست نبود. در بازی با ذوب‌آهن در حالی که من کوچکترین خطایی روی بازیکن حریف نکردم داور کارت زرد دوم را داد و از زمین اخراج شدم. از آنجا بود که در مورد خطاهای من بحث شد در حالی که من اصلا برخورد شدیدی با بازیکن حریف نداشتم و اگر فرض کنیم که داور خطا را درست اعلام کرده، به هیچ عنوان آن خطا کارت زرد نداشت.»
دانشگر به صحبت‌های شفر با خودش هم اشاره کرد: «آقای شفر به سبک بازی من اعتقاد دارند و از اینکه این همه هجمه علیه من درست شده است، تعجب کرد و گفت که با قدرت به کارم ادامه دهم. من به استقلال نیامده‌ام که این تیم را بعد از نیم فصل یا مدتی کوتاه ترک کنم بلکه آمده‌ام تا برای تیمی که برای حضور در آن لحظه شماری می‌کردم مثمرثمر باشم. مطمئن باشد تمرین‌هایم را چند برابر می‌کنم و اگر لازم باشد جداگانه تمرین می‌کنم تا بتوانم به فرم ایده‌آل مورد نظر خودم برسم و نظر آقای شفر و هواداران استقلال را جلب کنم.»