تایید عملیات موشکی علیه تروریست‌ها

گروه سیاسی: مقر گروهک «حزب دموکرات کردستان» در «کوی سنجق» توسط موشک‌های ایرانی مورد حمله قرار گرفته است. براساس گزارش‌های منتشر شده، حملات موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان، که مصطفی مولودی هدایت آن را برعهده دارد، بامداد شنبه، هنگام برگزاری جلسه کمیته مرکزی این تشکل مخالف جمهوری اسلامی صورت گرفت.
بنابر گزارش شبکه کردستان۲۴ خبر داده‌است شمار کشته‌شدگان حملات ۱۴ نفر و شمار زخمی‌ها دست‌کم ۴۰ نفر عنوان شده‌است.
یک کمیسیون حزب دموکرات کردستان گفته شماری از اعضای کمیته مرکزی، از جمله «کرمی مهدوی»، «ابراهیم ابراهیم»، «نسرین حداد»، «رحمان پیروتی» و «سهیلا قادری» کشته شده‌اند. نام سه تن از پیش‌مرگ‌های کردستان عراق نیز در میان کشته‌شدگان این بیانیه است. خبرگزاری «تابناک» می‌گوید این حملات از «پایگاهی در نزدیکی ارومیه» انجام شده‌است.
گفتنی است، این اولین باری نیست که مقامات نظامی ایران به صورت آشکارا به برخی از اهداف از پیش تعیین شده موشک شلیک می‌کنند و پیش از این در 28 خرداد 96 و بعد از حمله تروریستی عناصر داعش به داخل ایران 6 فروند موشک میان‌برد به مقر‌های نظامی این گروه در سوریه شلیک شد که در مجموع 65 تن از عناصر این گروه کشته شدند.


اطلاعیه سپاه پاسداران
سپاه ضمن صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که «فرزندان ملت ایران در سپاه و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، مصمم به صیانت از مرزهای ایران اسلامی بوده و تکرار شرارت از سوی تروریست‌های اجیر شده دشمنان، با پاسخ‌های سخت و کوبنده تری مواجه خواهد شد.»
در بیانیه رسمی سپاه آمده است که «در پی شرارتهای ماه‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران، که با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات‌های هفته‌های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»
سپاه در تشریح روند حمله موشکی به مقر گروهک حزب دموکرات کردستان می‌گوید که «متعاقباً بی اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه‌های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته ( شنبه ۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.»
سپاه پاسداردر ارزیابی عملیات موشکی خود اعلام کرده « بر اساس گزارشات  موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران  منهدم و دهها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.این عملیات قاطع و ویرانگر نشان داد، فرزندان ملت ایران در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مصمم به صیانت از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و اجازه نخواهند داد تروریست‌های اجیر شده سازمان‌های جاسوسی  بیگانه، امنیت مثال زدنی کشور را به مخاطره اندازند.»
در انتهای بیانیه سپاه آمده است که «با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی تر مرزهای مشترک، به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان هشدار می‌دهیم: پاسداران انقلاب و بسیجیان دلاور و بومی مستقر در مرزهای میهن اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، به فضل الهی و با همکاری مردم عزیز منطقه، تکرار شرارت و شیطنت از سوی آنها را با پاسخ‌های سخت تر و کوبنده تر مواجه خواهند ساخت.»
اخیرا خبرگزاری فارس هم نوشته بود که بنا بر آمارهای موجود، در یک ماه گذشته ۱۰ عملیات مخالفان در سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه به وقوع پیوسته که منجر به کشته شدن ۲۴ تن از نیروهای نظامی و انتظامی شده ‌است.
موضع‌گیری محتاطانه اقلیم
ساعاتی پس از اعلام خبر حمله موشکی به مقر حزب یادشده، دولت اقلیم کردستان عراق بیانیه‌ای صادر کرد و در آن «حملات هوایی جمهوری اسلامی علیه دفاتر سیاسی حزب دموکرات کردستان» را محکوم کرد. در این بیانیه استفاده از خاک اقلیم برای انجام حملات به کشورهای همسایه نیز «غیر قابل قبول» و موجب ایجاد بی‌ثباتی در این منطقه توصیف شده‌است.
پارلمان اقلیم کردستان عراق در همین زمینه در بیانیه‌ای با اشاره به پاسخ موشکی ایران به محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که خواستار توقف نقض حاکمیت عراق در این اقلیم است.
«ناظم دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران نیز گفته این حمله موشکی در واکنش به اقدامات اخیر حزب دموکرات کردستان در شهرهای مریوان و اشنویه، انجام گرفته‌است. آقای دباغ افزوده «تاکنون هیچ خبر رسمی و موثقی از طرف حکومت اقلیم و جمهوری اسلامی به من نرسیده است و تمام اطلاعات من از رسانه‌هاست».
«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق نیز به عملیات موشکی ایران علیه محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها در این اقلیم واکنش نشان داد و اعلام کرد: از تمام طرفها می‌خواهیم که اقلیم کردستان را به میدان جنگ تبدیل نکنند؛ زیرا این اقلیم با مشکلات، چالش‌ها و تهدیدات زیادی مواجه است.
در بیانیه رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز آمده است:«مساله کردها با خشونت،قتل و بمباران حل نمی‌شود و راه و روش‌های مسالمت آمیز بهترین راه حل برای تمام مشکلات است.»
شبکه تلویزیونی «رووداو» گزارش داده است که فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق، در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرده «عمیقا ابراز اندوه و نگرانی» کرده‌است. آقای معصوم گفته «استفاده از بیش از اندازه از زور، جایگزینی موثر برای گفت‌وگوهای صلح‌، نیست». رئیس‌جمهوری عراق در عین حال «از دستگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران ستایش کرده‌است که تاثیر گشودن باب گفت‌وگو و درک نیروهای ملی در تامین منافع مردم و کشورهای همسایه ایران را درک می‌کند».
همچنین وزارت خارجه عراق دیروز (یکشنبه) بیانیه ای در رابطه با عملیات موشکی روز گذشته ایران علیه محل استقرار و جلسه تروریست‌ها صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه عراق مخالفت خود با بمباران و هدف قرار دادن منطقه کویسنجق از توابع استان اربیل که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شد را اعلام می‌کند. عراق خواهان امنیت همسایگان خود است و استفاده از خاکش برای تهدید امنیت کشورهای همسایه را نمی‌پذیرد.»
وزارت خارجه عراق با هدف قرار دادن هر پایگاهی در داخل این کشور بدون هماهنگی قبلی با مسئولان عراقی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان مخالفت کرد.