جنجال دوباره آقای وزیر و شیوه آلمانی مقابله با گرانی

جنجال جدید درباره سخنان وزیر بهداشت
در کلیپی که از برنامه «نگاه یک» منتشر شده  و درعین حال مشخص نیست  مربوط به چه زمانی است مجری برنامه به وزیر بهداشت می گوید بعضی از خانواده‌هایی که فرزندانشان به «اس ام ای» مبتلا هستند گلایه می‌کنند که وزارت بهداشت در واردات داروی بیماران کمکی نمی‌کند. اما قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ می‌گوید: «آیا مردم اجازه می‌دهند که برای افزایش دویا سه سال عمر یک بیمار، ما سالی یک میلیاردتومان هزینه کنیم؟... من نمی‌دانم شیرخشک مردم را تامین کنم؟ واکسن‌شان را تامین کنم یا داروهایی که ممکن است دو یا سه سال عمر بیماران را افزایش دهد؟!» این بخش از صحبت‌های وزیر بهداشت حرف و حدیث های زیادی به دنبال داشت.
کاربری نوشت: «‏آقای وزیر بهداشت چند روز دیگه قرص برنج رایگان توزیع می کنن بین مردم تا اون عزیزانی که پولشون به زنده موندن نمی رسه خودشونو بی دردسر راحت کنن.» کاربر دیگری هم با انتقاد از پاسخ وزیر بهداشت نوشت: «آقای وزیر شما قراره به سلامت جامعه کمک کنی یا با اعصاب خانواده بیماران خاص و صعب العلاج بازی کنی؟»کاربر دیگری اما نوشت: اگرچه لحن بیان وزیر  و مکان بیان این حرف درست نیست اما خیلی منطقی تره که تعداد افراد بیشتری با یک داروی ارزون تر سال های بیشتری زندگی کنن تا یک بچه یک ساله مبتلا به SMA با داروی میلیاردی نهایتا یک سال دیگه هم زنده بمونه! با هر دیدی نگاه کنیم منطق همینو میگه»
 
 
شیوه آلمانی مقابله با گرانی


 «یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز یک یورو فروخته می شد ، امروز 1.5 یورو عرضه می شود. هیچ کسی سرو صدا و اغتشاشی نکرد اما کسی هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان به صورت زنده از مردم کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت یک یورو توزیع شد...» در چند روز اخیر که بازار ملتهب شده این پست مورد توجه قرار گرفته است. کاربری در این باره نوشته: «ما این جا تا دیروز رب رو به قیمت 5000 تومان می گرفتیم و حالا با قیمت 12000 تومان روبه‌رو شدیم. همه مون اعتراض کردیم اما بیشتر از قبل خریدیم و قفسه ها راخالی کردیم !»