تامین امنیت خط انتقال آب یزد را به یزدی‌ها بسپارید

قطع مکرر و زنجیره‌ای جریان آب انتقالی به استان یزد در ماه‌های گذشته، ضمن آنکه موجب کدورت خاطر مردم نجیب و خونگرم این استان شده، سوالاتی هم نزد افکار عمومی ایجاد کرده که تاکنون هم بی پاسخ مانده است!
اینکه 22 بار خط آب انتقالی به استان یزد مورد تعرض عده‌ای (که در خبرها از آنها بعنوان فرد یا افراد ناشناس یاد می‌شود!) قرار گیرد و کسی هم جلودار آنها نباشد سوال بزرگی است که باید در وحله اول مسئولان وزارت کشور و پس از آن هم مسئولان نه چندان فعال استان یزد پاسخگو باشند!
یکی از مسئولان آب استان یزد هم اخیرا در مورد علت عدم شکایت از بانیان این حادثه ناگوار گفته است "نمی‌دانیم باید از چه کسی شکایت کنیم، اگر بدانیم اقدام می‌کنیم!"
مگر می‌شود 22 بار متوالی، خط انتقال آب در فضایی باز و گسترده، مورد تعرض قرار گیرد و نتوان عاملان آن را


شناسایی کرد؟!
مسئولان استان یزد هم پاسخ بدهند؛ اینکه پس از هر بار تخریب، نشست فوری گذاشته اند و به تهران زنگ زده اند و استاندار را به مرکز فرستاده اند چه دردی از درد مردم را حل کرده است؟ این نشست‌ها‌ مشکلی را حل نمی کند، وارد میدان عمل شوید.
قطعا قاطبه مردم خوب و نوعدوست اصفهان، راضی به قطع آب بر روی هموطنان و همسایه جنوبی خود نیستند اما باید با آن عده اندک و بی عقل و بی وجدانی که با قطع جریان آب، موجب رنجش خاطر مردمان دیار قنات، قنوت و قناعت می‌شوند برخورد کرد و اجازه نداد این زنجیره تهوع آور، بازهم تکرار شود.
یزید بن معاویه لعنت الله علیه هم آب را بر روی عده‌ای از بهترین بندگان خدا بست و حالا عده‌ای به پیروی از یزید، آب را بر روی بیش از یک میلیون نفر انسان تشنه در کویری تشنه‌تر می‌بندند و صدای کسی هم بلند نمی شود!

اگر هم تاکنون مردم نجیب و متدین یزد سکوت کرده اند و کار را به دست مسئولان نه چندان کاردان سپرده اند صرفا برای حفظ وحدت دو استان همجوار و همسایه است. یزد، واقعا آب ندارد و آبی هم که به این استان منتقل می شود صرفا به مصرف شرب مردم می رسد.
اکنون سوال اساسی این است که مسئولان کشوری و استانی در کجای این پازل به هم ریخته قرار دارند؟ و چرا باید 22 بار آب شرب مردم را قطع کنند و کسی هم جلودار آنها نباشد.
پیشنهاد ما این است که تامین امنیت خط انتقالی آب را به مردمان و نیروهای همین استان بسپارند تا فرزندان همین مردم، این امنیت را برقرار کنند.
جدای از خسارات مالی فراوانی که از شکست لوله ها و تخریب حوضچه های خط انتقالی، عاید مردم یزد می شود متاسفانه به محض قطع این آب، آبی بی کیفیت که از اعماق چاه‌های بی جان استان یزد استحصال
می شود و فشار مناسبی هم ندارد نصیب مردم این خطه می‌شود!
وزارت کشور، نیروی انتظامی و استانداری یزد در صف نخست رسیدگی به این معضل نامبارک قرار دارند.
امیدواریم معضل تخریب تاسیسات آب انتقالی به یزد که آخرین مورد آن عصر روز دوشنبه 23 مهرماه با استفاده از لودر اتفاق افتاد دیگر تکرار نشده و از صبر مردم سوءاستفاده نشود.