رئیس جمهور‌: کاروان سازندگی ایران متوقف نمی‌شود

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه کاروان سازندگی ایران متوقف نمی‌شود، گفت: صنعت نفت در خط مقدم مقابله با جنگ بدخواهان علیه اقتصاد کشور است.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز گذشته در مراسم افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی مرجان، دماوند و پردیس در عسلویه تأکید کرد: دشمنان فقط زمانی موفق می‌شود که امید و حرکت ما متوقف شود. وی تصریح کرد: آن‌ها مشکلاتی بر مردم تحمیل می‌کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از سال ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر فاز، هر فرد و هر پروژه که امروز کلنگ زده شود به معنای انقلابیگری و تلاش برای عزت ملت ایران است. همیشه برای ما خوشحال‌کننده است که در کشور یک واحد تولید شروع به فعالیت کند، اما اینکه در یک روز و در شرایطی که دشمنان ما به فکر خود در حال دنبال کردن تحریم‌های ظالمانه به ایران هستند، سه طرح را افتتاح و بهره‌برداری کنیم به معنای پیروزی کشور در برابر نقشه‌های دشمن است. روحانی با بیان اینکه «ما مشکلاتی داشته‌ایم، اما عزت خود را حفظ کرده‌ایم»، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نبوده که کشور ایران دست خود را دراز کند. با وحدت و اتحاد و تلاش و فعالیت از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه «امروز روز جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ایران است»، افزود: در صف مقدم این جنگ بخش‌هایی است که بار اقتصاد را بر عهده دارند. از مهم‌ترین آن‌ها نفت، گاز و پتروشیمی است زیرا دشمن وقتی می‌خواهد ما را تحریم کند روی نفت و گاز و پتروشیمی دست می‌گذارد. روحانی با قدردانی از تلاش‌های متخصصان ایرانی یادآور شد: ما از مشکلات عبور خواهیم کرد و دلیل آن به ثمر نشستن امروز تلاش‌های چند ساله متخصصان در عسلویه است. وی با یادآوری اینکه امروز سه واحد مهم به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: واحد پتروشیمی مهم مرجان که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن را به عنوان محصول دارد و فاز سوم یک واحد پتروشیمی مهم به نام پردیس که مجموعه محصولاتش بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار است و نیروگاه دماوند که ۶۵۰ مگاوات برق تولید می‌کند که می‌تواند تأمین‌کننده خدمات جانبی واحد‌های مختلف پتروشیمی باشد، این افتتاح‌ها نشان می‌دهد ما در مسیر تلاش، فعالیت، ایثار و فداکاری هستیم. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه کاروان تلاش و سازندگی ما متوقف نمی‌شود و این مسیر ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: ۱۴ طرح بزرگ پتروشیمی از سال ۹۲ تا امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و روند افتتاح طرح‌های مرتبط با پتروشیمی در سال جاری و سال‌های آتی همچنان ادامه می‌یابد به‌گونه‌ای که حدود شش طرح دیگر در سال ۹۸ افتتاح خواهد شد. در این مراسم و پیش از سخنان رئیس جمهوری، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز گزارشی از روند احداث و فعالیت‌های پتروشیمی‌های مرجان و پردیس ارائه کرد.