سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم

■ آقای روحانی! ارزش پول ملی را ارتقا دهید / بدون نام: جناب آقای روحانی! به‌عنوان کسی که به شما رأی دادم چه در سال 92 و چه در سال 96 و ترغیب‌کننده رأی به شما بودم در کنار ده‌ها خواسته دیگر مهم‌ترین خواسته ما و همه مردم ارتقای ارزش پول ملی‌مان بود. خواهشمندم تمام اهتمام خود را در جهت انجام این مهم به کار بگیرید. لطفاً طرفداران خود را نزد مخالفان خود سرخورده نفرمایید.
■ از ابتدای سال تا حالا چه اتفاق مثبتی افتاده است؟ / 383...0919: عزیزان همه می‌دانند که ناامیدی مرگ جامعه است. اگر نوشتید که فلان مورد درست شد یعنی دارند کاری انجام می‌دهند ولی این همه وقت فقط شعار توخالی بوده. از ابتدای سال تا الان چه اتفاق مثبتی افتاده است؟ مگر چقدر از پایان مرحله دوم دولت مانده است؟
■ قطره گلوپین 2 نایاب شده است /132...0936: قطره گلوپین 2 یا Pilocarpine از قطره‌های بسیار مهم مخصوص بیماران گلوکوم یا آب سیاه است ولی این قطره متأسفانه بسیار کمیاب شده است و بعد از دوندگی‌های چند روزه از داروخانه‌های مختلف با تأخیر فراهم می‌شود. ادامه داشتن این وضعیت عصب بینایی بیماران را دچار آسیب جبران‌ناپذیر و غیر قابل برگشت می‌کند. خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامتی، تولید و توزیع‌شان به اندازه کافی افزایش داده شود.
■ رینگ و لاستیکم در آزادراه زنجان - تبریز نابود شد / 048....0913 - کبیری - اصفهان: در این ستون از زبان مخاطبی به نام آقای پورآقایی اشاره شده بود که آزادراه زنجان - تبریز از نظر آسفالت و گودال و چاله وحشتناک است. چندی پیش من با اتومبیلم داخل یکی از آنها افتادم و رینگ و لاستیکم نابود شد. خدا رحم کرد که حادثه جانی رخ نداد. بعد هم که به مسئول عوارضی گفتم اصلاً توجهی نکرد.
■ آیات و احادیث در فضای تبلیغ مترو به کار گرفته شود / 132...0936: طبق اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو، 60 درصد فضای مترو برای تبلیغ آموزش شهروندی و همچنین آیات و احادیث در نظر گرفته شده است. پیشنهاد و درخواست می‌کنیم آیات و احادیث را در اولویت این طرح قرار بدهند زیرا اگر آموزش شهروندی به وسیله آیات و روایات ابلاغ و آموزش داده شود تأثیرگذاری‌هایی که از این طریق به جا خواهد گذاشت نظیری همانند آن را نمی‌توان در حال و آینده یافت.
■ بی‌مسئولیتی شهرداری در اسلامشهر  و شهرک انبیا -  کوروش اشرفی:  حدود یک سال است که شهرداری اسلامشهر و شهرک انبیا برای جدول‌بندی آسفالت کوچه‌ای را که دست بر قضا در نزدیکی خود ساختمان شهرداری و مرکز بهداشت این شهرستان واقع شده است کنده و آنجا را به حال خود رها کرده است. با توجه به عمیق بودن چاله‌ها و اینکه چندی پیش فرد بی‌گناهی در آن سقوط کرد و بشدت مصدوم شد بارها اهالی به شهرداری مراجعه کردند اما هیچگونه پاسخگویی از طرف مسئولان شهرداری اسلامشهر صورت نگرفت، لذا بیم آن می‌رود که تعداد دیگری از کودکان و سالمندان بویژه در شب‌ها که نور و دید کافی نیست در این چاله‌ها بیفتند. خواهشمندیم هرچه سریع‌تر به این معضل رسیدگی کنید.

