سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم
■ قیمت سرسام آور هزینه برق مصرفی واحدهای صنفی / محمود فخر تهرانی: اینجانب دارای یک واحد صنفی 12 متری هستم. در این رکود بازار کسب و کار، قبض برق مصرفی برای دو ماه، مبلغ 300 هزار تومان صادر شده است که باید پرداخت کنیم. اینجانب از کولر قدیمی استفاده می‌کنم، اگر از کولر آبی استفاده می‌کردیم با توجه به کمبود آب در کشور به نوعی در تشدید کم آبی سهیم بودیم. از مسئولان وزارت نیرو درخواست دارم حداقل تسهیلاتی را در اختیار واحدهای صنفی قرار دهند.
■ استنکاف یک بانک دولتی از عودت ارز سپرده‌گذاری / آقای صارمی: من استاد دانشگاه هستم. چند سال پیش اینجانب مقداری ارز خارجی را در یک بانک دولتی سپرده‌گذاری کردم. هم‌اکنون که جهت دریافت آن مراجعه می‌کنم بانک از بازپرداخت آن استنکاف و عملاً از پرداخت آن خودداری می‌کند. به هر کجا هم که مراجعه می‌کنم نتیجه‌ای نمی‌گیرم. در حال حاضر که اعلام می‌کنند مردم می‌توانند ارز خارجی را در بانک سپرده‌گذاری کنند مردم باید بدانند در صورت سپرده گذاری در بانک‌ها، بانک‌ها آنها را پس نخواهند داد. این بی‌اعتمادی بزرگی برای این بانک دولتی ایجاد می‌کند.
■ عرضه خودرو به‌صورت اقساطی با بهره به جای فروش نقدی سایپا / پرویز نوری شورابی - زنجان: به عقیده من تنها راه کنترل بازار خودرو این است که خودروسازان به میزان نیاز مردم، خودرو را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. من به چند نمایندگی سایپا جهت خرید خودرو مراجعه کردم که می‌گویند فروش نقدی نداریم ولی به‌صورت شرایطی خودرو را می‌فروشند. به این صورت که بخشی از قیمت خودرو را نقد دریافت می‌کنند و مابقی آن را در چند چک پرداخت کنیم. سایپا می‌گوید این خودروها خودروهای بخش سرمایه گذار است که می‌فروشیم در حالی که چک را باید در وجه سایپا بنویسم. لطفاً مسئولان پاسخگو باشند.
■ پرداخت نکردن افزایش حقوق بازنشستگان / آقای کمالی: قرار بود اضافه حقوق سال جدید بازنشستگان را تا 10 مرداد واریز کنند که تا به حال واریز نشده است. این بازنشستگان با حقوق یک میلیون تومان چطور می‌توانند گذران زندگی کنند؟ از مسئولان درخواست داریم فکری به حالا بازنشستگان کنند.
■ حقوق بازنشستگان افزایشی نداشته است / علی شمسی زاد: در ارتباط با سخنان آقای رئیس جمهوری که در مجلس گفتند ما حقوق بازنشستگان را چهار برابر کردیم می‌خواستم بگویم ایشان به حقوق مستمری بگیران کمیته امداد اشاره کرده‌اند. اینجانب با 28 سال سابقه کار بازنشسته شده‌ام و حقوق بازنشستگی اینجانب یک میلیون و 100 هزار تومان است و هیچ اضافه حقوقی به بنده پرداخت نشده است.
■ مشکلات پروژه زیرگذر استاد معین برای اهالی منطقه / نصرالله ستوده انواری: درباره زیرگذر بلوار استاد معین حدفاصل خیابان آزادی و بلوار استاد معین باید عرض کنم که شهرداری سال هاست در این محل خاکبرداری کرده و کار عمرانی انجام می‌دهد اما هنوز به پایان نرسیده است. از مسئولان درخواست داریم به اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه اقدام کنند، چرا که آلودگی‌های این پروژه از جمله خاکبرداری و آلودگی صوتی اهالی منطقه را بشدت آزار می‌دهد.
■ بسته‌های حمایتی دولت / جواد گروهی: معلم بازنشسته آموزش و پرورش هستم. آقای نوبخت از نهایی شدن پنج بسته حمایتی و 12 برنامه معیشتی خبر دادند. معلمان می‌خواهند که قیمت‌ها به سال های قبل بازگردد.

جــــوابیه

شهرداری منطقه هفت: پیرو پیام مردمی چاپ شده در روزنامه ایران مبنی بر درخواست «رسیدگی به نازیبایی بصری در خروجی خیابان سبلان جنوب به سمت خیابان دماوند و ساماندهی معتادین» در تاریخ 20 شهریورماه 97 به استحضار می‌رساند مطابق با جوابیه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 طی بررسی‌های به عمل آمده، ملک مدنظر در خیابان مزبور دارای مالک شخصی بوده و مانع انجام هرگونه اقدام و فعالیتی در ملک می‌شود. شایان ذکر است شهرداری منطقه 7 برای زیباسازی منظر شهری اقدام به کاشت بوته‌های گیاهی در مسیر حاشیه زمین کرده که با حکم قضایی مالک مجبور به کندن و از بین بردن گونه‌های موجود شد. همچنین با توجه به اینکه زمین مذکور محل امنی برای معتادین و کارتن خواب‌ها شده است به‌صورت روزانه و مستمر طرح ساماندهی در این محل انجام می‌شود.

نــــظر مردم

تحریم را بهانه نکنید، خدمات ما خوب نیست / 146...0913:  واقعیت این است که قدرت جنس و خدمات خوب از قدرت تحریم‌ها بیشتر است و امروزه مشکل ما این است که جنس و خدمات خوب نداریم.
پیگیر ماجرای قوانین شفافیت در مجلس باشید / 671...0916: لطفاً پیگیر ماجرای شفافیت در مجلس و تصویب قوانین داخلی شفاف‌سازی باشید.
دولت فروش خودرو را از دست دلال‌ها بگیرد / 151...0916 - میرزاوند - لرستان: بنده حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانم اما دولت اجناس احتکار شده را وارد بازار نمی‌کند. این را هم بگویم که در این کشور نمایندگی خودرو باید خودرو بفروشد نه بنگاهدار، نمایشگاه‌ها همان دلال‌ها هستند. اگر دولت فروش خودرو را به عهده بگیرید قیمت‌ها کنترل می‌شود.
سهولت خرید و فروش مواد مخدر در روستای فشخام صومعه سرا / 235...0902: چرا مسئولان نیروی انتظامی صومعه سرا فکری برای اهالی روستای فشخام و اطراف آن نمی‌کنند که در این روستا در روز روشن براحتی مواد مخدر پخش می‌کنند.
458...0916: ساکن پروژه 60 واحدی بنیاد مسکن شهرستان شوشتر هستم. این واحدها بسیار بد و بی‌کیفیت ساخته شده، از کیفیت این خانه‌ها همین بس که بعد از چند سال تأخیر واگذار شده و بعد از یک سال از بهره‌برداری تمام خانه‌ها ترک برداشته‌اند و بنیاد مسکن هنوز آسفالت معابر این واحدها را انجام نداده است. ضمناً 90 درصد ساکنین این واحدها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که یا خود معلول هستند یا دارای فرزند معلول هستند.
انتقاد از نحوه فروش شرکت .../ آقای خسروی: شرکت ... جهت خرید خودرو از متقاضیان پول دریافت کرده و در زمانی بیشتر از زمان ذکر شده اقدام به واگذاری خودرو چینی بی‌کیفیت با قیمتی بالاتر از قیمت بازار به مردم کرده است، در صورت انصراف، مشتریان از سود مدت انتظار که به میزان 14 درصد است محروم می‌شوند. با این وضعیت ارزش پول خریداران بشدت کاهش پیدا کرده است. از مسئولان محترم تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست رسیدگی داریم.
مشکلات باغداران دماوند / عباس سیدکریمی - دماوند: امسال دماوند، فیروزکوه و مناطق اطراف حدود 200 میلیارد تومان به خاطر سرما متضرر شده‌اند. در بازدید صورت گرفته مسئولان از این مناطق وعده داده شد که ضرر باغداران این منطقه جبران خواهد شد. الان که نزدیک چهار ماه از این موضوع گذشته است به اداره جهاد کشاورزی شهرستان بومهن مراجعه کردیم، چون این اداره عهده دار خسارات باغداران دماوند است اما این اداره در پاسخ به ما گفت عملاً کاری برای باغداران صورت نخواهد گرفت و تنها کاری که انجام خواهند داد این است که باغدارانی که وام دریافت کرده‌اند بازپرداخت وام آنها استمهال خواهد شد یعنی به مدت دو سال دیگر بازپرداخت این وام‌ها تمدید خواهد شد اما برای باغداران متضرر این منطقه هیچ تسهیلاتی در نظر نمی‌گیرند.
مجبور به بازخریدی شدم / 929...0919: با 20سال سابقه کار در شرکت پست مجبور به بازخریدی با 40 میلیون تومان شدم. همه چیزم از دست رفت شما را به قرآن مرا برگشت به‌کار کنید.
چرا روزنامه ایران در تهران گران‌تر است؟ / 385...0935: روزنامه ایران دو قیمت دارد؟ در تهران 1000 تومان و در سایر استان‌ها 500 تومان؟ شما فکر می‌کنید ما که در پایتخت ساکن هستیم خیلی پولدار و سرمایه داریم که روزنامه را باید هزار تومان بخریم؟ به خدا قسم اکثر پایتخت نشین‌ها هم از جمله بنده از پایین‌ترین درآمد برخوردارند. این روش درستی نیست.
084...0911 - بابل: می‌گویند افزایش حقوق 10درصد خواهد بود ولی گرانی روزانه و امرار معاش سخت مردم خیلی بیشتر از این حرف هاست. تو را به خدا فکری به حال جیب مردم کنید.
مستمری تبعیض‌آمیز بازنشستگان قدیمی تأمین اجتماعی: اینجانب در سال 1360 با سمت مدیرکلی بازنشسته شده‌ام. حقوق بازنشستگی اینجانب در حال حاضر نصف حقوق بازنشستگی همرده‌هایم است. آقای نوبخت گفتند علاوه بر 19 درصدی که به حقوق شاغلین تأمین اجتماعی اضافه می‌کنیم از 3 تا 20 درصد به دریافتی کسانی که در گذشته‌های دور بازنشسته شده‌اند اضافه خواهد شد که هنوز این وعده عملی نشده است. من حدود 15 سال مدیرکل بودم و بازنشسته شده‌ام. از مسئولان محترم خواهشمند است با توجه به این تورم فکری به‌حال ما کنند.
مصیبت سرپناه برای قشر ضعیف / 897...0914: به وزیر مسکن بگویید برود از نزدیک وضعیت نابسامانی‌هایی که بر سر سرپناه قشر ضعیف به وجود آورده مشاهده کند.
واکسن آنفلوانزا برای مستمری بگیران / آقای ثامن: از مسئولان محترم درخواست داریم برای مستمری بگیران و همسران آنها تسهیلاتی ایجاد کنند تا واکسن آنفلوانزا به‌صورت رایگان در دسترس آنها قرار گیرد.
محمدابراهیم فروزانی - شیراز - 048...0917: در روزنامه ایران در ضمیمه «ایران بانو» مطلبی درباره خانم هما امامزاده قمشه‌ای چاپ شده است که تولد ایشان را 1325 قمری ذکر کرده‌اند و در ادامه مطلب پس از بیان سیر زندگی ایشان عنوان کرده‌اند که وی پس از طی مراحل علمی مدرک دکتری خود را در پاریس دریافت و نهایتاً در سال 1344 قمری فوت کرده‌اند که با عقل و منطق هماهنگ نیست ایشان در 19 سالگی فوت کنند و به این همه جایگاه علمی رسیده باشند. لطفاً در این نوع مطالب دقت بیشتری اعمال کنید.
رعایت حریم عابران پیاده / خانم احسانی: برخی از رانندگان هنگام عبور عابرین پیاده از خط کشی خیابان با سرعت عبور می‌کنند و اجازه تردد را به عابران نمی‌دهند. از رانندگان انتظار توجه و احترام به حریم عابران پیاده هنگام عبور از خط کشی‌ها را داریم. گاهی پشت خط کشی عابران پیاده، افراد مُسن یا کودکان حضور دارند که ضرورت احترام به حریم خط کشی عابر پیاده را از سوی رانندگان محترم دو چندان می‌کند.