سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم. با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــر مـــردم

■ بانک، بخشی از وام را نگه داشت / 741...0990: یکی از بانک‌های شهرستان نظرآباد در قالب تسهیلات «کالای ایرانی» وام کالا گرفتم. 15 میلیون تومان قرار بود پرداخت شود که چهار میلیون تومان از این مبلغ را هم نگه داشتند. در این شرایط این طور با مردم رفتار کردن چه معنایی دارد؟
■ چرا مدارس برای ثبت‌نام پول می‌گیرند؟ / 853...09100: مدارس برای ثبت‌نام فرزندان‌مان پول می‌گیرند. چرا آموزش و پرورش رسیدگی نمی‌کند؟
■ چطور با 540 هزار تومان زندگی کنم؟ / 657...0919: تا به حال چندین بار پیام گذاشته‌ام اما چاپ نکرده‌اید. به آقایان مسئول بگویید پیرمرد 65 ساله بیمار چطور با 540 هزار تومان مستمری اموراتش را بگذراند. والله نه توان دزدی دارم نه روی گدایی. شما بگویید ما چه کار کنیم؟
■ 12 کیلومتر راه را با خودرو یک ساعته می‌رویم / قائدی - استان فارس – قیر و کارزین: متأسفانه اداره راه شهرستان ما بسیار کم کاری می‌کند یا اینکه بودجه کمی دریافت می‌کند که بیشتر خیابان‌ها و جاده‌های این شهرستان وصله و پینه شده و شاهد تصادفات زیادی هم در این مسیرها هستیم. نه جاده‌ها نوسازی می‌شود و نه معایب‌شان برطرف می‌شود.جاده‌های کشاورزی هم (بخصوص جاده باروس که اراضی کشاورزی زیادی در این محدوده با درآمد فراوان وجود دارد و صدور مرکبات به سراسر کشور را انجام می‌دهد) اوضاع افتضاحی دارند و اداره راه شهرستان متولی نمی‌شود تا با کمک مردمی و بودجه دولتی این جاده را بازسازی کند. این جاده‌ها که دیگر آسفالت‌شان از بین رفته و به خاکی تبدیل شده فقط استهلاک ماشین‌ها را در پی دارد و مسیر ۱۲ کیلومتری یک ساعت طول می‌کشد تا طی شود. امیدواریم این مورد به گوش مسئولان کشوری برسد و البته که راه چاره‌ای بیندیشند.
■ خبرهایی که فقط مردم را نگران می‌کند / 670...0936: هر روز در رسانه‌ها می‌نویسند امروز کره جنوبی اعلام کرد دیگر از ایران نفت نمی‌خرد. هند هم اعلام کرد نمی‌خرد. ژاپن هم نمی‌خرد. این خبرها واقعاً جز اینکه مردم را نگران‌تر کند چه فایده‌ای دارد. مردم این روزها قوت قلب نیاز دارند.
■ چرا جوابیه در سلام ایران نایاب است / احسان شکرچیان: روزنامه ایران در سلام ایران پیام‌های مردم را منتشر می‌کند. ماهی یک بار شاید یک جوابیه از طرف سازمانی در روزنامه چاپ شود. می‌خواستم ببینم فقط مردم این ستون را می‌خوانند؟ لابد‌شأن مسئولان اجل از این حرف هاست که به درد دل‌های هموطن‌های خودشان توجه کنند و احیاناً به این گلایه‌ها و دادخواهی‌ها جواب بدهند.