معاون اول رئیس‌جمهوری: ارزش سهام عدالت به ۱۴میلیون تومان رسید

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در دوران تحریم، از منابع خارجی استفاده خواهیم کرد و نباید بگذاریم راه منابع خارجی به کشور بسته شود.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استمرار سیاست‌ها در دوره‌های مختلف در کشور، به دستیابی کشورهای منطقه شرق آسیا و آمریکای لاتین طی سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: سوال اصلی که برای هر کسی که به آینده و توسعه ایران فکر می‌کند ایجاد می‌شود، این است که چرا آمریکای لاتین و شرق آسیا با سرعت پیشرفت کردند اما ما نتوانستیم به این سرعت پیشرفت دست یابیم.
وی با بیان اینکه «سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ای در این مناطق براساس راهبردی بلند مدت که متناسب با شرایط بین‌المللی اتخاذ شده، است» ادامه داد: ما نیز در ایران سیاست‌گذاری‌های عالمانه‌ای داشته‌ایم اما آن‌چه که مهم بوده، استمرار سیاست است که آن‌ها داشته‌اند اما ما از آن برخوردار نبوده‌ایم. در این مناطق برخی دولت‌ها با کودتا تغییر کرده‌اند، دربرخی دولت‌های دیکتاتور حضور داشته‌اند و در برخی دیگر دموکراسی جریان دارد، اما اشتراک همه آن‌ها در آن است که با وجود تغییراتی که در دولت‌های‌شان ایجاد شده، سیاست‌های آن‌ها تغییر نکرده است. به همین دلیل آن‌ها پیشرفت‌ کرده‌اند. جهانگیری افزود: گاهی اوقات در کشورمان دولت که تغییر می‌کند، اولین کار دولت جدید تغییر سیاست‌ها است. حتی برخی وزرا نیز وقتی روی کار می‌آیند، سیاست‌های وزیر قبلی را تغییر می‌دهند. در این زمینه امیدواریم به آن درجه از بلوغ برسیم که بتوانیم سیاست‌هایی که می‌تواند کشور را به جایگاه خود برساند را عالمانه اتخاذ و به استمرار آن اصرار کنیم.
وی اظهارکرد: اگر بتوانیم در دوران تحریم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم، بنگاه‌های تولیدی روند کار خود را با نشاط پیگیری خواهند کرد و با مواردی از قبیل بیکار شدن نیروهای شاغل روبرو نخواهیم شد.


اسحاق جهانگیری در ادامه گفت: دولت معتقد است که میزان پرداختی به مستمری‌بگیران باید هر ساله متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.
معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود در مراسم تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان برخی از اقدامات مهم انجام شده در مجموعه وزارت کار طی سال‌های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: طی پنج ساله گذشته اقدامات مهمی نظیر قرار گرفتن ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی و برخورداری مردم از سود سهام عدالت انجام شد. دولت از سال قبل برخلاف فشار برخی نهادهای رسمی، سود سهام عدالت را پرداخت کرد. امسال نیز طی ماه‌های آینده با عملکردی که بنگاه‌های اقتصادی در سال قبل داشته‌اند، سود بیشتری به سهامداران پرداخت خواهد شد و به همین ترتیب از سال آینده سودی بیشتر از آنچه که امسال پرداخت می‌شود، پرداخت خواهد شد.
وی همچنین با اعلام خبر تقدیم لایحه‌ای به مجلس که بر اساس آن صاحبان سهام عدالت می‌توانند این سهام را واگذار کنند، گفت: اگر بتوانند سهام خود را بفروشند امروز سهم ۲ میلیون تومانی حدود ۱۳-۱۴ میلیون تومان ارزش دارد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس‌جمهوری: ارزش سهام عدالت به ۱۴میلیون تومان رسید جلال‌خو ‌ش چهره زیان بلاتکلیفی «ابتکار» از برنامه‌های مقابله‌ای دولت در قبال تحریم‌های جدید گزارش می‌دهد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی نیویورک از وجود چندین مرکز فعال اتمی در کره‌شمالی خبر داد آثار مُسکن‌های پوپولیستی بر سیاست،‌ اقتصاد و جامعه بررسی شد درمان های مقطعی ، بلایای دائمی بازار داغ خرید و فروش کارت سوخت صحت دارد؟ سوداگری عجیب با کارت‌های بلاتکلیف برای این که باران برایمان زیبا باشد چه کار باید بکنیم؟ مهربانی‌های بارانی واکنش معاون عملیات ارتش به تهدید نفتکش‌های ایرانی تجارت در دریاها را بدون هیچ مشکلی انجام خواهیم داد نگاهی به نمایش «کُلفَت‌ها» به نویسندگی «ژان ژنه» و کارگردانی علی‌اکبر علیزاد «شَر» نفی دیگری است رئیس قوه قضائیه: ملت ایران به هیچ کشوری باج نمی‌دهد معاون حقوقی ریاست‌جمهوری: کمیته حقوقی مقابله با تحریم تشکیل می‌شود