رئیس هیات کنسولی وزارت امور خارجه در حج: پرونده شهدای منا در مسیر حل و فصل نهایی است

رئیس هیات کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 97 روز گذشته از پیگیری پرونده شهدای مسجد الحرام خبر داد و آن را در مسیر حل و فصل نهایی دانست.
به گزارش ایرنا، حسین کمالیان گفت‌: در جریان حج امسال فرصتی فراهم شد تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد و با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پیگیری های لازم و بیشتری در خصوص آن صورت پذیرد.
وی در مورد آخرین اخبار پرونده «مسجدالحرام» گفت: با پیگیری های انجام شده، اکنون اسامی شهدا و وراث اصلی و رسمی آنها در دست تهیه است و به زودی برای ادامه اقدامات به طرف سعودی ارائه خواهد شد. این مقام دیپلماتیک کشورمان در مناسک حج، تاکید کرد این روند در همکاری با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در حال پیگیری و انجام است.
کمالیان با بیان اینکه پیگیری های مستمر در این زمینه همچنان ادامه دارد، افزود: این پرونده مسیر خاص خود را طی می کند و در جریان حج امسال در کنار پرونده مسجد الحرام مورد پیگیری ویژه قرار گرفته است.


وی درخصوص علل طولانی شدن رسیدگی به این دو پرونده نیز گفت: فقدان روابط سیاسی میان دو کشور، پیگیری این مسائل را با دشواری و کندی روبه‌رو ساخته است.
وی درباره اهمیت حضور هیات کنسولی وزارت امور خارجه در حج گفت: ما هم اکنون اگر چه در شرایط ویژه ای در مناسبات سیاسی به سر می‌بریم، اما معتقدیم روابط سیاسی می‌توانست پشتوانه محکمتر و وسیعتری برای برگزاری حج محسوب شود و سطح هماهنگی‌های موجود را به درجات بالاتر و سایر حوزه های نیز ارتقاء دهد.
رئیس هیات کنسولی وزارت خارجه با اشاره به اینکه طرف ایرانی در برگزاری مراسم حج همکاری و مساعدت بسیار خوبی با طرف سعودی داشت، گفت‌: می‌توانیم ضمن هماهنگی‌هایی که در حوزه حج داریم به سایر حوزه‌ها نیز این همکاری‌ها را تسری بخشیم.
وی همچنین با تکرار اینکه «محدودیت هایی که این واحد دارد، میدان تحرک ما را محدود کرده است»، به بیان فعالیت های این واحد در حوزه کنسولی پرداخت و تاکید کرد که دفاع و حمایت از حقوق هموطنان ایرانی و حجاج شریف، وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه است و این تعهد، زمان و مکان نمی‌شناسد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: محمدصادق جنان صفت بسته‌های خوشبختی نوبختی و چند ابهام و پرسش پرداخت ارز مسافران از طریق بانک‌ها، آژانس‌های گردشگری را از ورشکستگی نجات می‌دهد؟ «ابتکار» از چالش‌های افزایش حقوق کارکنان دولت برای دومین بار در سال جاری گزارش می‌دهد همزمان با روند پرشتاب سقوط اقتصادی در ونزوئلا، خبر دیدار مقامات آمریکایی برای حمایت از یک کودتا بر علیه مادورو تائید شد دست نگه‌دار! وقتی هنرهای شش گانه، حیاط خلوت سینماگران می شوند گرانفروشی سلبریتی ها با «کاپی»‌های بی‌کیفیت محمدرضا عارف: رقیب جریان اصلاحات نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد رزیتا غفاری در گفت‌وگو با «ابتکار»: جای تفکر در سینما و تلویزیون ایران خالی است رئیس هیات کنسولی وزارت امور خارجه در حج: پرونده شهدای منا در مسیر حل و فصل نهایی است مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گزارش داد با آمریکا چه کنیم؟