سرخ ها روی ابر ها




پرسپولیس و السد از ساعت 18:45 دیروز در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم رفتند. این دیدار در حالی آغاز شد که پرسپولیس چند بازیکن اصلی خود مانند انصاری، کامیابی نیا و ماهینی را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت و برانکو که خود نیز به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود، از ترکیب جدیدی استفاده کرد. به این ترتیب که سیامک نعمتی در دفاع راست به میدان رفت و آدام همتی هم برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت. این در حالی بود که در ترکیب تیم قطری بازیکنانی مانند ژاوی هرناندز، گابی و بغداد بونجاح حضور داشتند.


در آغاز بازی، سفیدپوشان السد سعی داشتند با بهره‌مندی از شرایط میزبانی، حملاتی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کنند اما عملکرد خوب هافبک‌ها و مدافعان پرسپولیس، باعث شد فشار کمتر شود. البته شاگردان فریرا در همان دقایق ابتدایی یکی، دو فرصت خوب به دست آوردند. در یکی از این فرصت‌ها، گابی در دقیقه ۸ و در پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما شوت این بازیکن با عملکرد خوب شایان مصلح به کرنر رفت. در ادامه نیز اکرم عفیف درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما این بار هم عملکرد خوب بیرانوند باعث شد شوت این بازیکن به گل تبدیل نشود. در دقیقه 13، نعمتی روی اکرم عفیف مرتکب خطا شد و پریرا داور سریلانکایی، او را با کارت زرد جریمه کرد. AFC در خبری اعلام کرد که سیامک نعمتی دو اخطاره و از بازی بعد محروم است اما چنین نیست، نعمتی در بازی برگشت با الدحیل محروم بود و حالا هم یک اخطار دارد.
شاگردان برانکو در اواسط نیمه نخست سعی داشتند با استفاده از ضد حملات، دروازه‌ حریف را با خطر روبه‌رو کنند. در دقیقه 18، بشار رسن با پاس بسیار عالی در مقابل دروازه خالی، منشا را صاحب توپ کرد اما ضربه مهاجم نیجریه‌ای از بالای دروازه به اوت رفت تا پرسپولیسی‌ها یک فرصت مسلم گلزنی را از دست بدهند. در ادامه السدی‌ها هم خطراتی ایجاد کردند. از جمله این فرصت‌ها می‌توان به شوت اکرم عفیف در دقیقه ۴۳ اشاره کرد که بیرانوند با واکنشی خوب و به صورت درازکش روی توپ تأثیر گذاشت و تنها یک کرنر نصیب السدی‌ها شد. در چند دقیقه پایانی هم اتفاق خاصی نیفتاد و دو دقیقه وقت اضافه‌ای که داور به واسطه چند درگیری و توقف کوتاه لحاظ کرده بود هم به پایان رسید تا شاگردان برانکو با ارائه یک بازی منطقی به رختکن بروند.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که السد با میدانداری ژاوی باز هم بازی را هجومی آغاز کرد و قطری‌ها در تلاش بودند تا توپ را به اکرم عفیف و بونجاح برسانند تا آنها ضربات آخر را بزنند اما با دفاع فشرده پرسپولیسی‌ها مواجه می‌شدند. مدافعان پرسپولیس و علیرضا بیرانوند مانع بزرگی برای اینکه السد به گل برسد بودند و از سویی برنامه ویژه‌ای برای استفاده از ضدحملات داشتند.
در این شرایط کار پرسپولیس سخت‌تر هم شد و با مصدومیت امید عالیشاه در دقیقه 73، پرسپولیس دست به یک تعویض اجباری زد و احسان علوان‌زاده به جای او وارد میدان شد. اما در حالی که السد همچنان به دنبال حمله بود، در یکی از این صحنه‌ها پرسپولیس با حرکت علی علیپور در موقعیت ضد حمله قرار گرفت و دروازه بان این تیم مهاجم سرخپوشان را در محوطه جریمه با خطا متوقف کرد که داور سریلانکایی اعلام پنالتی کرد.علیپور پشت توپ ایستاد و با وجود اینکه سعد الشیب جهت ضربه را به درستی تشخیص داد و حتی دستش هم به توپ برخورد کرد اما توپ وارد دروازه شد تا پرسپولیس در دقیقه 85 از میزبان قدرتمند خود پیش بیفتد. در دقیقه 92 اکرم عفیف دروازه پرسپولیس را گشود اما داور گل را به دلیل خطا روی بیرانوند مردود اعلام کرد. 6 دقیقه وقت اضافه‌ای که داور در نظر گرفته بود هم بدون اتفاق خاصی به پایان رسید تا شاگردان برانکو با اندوخته‌ای مطمئن به بازی برگشت و صعود به فینال بیندیشند.