تظاهرات گسترده در نروژ در اعتراض به بزرگترین رزمایش ناتو

مردم نروژ روز گذشته علیه بزرگترین رزمایش ناتو از پایان جنگ سرد تاکنون، دست به راهپیمایی گسترده زدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در اسلو 1000 معترض در میدان ایدسوول در مرکز شهر دست به تجمع اعتراضی زده و علیه این رزمایش موسوم به "Trident Juncture 2018" دست به اعتراض زدند.
این رزمایش با حضور 50 هزار نیرو از 29 کشور عضو ناتو و شرکایش سوئد و فنلاند درحال برگزاری است.
اکثر معترضان از گروهی موسوم به "اسلو برای اقدام علیه ناتو" بودند که شامل 27 سازمان از جمله احزاب سیاسی چپ گرا و بزرگترین اتحادیه تجاری نروژ می‌شود.


یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی گفت: این رزمایش برای امنیت نروژ خوب نیست. این بخشی از نظامی‌گری است و خطر جنگ را افزایش می‌دهد. این بخشی از آماده‌سازی نروژ برای تبدیل شدن به صحنه نبرد است و برای مردم کشور اصلا خوب نیست.
تظاهرات ضد ناتو همچنین در شهر برگن، دومین شهر بزرگ نروژ نیز برگزار شد و شهر جنوبی کریستیانساند نیز شاهد چنین اعتراضاتی بود.
رزمایش ناتو از 3 تا 16 آبان در مرکز و شرق نروژ درحال برگزاری است و در نواحی اطراف شامل آتلانتیک شمالی و دریای بالتیک نیز انجام می‌شود.
روسیه گفته است که مانورهای نظامی ناتو در شمال اروپا کاملا ضد روسی است و تنها باعث تضعیف وضعیت نظامی و سیاسی منطقه می‌شود.
وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: مشخص است که این مساله علیه روسیه است. این رزمایش اثری منفی بر امنیت تمامی کشورهای همجوار می‌گذارد.