نمایشگاه تهدیدات نوپدید دفاعی- نظامی افتتاح شد

آیین افتتاحیه نمایشگاه تهدیدهای نوپدید دفاعی - نظامی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه علاوه بر معاون هماهنگ‌کننده ارتش، فرماندهان و مسئولان مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح و پژوهشگران سایر دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.
در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، مدیریت دانش، اتاق‌های فکر مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح، دانشگاه عالی دفاع ملی، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عرضه شد.
همچنین در این مراسم امیر سیاری از آخرین دستاوردهای علمی، نظامی و دفاعی نیروهای مسلح و یگان‌های تحت امر آنان بازدید کرد و غرفه‌های بازدیدشونده توضیحات لازم را در رابطه با آخرین دستاوردهای خود به بازدیدکنندگان ارائه دادند.


واکنش معاون عملیات ارتش به تهدید نفتکش‌های ایرانی
همچنین معاون عملیات ارتش در حاشیه همایش ملی تهدیدهای نوپدید دفاعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «ارتش جمهوری اسلامی برای حفاظت از ناوگان تجاری از آمادگی لازم برخوردار است» گفت: برخلاف تهدیداتی که وجود داشته، تجارت در دریاها را بدون هیچ مشکلی انجام خواهیم داد.
امیر سیدمحمود موسوی در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر آمریکا، اظهار کرد: صحبت‌هایی که برخی دولتمردان آمریکایی انجام می‌دهند، بحث‌های جدیدی نیست. اینها سخنانی است که از آغاز انقلاب برای مقابله با ارزش‌های جمهوری اسلامی بر زبان آورده‌اند و به این نتیجه هم رسیده‌اند که هیچ یک از این تهدیدات تاثیری نداشته و قطعا پس از این هم ندارد.
وی افزود: جمهوری اسلامی قدرت پاسداری از مرزهای خود را دارد و تهدیدات آمریکا خللی در روحیه ارتش و نیروهای مسلح برای حفاظت از ارزشهای جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد.
موسوی ادامه داد: ما بازتاب حمایت مردم از نظام را در راهپیمایی‌های مختلف و مناسبت‌های گوناگون شاهد بوده ایم؛ ملت ایران عملا در صحنه حضور پیدا می‌کند و وابستگی خود به ارزشهای جمهوری اسلامی و پاسداری از ارزشهای انقلاب را به نمایش می‌گذارند و این موضوع پیام اصلی را به استکبار جهانی خواهد رساند.
معاون عملیات ارتش با بیان اینکه «دشمن نمی‌تواند بین مسئولان و مردم شکاف ایجاد کند و وحدت ملی ما روز به روز مستحکم‌تر خواهد بود»، گفت: تا زمانی که وحدت کلمه همانطور که امام و رهبری فرمودند وجود داشته باشد هیچ تهدیدی متوجه جمهوری اسلامی نخواهد شد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تهدید نفتکش‌های ایرانی در آبهای بین‌المللی که اخیرا ازسوی یکی از مقامات آمریکا انجام شد، اظهار کرد: ایجاد هرگونه مزاحمت برای حمل و نقل و تجارت بین‌المللی از طریق آبراه‌های بین‌المللی خلاف قوانین و عرف نظام جهانی است و قاعدتا این اقدامات پسندیده و مورد پذیرش نخواهد بود و ارتش جمهوری اسلامی برای حفاظت از ناوگان تجاری از آمادگی لازم برخوردار است و تجربه 40 ساله نشان می‌دهد که در طول این سالها برخلاف تهدیداتی که وجود داشته، تجارت در دریاها را بدون هیچ مشکلی انجام داده ایم.
موسوی در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش این آمادگی را دارند که از طریق دستورات ابلاغی با توجه به سلسله مراتب،همان‌طور که تا پیش از این از ناوگان تجارت و نفتکش های‌مان در برابر تهدیدات حمایت کرده ایم، بعد از این هم به طور مستمر این کار را ادامه دهد تا بهره‌برداری لازم از آبراه‌های دریایی جهت تامین منافع خودمان داشته باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور مروری بر مجموعه آثار علامه طباطبائی افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات سری جدید پنتاگون در حمایت از ائتلاف متجاوز عربستان در یمن پلوسی: امکان استیضاح ترامپ وجوددارد گفتگو‌ی صدر، عضو مجمع تشخیص در باره تبعات نپذیرفتن cft ازسوی ایران: با رد CFT، موضع ترامپ در تحریم ایران را تقویت می‌کنیم با حضور نمایندگان گردشگری 80 کشور جهان چهلمین اجلاس بین‌المللی جهانی گردشگری در همدان آغاز به کار کرد گاردین: غرب شریک جنایت در یمن است یک کارشناس مسائل خاورمیانه: قتل قاشقچی نتیجه حمایت‌های واشنگتن از ریاض است با حضور وزیر بهداشت‏ ‏83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در 59 دانشگاه افتتاح شد آژانس انرژی اتمی پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در برجام را تایید کرد فرمانده انتظامی استان خبر داد: کشف هزار و 120 میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان چراغ سبز آمریکا به جنایات جنگی در یمن رئیس جمهور فرانسه: ترامپ باقی ماندن کشورهای دیگر در برجام را پذیرفت معاون امور مجلس رئیس جمهور: جنگ اقتصادی علیه ایران با جلب رضایت مردم شکست می‌خورد آژانس انرژی اتمی پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در برجام را تایید کرد نمایشگاه تهدیدات نوپدید دفاعی- نظامی افتتاح شد افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور