بسته حمايتي ۶۰۰ هزار توماني برای آسيب‌پذيرها


سخنگوي هيات رئيسه مجلس از تخصيص بسته حمايتي ۶۰۰ هزار توماني دولت به اقشارآسيب‌پذير خبرداد.

به گزارش ايسنا، بهروز نعمتي در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بحث‌هايي که در بسته حمايتي دولت براي اقشار آسيب پذير است، مقرر شد براي ۲۰ ميليون نفر از اقشار آسيب پذير جامعه که زير ۳ ميليون تومان درآمد دارند که ممکن است بخشي از آنها کارمندان، کارگران، و افراد تحت پوشش کميته امداد و يا تحت پوشش سازمان بهزيستي باشند در دو مرحله بسته حمايتي بگيرند. هر مرحله حدود ۳۰۰ هزار تومان است که مجموع پرداختي ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان خواهد بود.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس ادامه داد: مقرر شد که کميسيون‌هاي اقتصادي، کشاورزي، برنامه و بودجه و صنايع مجلس جلسات متعددي با دولت داشته باشند تا موارد موجود در بحث توليد و گراني‌ها را مورد بررسي قرار دهند تا ارتباط نزديکي بين دولت و مجلس برقرار شود که بتوانيم مشکلات بخش توليد را حل کنيم.

نعمتي با بيان اين که موضوع مهار نقدينگي يکي از بحث‌هاي جدي در اين زمينه بود گفت: ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ ميليارد تومان نقدينگي سرگردان در جامعه وجود دارد. قرار شد دولت و مجلس با همفکري هم به راه‌هايي برسند که نقدينگي را مهار کرده و اقدام عملي انجام دهند. وي با تاکيد بر اينکه هيچ گونه مشکلي از نظر تامين کانال‌هاي اساسي و کوتاه و ميان و بلند مدت نداريم گفت: وزير کشاورزي و آقاي سينکي از طريق وزارت صمت به مجلس قول داده است که نيازمندي‌هاي کالاهاي اساسي براي بلند مدت را تهيه کنند که تدارک هم ديده‌اند. صندوق‌ها و سيلوها و انبارهاي ما اشباع شده‌اند.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس در پاسيخ به اين پرسش که کالاهاي اساسي شامل چه مواردي مي‌شود گفت: دولت مکلف است که ۲۵ قلم کالا را تامين و به مردم نيازمند بدهد. آنها شامل شش ميليون حقوق بگير و ۱۴ ميليون اقشار مختلف هستند که زير ۳ ميليون تومان درآمد دارند. اين کالاها مربوط به اقلام روزمره و نيازمندي‌هاي مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و غيره است.

نعمتي خاطر نشان کرد: افراد مشمول اين بسته‌هاي حمايتي مشخص و بانک اطلاعاتي آنها تشکيل شده است که از طريق آن اقدام صورت مي‌گيرد. فرض کنيم فردي که پرداخت کننده به بيمه تامين اجتماعي باشد اگر کمتر از سه ميليون تومان دريافتي داشته باشد خانواده‌اش تحت پوشش قرار مي‌گيرد.