وزیر علوم: دانشجوی بازداشتی اخراجی نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره برخی اخبار منتشره مبنی بر اخراج دانشجویان بازداشتی حوادث سال گذشته گفت: گزارشی مبنی بر اخراج دانشجویان بازداشتی به وزارت علوم ارجاع نشده است.
منصور غلامی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: خبرهایی با موضوع اخراج دانشجویان بازداشتی از فضای مجازی برگرفته می‌شود و مشخص نیست مبنای این خبرها چیست
وی در خصوص اخراج دانشجویان بازداشتی از دانشگاه‌ها گفت: این گونه نیست و در فضای جدید ایجاد شده، برخورد با دانشجویان را نداریم.
وی با بیان اینکه در فضای جدید موضوع برخورد با دانشجویان مطرح نیست، افزود: سال تحصیلی جدید هم شروع شده و تمام موارد موجود از پیش مدیریت می‌شود، ما کارهای خود را انجام می‌دهیم.


در جریان مربوط به دی ماه پارسال تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌ها بازداشت شده‌اند که احکام آنها نیز ازسوی قوه قضاییه صادر شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره خبر خروج دانشجویان خارجی از کشور به دلیل افزایش نرخ ارز گفت: خروج دانشجویان خارجی از ایران را نشنیده ام.
البته با توجه به پیگیری‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، احکام تعداد زیادی از این‌ها تعدیل شده است.
در این ارتباط، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ورود این نهاد به مساله دانشجویان بازداشتی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده بخش قابل توجهی از پرونده‌های دانشجویی با حسن نظر مدیران ارشد و میانی دستگاه قضائی به شکل مناسبی درحال حل شدن می‌باشد.
حجت الاسلام مصطفی رستمی نیز گفت: برای پیگیری مسائل دانشجویانی که دچار مشکل شده‌اند با رئیس قوه قضاییه گفت‌و‌گو شده و وی از پیشنهادات ارائه شده استقبال کرد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر صمت: بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شده است هیات دولت با کاهش سود بازرگانی لاستیک برای خودروها موافقت کرد رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس اعلام کرد: برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی دولت 12 برنامه معیشتی و 30 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است رئیس قوه قضائیه: دستگاه قضا هیچگونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد دادستان کل کشور: رسیدگی به پرونده‌های مهم و دانه درشت در راه است ابلاغ دستورالعمل خرید و فروش ارز به شکل اسکناس توسط شبکه صرافی‌های مجاز وزیر جهاد کشاورزی: ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده‌های دامی تامین شده است روسیه خواستار بررسی خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت شد در هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر صورت گرفت؛ تجلیل از فرماندهان و مسئولان موفق نیروی زمینی ارتش دکتر ظریف از «وقاحت» ترامپ نوشت خبرگزاری کره شمالی: آمریکا به دنبال فروپاشی درونی کره شمالی است تحلیل سیاسی هفته هافینگتون پست: یمن گورستان بلندپروازی‌های ریاض و ابوظبی است بگم بگم شماره 2 انتصاب جانشین فرمانده و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش وزیر علوم: دانشجوی بازداشتی اخراجی نداریم جشن عاطفه‌ها ازامروز در سراسر کشور آغاز می‌شود