الگویی ماندگار برای نسل امروز مطبوعات

بهروز بهزادی
روزنامه نگار
حمید هوشنگی از جمله افرادی بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران به کمک اهالی رسانه شتافت و تلاش‌های او ابتدا در رادیو، تلویزیون و سپس خبرگزاری جمهوری اسلامی باعث شد نسلی از اهالی رسانه با خبر و ملزومات خبر آشنا شوند و با پرورش چهره‌های حرفه‌ای، توانست در فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور گام‌های مؤثری بردارد. او که قبل از انقلاب اسلامی به خارج از کشور رفته بود پیشتر کار رسانه را در رادیو تلویزیون آموخته بود. هوشنگی، دانش آموخته رشته روزنامه نگاری بود و با استفاده از تجارب کار و تحصیل در غرب توانست نقش مؤثری در تحولات سال‌های ابتدای انقلاب در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ایفا کند. وی در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی یکی از کسانی بود که با اعتقادی راستین در خدمت نظام و کشور بود و تلاش‌های او برای انعکاس رویدادها و تصمیم گیری‌های آغاز انقلاب و سپس جنگ تحمیلی زبانزد افرادی بود که همکار ایشان بودند، وی در دوران 8 سال دفاع مقدس در خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس اخبار جنگ تحمیلی تلاش‌های بی‌وقفه و اثربخشی داشته است و به جرأت می‌توان گفت، توانست کارنامه درخشانی از خود در این دوران سخت و دشوار به جای بگذارد. هوشنگی در ۱۵ مهرماه، 70 سالگی را پشت سر گذاشته بود و بسیاری از نسل‌های آغاز انقلاب که حتی امروز دوران بازنشستگی خود را در خبرگزاری جمهوری اسلامی می‌گذرانند و هر یک اساتیدی برجسته و مطرح در این حوزه هستند، از وی خاطراتی خوش دارند و هوشنگی را به عنوان یکی از اساتید صاحب سبک و اثرگذار در عرصه خبر می‌دانند و حتماً درگذشت او ضایعه‌ای بزرگ برای آنان است.
زنده یاد هوشنگی، نمونه یک خبرنگار حرفه‌ای و خبره بود و برای اهالی رسانه همیشه الگویی ماندگار خواهد ماند.همان طور که همسر هوشنگی دیروز در یادداشتی نوشت، وی مشتاقانه ایران را دوست می‌داشت و در همین سال‌ها نیز با قلم خود درباره ایران مطالب بسیاری نگاشت؛ با تمام این اوصاف وی که اسیر غول بیماری سرطان شده بود، عاقبت هفته گذشته زندگی را بدرود گفت.


اینجانب به نمایندگی از جمعی از روزنامه نگاران در گذشت این بزرگمرد عرصه خبر را به خانواده وی، همکارانش و اهالی رسانه، صمیمانه تسلیت می‌گویم و امیدوارم  که همکاران او، روش بی‌بدیل او را برای خدمت به جمهوری اسلامی به کار گیرند گرچه در سال‌های اخیر به گفته همسر ایشان، مرحوم هوشنگی با بی‌مهری‌های فراوانی روبه‌رو بود.