خبر



آنالیز دوباره الدحیل

با وجود تعطیلی تمرین صبح، برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش ترجیح دادند تا شروع تمرین بعد از ظهر در ورزشگاه شهید کاظمی بمانند که البته آن تمرین هم پیش از آمدن بازیکنان لغو شد. مربیان کروات پرسپولیس اما این فرصت را پیدا کردند که عملکرد این تیم در بازی رفت برابر الدحیل را آنالیز کنند. برانکو و دستیارانش نه فقط پرسپولیس، بلکه عملکرد الدحیل و بازیکنانش را هم مورد آنالیز قرار دادند تا تمرینات این دو هفته را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. البته اگر تمرینی در کار باشد. با این حال برانکو روزی دو نوبت تمرین را برای پرسپولیس برنامه‌ریزی کرده و دو روز استراحت را هم برای این تیم در نظر گرفته بود که با توجه به تعطیلی تمرین و بازی دوستانه امروز، این برنامه حتما تغییر خواهد کرد.






نورافکن به جای تیم ملی به اردوی استقلال رفت

 یکی از بازیکنانی که توقع می‌رفت در فهرست کارلوس کی‌روش برای بازی ازبکستان قرار بگیرد، امید نورافکن بود. مدافع هافبکی که در تیم شارلوای بلژیک توپ می‌زند و در زمره لژیونر‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود. کی‌روش که همواره نگاه ویژه‌ای به لژیونرها دارد از دعوت نورافکن به تیم ملی خودداری کرده که این اقدام بی‌ارتباط با نیمکت نشینی‌های پی در پی بازیکن سابق استقلال نیست. بازیکنی که دیروز به جای آنکه در تمرین تیم ملی دیده شود، به محل تمرین استقلال رفت و دقایقی با کارلوس کی‌روش به گفت و گو پرداخت. نورافکن اگر همینطور به نیمکت نشینی در تیم جدیدش ادامه دهد، بدون شک شانس حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست خواهد داد و هرگز مسافر بازی‌های مهم آسیایی تیم ملی نخواهد شد.



بهتاش فریبا: تصمیم احساسی آزمون
دلیل حذفش نمی‌شود

بهتاش فریبا فهرست دعوت شده‌ها را از نگاه خود ارزیابی می‌کند: «به هر حال فهرست تیم ملی شامل بازیکنانی می‌شود که سرمربی تیم فکر می‌کند می‌توانند برایش کارآمد باشند.»
فریبا درباره خداحافظی سردار آزمون هم حرف‌های متفاوتی دارد: «درباره آزمون باید بگویم که بزرگان فوتبال باید وقتی بازیکنی جوانی می‌کند، دست او را بگیرند و نگذارند کارش تبدیل به اشتباه شود. آزمون بارها خودش را در تیم ملی ثابت کرده و تصمیم احساساتی‌اش باعث نمی‌شود که او را از پیراهنی دور کنیم که بارها در آن درخشیده است.» او نسبت به دعوت از رامین رضاییان که تیم ندارد نیز این واکنش را نشان داد: «به هر حال رامین ایرانی است و نمی‌توان او را از کشورش دور کرد. او تیم باشگاهی ندارد اما پیش از آغاز جام جهانی نیز در اوستنده نیمکت‌نشین بود اما در جام جهانی با بازی‌های درخشان خودش را ثابت کرد. نداشتن باشگاه دلیل نمی‌شود که او را از پیراهن تیم ملی
 دور کنیم.»
مربی و پیشکسوت باشگاه استقلال درباره بازگشت وریا و کاوه به تیم ملی هم حرف‌هایی دارد: «کاوه رضایی و وریا غفوری لیاقت بازگشت به تیم ملی را داشتند، همچنین آرمین سهرابیان نیز در فصل گذشته و این فصل برای استقلال نمایش قابل قبولی داشته و انتخاب او برای پوشیدن پیراهن تیم ملی توجیه‌پذیر است. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نیز عملکرد خوبی در تراکتور داشتند و از بازیکنان تاثیرگذار در این تیم هستند. در کل فکر می‌کنم فهرستی که کی‌روش برای دعوت به اردوی تیم ملی ارائه کرده است، قابل توجیه و دارای شایستگی هستند.»