خودرو همچنان در شیب کاهش قيمت


رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: با ادامه روند کاهشي قيمت ارز، سير نزولي قيمت خودرو نيز ادامه خواهد داشت.
سعيد موتمني در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان اظهار کرد: طي روزهاي گذشته با کاهش قيمت ارز، بازار خودرو شرايط بهتري پيدا کرده و بيشتر افراد فروشنده هستند. رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: قيمت خودرو‌هاي داخلي از يک و نيم تا ۱۳ ميليون تومان و خودرو‌هاي خارجي نيز تا ۵۰ ميليون تومان کاهش يافته است. وي با بيان اينکه زماني که فروشنده زياد باشد و خريدار کم، قيمت روند نزولي به خود خواهد گرفت، گفت: قيمت خودرو‌هاي خارجي در حال حاضر زير قيمت جهاني در حال خريد و فروش هستند. موتمني با بيان اينکه قيمت خودروي اسپورتج و النترا 40 تا 50 ميليون تومان کاهش يافته است، تاکيد کرد: با ادامه روند کاهشي قيمت ارز، سير نزولي قيمت خودرو نيز ادامه خواهد داشت. رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو با بيان اينکه قيمت دلار يکي از عوامل افزايش قيمت بود تصريح کرد: عرضه محدود خودرو از سوي خودروسازان به دلايل مختلف موجب شد قيمت‌ها افزايش يابد. وي خاطرنشان کرد: خودروسازان بايد عرضه خودرو را افزايش دهند تا تقاضا در بازار کاهش يابد از طرفي بايد زمان عرضه خودرو‌هاي پيش فروش شده را نيز کوتاه کنند تا تقاضاي زياد موجب افزايش قيمت‌ها نشود.
مردم مراقب تبليغات اغواکننده فروش خودرو باشند
رييس اتحاديه فروشندگان خودرو همچنين، در گفتگو با تسنيم با بيان اينکه در برخي سايت‎ها، تبليغات قابل تأملي درباره فروش خودرو منتشر مي‌شود، گفت: بايد پرسيد زماني که خودرويي وارد بازار نشده چطور اين افراد مدعي فروش ۵۰ پرايد آنهم با قيمت پايين‌تر از کارخانه هستند.


سعيد موتمني در رابطه با وضعيت بازار خودرو همزمان با کاهش قيمت دلار، اظهار داشت: روند نزولي قيمت دلار عاملي شده تا جو رواني کاهش قيمت خودرو در سطح بازار ايجاد شود اما برخي از اين قيمتها واقعي نيست چراکه هنوز عرضه خودرو به بازار افزايش پيدا نکرده است. رييس اتحاديه فروشندگان خودرو با بيان اينکه در برخي از سايت‌ها تبليغات قابل تأملي در فروش خودرو منتشر مي‌شود، افزود: در يکي از اين تبليغات فروش 50 پرايد با قيمت 22 ميليون تومان مطرح شده که اين موضوع مورد ترديد است.
وي تصريح کرد: بايد پرسيد زماني که خودرويي وارد بازار نشده چطور اين افراد مدعي فروش اين تعداد پرايد آنهم با قيمت پايين‌تر از کارخانه هستند. متأسفانه هيچ نظارتي بر سايت‌هاي تبليغاتي نيست و آنها به راحتي تبليغات کذب منتشر مي‌کنند. مؤتمني با اعلام اينکه راهکار کاهش قيمت خودرو عرضه سريع محصولات به بازار است، گفت: ادعاي خودروسازان در عرضه محصولات به بازار درست نيست.
به گزارش تسنيم، اخيراً برخي از سايت‌هاي خبري تبليغي را منتشر کرده‌اند که فردي مدعي شده 50 پرايد 131 داشته و به دليل کاهش قيمت دلار اين خودروها را با قيمت 22 ميليون به فروش مي‌رساند.
بازار خودرو آرام مي‌شود؟
از سوي ديگر ايران نوشت: با کاهش قيمت دلار، بسياري از بازارهاي موازي که با دلار سروکار داشتند به هم ريختند. بازار خودرو يکي از اين بازارها بود.
بازاري که در چند ماه گذشته و همزمان با شروع فاز اول تحريم‌ها از کنترل خارج شد. افزايش سرسام آور قيمت در اين بازار در چند ماه گذشته حباب قيمتي بزرگي به وجود آورده بود که همزمان با کاهش يکباره نرخ دلار ترکيد، قيمت‌ها به شدت افت کرد، دلالان به دنبال فروش سريعتر خودروهايي بودند که روي دستشان مانده است.
قيمت خودروهاي داخلي تا 16 ميليون تومان هم کاهش يافت و پرايدي که با 50 ميليون تومان مشتري داشت، 36 ميليون تومان قيمت خورد. وارداتي‌ها هم افت 50 ميليوني قيمت را تجربه کردند.