شگرد تکراری حامیان تروریسم در ادلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت انجام بزرگترین و شاید آخرین مرحله عملیاتی ضد تروریستی در شهر ادلب را آغاز کرده‌اند.
به موازات آمادگی نیروهای عملیاتی در محور مقاومت، حامیان تروریسم در سراسر جهان به جوسازی و شانتاژ سیاسی - تبلیغاتی پرداخته‌اند و پیشاپیش غیب گوئی می‌کنند که ارتش سوریه قرار است علیه تروریست‌ها به سلاح‌های شیمیایی متوسل شود.
این همان شگرد تکراری حامیان تروریسم است که قبلاً در ماجرای محاصره تروریست‌ها در حلب، موصل، دیرالزور، غوطه شرقی، دوما و درعا نیز عیناً تکرار شده است. البته بارها در سوریه از سلاح شیمیائی استفاده شده ولی عامل این جنایات جنگی، تروریست‌ها و حامیان وقیح آنها بوده‌اند.
این بار مسکو با هشدار درباره تدارک حامیان تروریسم برای استفاده مجدد از سلاح‌های شیمیائی، پیشدستی کرد و طرح‌های جنایت‌بار آنها برای توسل به سلاح‌های شیمیائی و جنجال رسانه‌ای برای توجیه جنایات بعدی حامیان تروریسم را نقش بر آب کرد. با این حال، احتمال توسل حامیان تروریسم به سلاح‌های شیمیائی در ادلب همچنان وجود دارد.


پیش از این بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل درباره استفاده سازمان جاسوسی فرانسه از سلاح‌های شیمیائی در حومه دمشق دست به افشاگری زده بود لکن فرانسه هرگز آنرا تکذیب نکرد چون واقعیت داشت. روسیه طی روزهای اخیر از طرح مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل برای استفاده از سلاح‌های شیمیائی در ادلب خبر داده و درباره عواقب آن به شدت هشدار داده است.
موضوع مهم در این زمینه مرتباً تکرار شده، ارتباط مستقیم جنجال‌های سیاسی – تبلیغاتی حامیان تروریسم با استفاده از تریبون و اهرمهای سازمان ملل با شکست و ناکامی تروریست‌ها بر روی زمین است که در واقع به شاخص اصلی برای ارزیابی موقعیت جنگی تروریست‌ها تبدیل شده است. هرگاه تروریست‌ها به بن بست رسیده و شاهد شکست‌های خفت باری شده‌اند، فریاد اعتراض حامیان تروریسم و سوءاستفاده از سازمان ملل به اوج خود رسیده است، ناگهان حامیان تروریسم به دلسوزان توده مردم تبدیل گردیده‌اند و دچار وجدان درد شده‌اند که مبادا ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیائی علیه آنها استفاده کند. درحالی که ارتش سوریه تمامی توان و ظرفیت و ذخایر شیمیائی خود را زیر نظر فرستادگان سازمان ملل منهدم کرده و ثانیاً حامیان تروریسم با گستاخی به تسلیح تروریست‌ها و تجهیز آنها به سلاح‌های شیمیائی پرداخته‌اند و با وقاحتی کم نظیر، دسترسی تروریست‌ها به سلاح‌های شیمیائی را مورد تایید قرار داده‌اند.
مسئله درباره موقعیت کنونی ادلب، کاملاً متفاوت است و برای تروریست‌ها و حامیان وقیح آنها مسئله مرگ و زندگی است. مسئله بود و نبود است. این بار تمامی حیثیت حامیان تروریسم با شکست قطعی تروریست‌ها بیش از گذشته نزد جامعه جهانی از بین می‌رود. آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و ارتجاع عرب تابحال برای حفظ و بقای تروریست‌ها از تمامی توان و ظرفیت و فرصتها بهره بردند ولی هرچه بیشتر تلاش کردند، کمتر نتیجه گرفتند و حتی محاسبات میدانی و سیاسی خود را نیز به کلی شکست خورده و ناکام ساختند.
چرخش سیاسی ترکیه در این میان از همه آشکارتر بود. ترکیه تحولات سوریه و عراق را با حمایت آشکار و نهان از تروریست‌ها آغاز کرد و ادامه داد ولی با مشاهده رفتار ضدانسانی آمریکا، ارتجاع عرب و سایر حامیان تروریسم، در یک چرخش 180 درجه ای، مسیر تازه‌ای را برگزیده است. مقامات آنکارا بارها تلاش کردند تصمیمات و مواضع واشنگتن را تغییر دهند اما نتوانسته‌اند در این زمینه راه به جائی ببرند و کاملاً تغییر موضع داده‌اند. اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اخیراً بارها ترامپ و اطرافیانش را گرگهای وحشی نامیده و تصریح می‌کند آمریکا قابل اعتماد نیست این دیگر مواضع کشورهای مخالف همیشگی سیاست‌های واشنگتن محسوب نمی‌شود بلکه دیدگاه یک کشور متحد آمریکا و عضو ناتو است که حاکمان کنونی آمریکا را گرگهای وحشی می‌نامد.
روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه قرار است طی روزهای آینده اجلاس مشترکی درباره سوریه و روند مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشند. آنچه در این میان اهمیت خاصی پیدا کرده، نگرانی‌های حامیان تروریسم از عواقب شکست تروریست‌ها در امنیت اسرائیل است. البته آن روزهائی که نتانیاهو به استقبال تروریست‌های مجروح می‌شتافت و دستور تیمار آنها در بیمارستانهای نظامی اسرائیل را می‌داد، قطعاً به عواقب شکست آنها و تاثیراتش بر اسرائیل نمی‌اندیشید. در واقع رفتارهای ابلهانه اسرائیل و سایر حامیان تروریست‌ها، زمینه ساز شرایط کنونی در منطقه ارزیابی می‌شود. این آنها بودند که این بازی رسوا را آغاز کردند و دست یازی به عمق استراتژیک سرزمینهای عربی و اسلامی را کلید زدند. طبعاً اگر محور مقاومت برای تامین و تضمین امنیت کشورهای ملت‌های مسلمان وارد عمل شده، نه تنها نباید آنرا ملامت کرد بلکه اگر حسن نیت و صداقتی وجود می‌داشت، باید از این شهامت، رشادت، نقش آفرینی و اقتدار نیروهای مقاومت ستایش و تقدیر نمود که با از خودگذشتگی و جانفشانی توانستند پرونده اشرار تروریست را در سوریه و عراق و لبنان مختومه سازند و حتی نقش و تاثیر حامیان تروریست را نیز عقیم سازند و پوزه آنها را به خاک بمالند.
خشم و فریاد حامیان تروریسم در روزهای اخیر دقیقاً از همین دیدگاه است که معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند. آنها ناگهان دلسوز شهروندان سوری مقیم ادلب شده‌اند ولی اسارت چند ساله آنها در چنگال آغشته به خون تروریست‌ها را به کلی نادیده می‌گرفتند و حتی زمینه ساز آن بوده‌اند. جنجالهای رسانه‌ای و سیاسی حامیان تروریسم در ماجراهای حلب، موصل، دیرالزور، غوطه شرقی، دوما و درعا به خوبی نشان می‌دهد که آنها از هم‌اکنون سرنوشت محتوم تروریست‌ها را می‌دانند و خود را برای پذیرش ناکامی و شکست در ادلب آماده کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه خودروسازان 90 هزار خودرو می‌فروشند وزارت صمت تکذیب کرد؛ قیمت خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد وزیر نفت در مراسم افتتاح چند طرح پتروشیمی در عسلویه؛ صادرات محصولات پتروشیمی 76 درصد افزایش یافت شرایط انتقال امتیاز وام مسکن یکم به سایر شهرها شما باید امید بدهید رئیس مجلس: بدهی تامین‌اجتماعی به وزارت بهداشت تا پایان مهر پرداخت شود دستور معاون اول رئیس جمهور برای شناسایی و برخورد با مامور خطاکار شهرداری تهران در نشست هماهنگی استقبال از مهر 97 مطرح شد؛ پیشنهاد شناورشدن ساعت کار ادارات ازاول تا 15 مهرماه شگرد تکراری حامیان تروریسم در ادلب در نشست اتاق ایران با وزیر دادگستری درخواست شد؛ شیوه برخورد با انبارها به بهانه مبارزه با احتکار بازنگری شود دکتر ظریف: تلاش داریم تروریست‌ها با کمترین هزینه انسانی از ادلب بروند در راستای آماده‌سازی مقدمات عملیات «فجر ادلب» صورت گرفت ؛ حملات هوایی گسترده سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها در ادلب و حماه لاریجانی در جلسه علنی اعلام کرد نشست ویژه مجلس و دولت برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور رئیس مجلس خبرگان: برخورد قاطع با مفسدان به مردم روحیه می دهد با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه