نماینده تجاری چین: با چاقویی که آمریکا روی گردن ما گذاشته مذاکره ممکن نیست

نماینده تجاری چین تاکید کرد مذاکرات با واشنگتن "درحالی که ایالات متحده چاقویی را روی گردن پکن از طریق تحمیل افزایش تعرفه‌ها نگه داشته است" غیرممکن است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هشدار معاون وزیر بازرگانی چین روز گذشته به دنبال انتشار گزارش نهادهای دولتی چین که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به قلدری علیه دیگر کشورها و اختلال در اقتصاد جهانی متهم کرد، مطرح می‌شود.
گزارش مذکور، امیدها برای پیشرفت در مسیر حل و فصل مناقشه بر سر سیاست فناوری پکن را تضعیف کرد. طرفین در دوره اخیر تعرفه‌های اضافی روی میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند.
وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین تاکید کرد پکن آماده مذاکره است اما "اکنون که ایالات متحده چنان تدابیر محدودکننده تمام عیاری تصویب کرده است و چاقویی روی گردن ما نگه داشته است، چگونه روند مذاکرات می‌تواند ادامه یابد؟ این مذاکرات برابری نخواهد بود."


وزیر دفاع آمریکا: باید با چین رابطه داشته باشیم
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد به دنبال راه‌های جدیدی برای مناسبات نظامی با چین است. پیش از آن پکن، مذاکرات نظامی را در اعتراض به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی بر سر خرید تسلیحات روسیه، به تعویق انداخت.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ماه ژوئن در تلاش برای تعمیق گفت‌وگوهای نظامی با پکن، به چین سفر کرد. این درحالی است که تنش‌های تجاری چین-آمریکا افزایش یافته و نگرانی واشنگتن بر سر اقدام چین در مدرن‌سازی نیروهای مسلح خودش و افزایش قدرتنمایی آن در دریای چین جنوبی وجود دارد.
ماتیس دوشنبه در پنتاگون به خبرنگاران گفت: معتقدیم که باید با چین رابطه داشته باشیم و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و من روی این موضوع اتفاق نظر داریم و بنابراین ما درحال بررسی راه‌های پیش رو هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار نخبگان سیاست خارجی آمریکا: نمی شود لوله تفنگ بر کسی گرفت و از او خواست که مذاکره کند وزیر خارجه آلمان: راهبرد فشار آمریکا علیه ایران موثر نیست تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان بی‌سی؛ روحانی: برنامه‌ای برای دیدار با ترامپ ندارم رئیس مجلس: لوایح مبارزه با پولشویی و مبارزه با جرائم سازمان یافته در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود ایران در برجام آمریکا در انزوا وزیر ارتباطات: قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می‌یابد در بیانیه مشترک نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در نیویورک تاکید شد: ایجاد «سازوکار ویژه» برای تسهیل پرداخت‌های نفتی و واردات ایران سازمان ملل در نقش «تماشاچی» فاجعه یمن سردار حسین علایی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس مطرح کرد: شرایط رزمندگان ایرانی در مقابل ارتش متجاوز بعث برابر نبود عربده‌های تروریسم و سکوت‌های معنادار نماینده تجاری چین: با چاقویی که آمریکا روی گردن ما گذاشته مذاکره ممکن نیست با محکومیت حمله تروریستی اهواز شورای امنیت سازمان ملل: هرگونه عمل تروریستی مجرمانه و غیرقابل توجیه است وزیر ارشاد در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس: دفاع مقدس، عامل انسجام بخش دیگر جامعه ایران رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: بسته جبرانی برای 7میلیون نفر از حقوق‌بگیران تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد تمجید ترامپ از دولت خود مضحکه حضار در سازمان ملل شد