گام نهایی برای فینال

سرانجام پرسپولیس به حساس‌‌‌‌‌ترین بازی تاریخ خود در لیگ قهرمانان آسیا رسید، دیدار برگشت با السد قطر؛ دیداری که با حضور قطعا بیش از 80 هزار هوادار پرسپولیسی انجام می‌شود. نکته مهم اما این است که همین السد یک ماه قبل موفق شد استقلال را برابر هوادارانش شکست دهد. پرسپولیس در جریان دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز سه‌شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی از السد قطر میزبانی خواهد کرد؛ دیداری که اگر با برد نماینده ایران یا با تساوی به پایان برسد، برای نخستین‌بار شاهد صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. پرسپولیسی‌ها که سال قبل توانستند به این مرحله صعود کنند، در بازی نیمه‌نهایی برابر الهلال ۴ بر صفر متحمل شکست شدند و در ادامه نتوانستند در بازی برگشت نتیجه بازی رفت را جبران کنند و به فینال صعود کنند، حالا اما با اتکا به برد یک بر صفر در خانه حریف، امید زیادی دارند تا فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شوند. در بازی رفت شاگردان برانکو در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه با تک‌گلی که علی علیپور از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، توانستند با وجود مشکلات و مصدومیت و محرومیت برخی بازیکنان‌شان حریف قدرتمند قطری را شکست دهند و راه صعود به فینال را برای خود هموار کنند و حالا پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور هوادارانش امید زیادی دارد تا با انجام یک بازی منطقی، جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. در حالی که در بازی رفت محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت نتوانستند سرخپوشان را همراهی کنند اما حالا این دو بازیکن به ترکیب تیم برانکو بازگشته‌اند تا تیم قدرتمندتری را برای بازی برگشت آماده رقابت با حریف قطری کنند. البته در دیدار رفت امید عالیشاه نیز با مصدومیت مواجه شد به همین دلیل به گفته برانکو ایوانکوویچ امروز نمی‌تواند پرسپولیس را در این بازی همراهی کند. خبر خوب و البته خوشایند برای پرسپولیسی‌ها در آستانه دیدار حساس برابر السد، شاید بهبود مصدومیت محسن ربیع‌خواه باشد؛ بازیکنی که چند ماه به خاطر پارگی رباط صلیبی همراه پرسپولیسی‌ها نبود حالا چند روزی است علاوه بر انجام تمرین‌های گروهی توانست در دیدار برابر نود ارومیه هم به میدان برود تا از این حیث نگرانی‌ها را کمتر کند. البته سرمربی پرسپولیس در آخرین اظهارنظر خود درباره این بازیکن اعلام کرده که او نیز توانایی ۹۰ دقیقه بازی کردن را ندارد و به همین خاطر در دیدار برابر السد قطعا بازیکن نیمکت‌نشین خواهد بود. البته اوسوالدو فریرا با وجود اینکه گابی، ژاوی و بازیکنان نامدار دیگری را در ترکیب خود برای بازی مقابل پرسپولیس در اختیار دارد اما سعد الشیب، دروازه‌بان اول تیمش را که در دیدار رفت برابر پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی شد، به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی از دست داد و باید از دروازه‌بان دومش درون دروازه استفاده کند.