■ چرا با سودجویان بازار ارز و سکه برخورد نمی‌شود؟ / آقای کریمیان: چرا دولت با افرادی که در حال سودجویی هستند هیچ برخوردی نمی‌کند. چرا با افرادی که اقدام به ثبت‌نام چندین خودرو و تعداد زیادی سکه می‌کنند هیچ برخوردی نمی‌شود. این افراد براحتی از دادن مالیات درآمد خودشان فرار می‌کنند. چرا دولت هیچ راه حلی برای برخورد با این سودجویان ندارد. خیلی راحت سرمایه‌های خود را به جای اینکه در اقتصاد و تولید صرف کنند به هوای کسب سود در ثبت‌نام خودرو، ارز و سکه سرمایه گذاری می‌کنند چون می‌دانند هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. در مقابل یک کاسب که از راه حلال در حال کسب روزی است باید در طول سال مالیات پرداخت کند. این چه قانون و انصافی است؟
■ جهت نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال ببرید / 045...0914: به نظر من کنترل حجم نقدینگی و جهت دهی آن به سمت تولید و سرمایه گذاری‌های اشتغال آفرین برای جلوگیری از نوسانات کنونی و آینده اقتصاد کشور ضروری است.
■ رفتار نگران‌کننده عراق در تحریم ایران / آقای حسینی: رفتار عراق در قبال تحریم ایران ما را نگران کرده است که در آینده نزدیک کشور سوریه هم رفتار مشابهی با ایران داشته باشد.
■ مشکلات تهیه ارز برای دانشجویان خارج از ایران / محمد گودرزی: من یک دختر دانشجو در خارج از کشور دارم که سال‌های پایانی درس خود را سپری می‌کند. اینجانب چطور می‌توانم مخارج تحصیل فرزندم را که ماهیانه 1200 دلار است با نرخ دولتی تهیه و برای دخترم ارسال کنم. به هر کجا که مراجعه می‌کنم هیچکس پاسخگو نیست. لطفاً مسئولان پاسخگو باشند.
■ شرط  معدل در کنکور ظلم به دانش‌آموزان است / هموطن محترمی از خوی: شرط معدلی که برای رتبه‌بندی در کنکور 98 قرار داده‌اند در واقع ظلم واقعی در حق دانش‌آموزان مناطق محروم است. این چه قانونی است که 30 درصد برای شرط معدل در نظر گرفته‌اند. وقتی دانش‌آموزان برای 2 درصد رقابت می‌کنند این چه انصافی است که 30 درصد فقط برای شرط معدل در نظر گرفته شده است. ما دانش‌آموزان که در مناطق محروم و فاقد امکانات آموزشی هستیم گناه‌مان چیست؟
■ انتقاد به بیمارستان طرفه / نام محفوظ: امروز در بیمارستان طرفه بخش اورژانس بستری بودم که مبلغ 191 هزار تومان هزینه بیمارستان شد. چون پول همراهم نبود اینجانب را گروگان گرفته بودند تا بالاخره خانم من از شهرستان تاکستان برایم پول تأمین کرد و پول بیمارستان را پرداخت کردیم و اینجانب را آزاد کردند. مسئولان وزارت بهداشت پاسخگو باشند.
■ روزنامه را با محتوای مجله‌ای چاپ کنید / 721...0921: با سلام. رنجبر هستم از باقرشهر ری. به نظر من باید روزنامه با محتوای مجله‌ای چاپ شود چون خبر زودتر از روزنامه از طریق تلگرام به دست مردم میرسه، پس بهتره تحلیل و بخش تاریخ و اندیشه بیشتر فعال بشه. مثلاً سالگرد مشروطه می‌تونست ضمیمه شنبه باشه.
■ وزیر نیرو دستور دهد هر واحد یک کنتور آب داشته باشد / 356...0918 – همدان: وزیر محترم نیرو دستور جدی و لازم الاجرا بدهند که هر واحد یک کنتور اصلی آب داشته باشد مخصوصاً آپارتمان‌های بالای 15 سال.
■ نظارت‌ها و بازرسی‌های اقتصادی را تشدید کنید / 263...0938: تشدید نظارت و بازرسی‌ها بر نحوه داد و ستدهای اقتصادی و نیز فعالیت مستمر تیم و کارگروه‌های تخصصی اقتصادی در حد اتخاذ قوانین کارساز از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سیاست مهار تورم مخصوصاً در این شرایط بحرانی افزایش قیمت‌های کالاهاست.
■ روزنامه ایران ارزشمند است اما پیام‌ها را سانسور می‌کند / 143...0911: هر روزنامه‌ای مطالب خواندنی زیاد دارد. روزنامه ایران هم مطالب ارزشمند برای ارتقای دانایی مردم زیاد دارد اما چیزی که کم دارد حرف‌ها و پیام‌های اعتراضی مردم است که با سانسور شدید روزنامه شما مواجه می‌شود. اگر مسئولان کارگزاران ما هستند و ما ولی نعمت آنان پس انتقادهای بحق مردم را انعکاس دهید.