برانکو: روشی که السد استقلال را برد می‌دانیم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید پرسپولیس بهترین روزهای خود را سپری می‌کند. برانکو ایوانکوویچ ظهر دوشنبه در نشست خبری پیش از بازی با السد اظهار کرد: مایل هستم بگویم با پرسپولیس بهترین روزهای‌مان را سپری می‌کنیم و خیلی خوشحال و مفتخریم که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم، آن هم برای دومین سال متوالی. با السد قطر در دور گروهی هم‌بازی کردیم و این خودش دلیلی است که چقدر گروه ما سخت و جدی بوده است. افتخار می‌کنیم که بین ۴ تیم برتر آسیا هستیم. این یک موفقیت بزرگ ورزشی برای باشگاه ما و به طور کلی در ایران است. او ادامه داد: آن چیزی که  انتظارش را داریم نمایش بسیار زیبای ورزشی خواهد بود؛ یک خوشحالی و شادی ورزشی و همین‌طور ورزشگاهی پر از جمعیت. برانکو اضافه کرد: شما می‌دانید که هواداران ما چقدر برای ما مهم هستند که هم در بردها و هم در شکست‌ها همراه ما هستند. طبیعی است که همه کارها و تمرینات‌مان به خاطر هواداران است. ما امتیازی نسبت به حریف خود داریم که معنای خاصی ندارد جز اینکه یک امتیاز روحی و روانی برای ما محسوب می‌شود. هنوز ۹۰ دقیقه دیگر بازی داریم. السد تیم بسیار خوب و باکیفیتی دارد. آنها نشان دادند که یک تیم بسیار قوی هستند که در 3-2 سال اخیر با هم بوده‌اند. آنها با جذب گابی تقویت شده‌اند و ۸ ملی‌پوش قطری دارند. همچنین بونجاح یک ملی‌پوش الجزایری است. آنها 2 بازیکن باکیفیت بین‌المللی یعنی گابی و ژاوی را در اختیار دارند. او با اشاره به اینکه بازی السد و استقلال را که در تهران برگزار شد به خاطر دارد، بیان کرد: ما روشی که به کمک آن توانستند استقلال را ببرند به یاد داریم. بنابراین ما هم بازی بسیار سختی پیش‌رو داریم. البته ما در قطر نشان دادیم قدرت، دانش، توانایی و تجربه داریم. طبیعی است که در این بازی باید بازیکنان ما عالی ظاهر شوند تا به فینال صعود کنیم. به بازیکنانم حداکثر اعتماد را دارم و از همه مهم‌تر این است که همه بازیکنان در سلامت هستند. البته عالیشاه مشکلات جزئی دارد. در واقع همین الان ماهینی کاپیتان دوم ما در اتاق عمل برای درمان رباط صلیبی است.
از همین جا برای او آرزوی عمل موفقیت‌آمیزی داریم که هر چه زودتر به زمین ورزش بازگردد. انتظار دارم بخشی از انگیزه، جدیت و شوق بازیکنانم برای پیروزی کاپیتان دوم‌مان باشد.


سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنانش کاملا آگاه هستند، تصریح کرد: آنها می‌دانند چقدر برای ما مهم است که به فینال برسیم. می‌دانند که شانس بالایی دارند اما من هم آگاه هستم که اگر به فینال نرسیم واکنش‌ها طوری خواهد بود که انگار هیچ کاری نکرده‌ایم.
فریرا: پرسپولیس 2 شانس برای صعود دارد و ما فقط یک شانس
سرمربی السد قطر هم در این نشست خبری گفت: می‌دانیم بازی رفت با پرسپولیس را باختیم اما آمدیم که برنده باشیم. اوسوالدو فریرا ظهر دیروز پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: به اینجا آماده‌ایم تا برنده باشیم و برای برد انگیزه داریم. البته می‌دانیم بازی رفت را باختیم اما آمدیم که در این بازی برنده باشیم. او افزود: در بازی قبل بهتر از پرسپولیس بازی کردیم و امیدوارم سه‌شنبه(امروز) تیمی که به زمین می‌فرستیم حتی بهتر از بازی قبلی باشد. تیم ما تیم خوبی است و امیدوارم در این بازی داوران در سطح بالاتری باشند. بازی سختی خواهد بود. این سختی برای هر دو تیم خواهد بود. ما می‌دانیم باید با آخرین توان بجنگیم؛ البته امیدوارم داوران بی‌طرف باشند و قضاوت خوبی داشته باشند. پرسپولیس تیم خوبی است و تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی بوده و تجربه دارد. اما ما هم برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنیم. فریرا افزود: اطمینان دارم پرسپولیس برای این بازی استراتژی خودش را دارد. آنها 2 شانس دارند اما ما فقط یک شانس یعنی پیروزی را در پیش داریم. ما می‌دانیم آنها می‌توانند پیروز شوند. این خیلی ساده است که آنها هم می‌خواهند برنده باشند. وقتی بازی شروع شود باید بازی کنیم و امید به برنده شدن داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم از بازی قبلی خوشحال‌تر باشیم و فقط یک راه بیشتر نداریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگر جای من بودید چه کار می‌کردید؟ باید برویم و فقط ببریم. سرمربی تیم فوتبال السد درباره اینکه چرا بازیکنانش قبل از گرم کردن برای بازی، وارد زمین می‌شوند، گفت: می‌خواهم بازیکنانم با جو ورزشگاه آشنا شوند. شک نکنید که می‌خواهیم به فینال برویم و دوست دارم بازی خوبی باشد. امیدوارم در انتهای این 2 بازی ما پیروز باشیم.