معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور: تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور با بیان اینکه در تمامی مراحل انتخابات باید قانون ملاک عمل باشد، گفت: با هر گونه اقدام خلاف قانون برخورد جدی می‌کنیم.
حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه تامین امنیت انتخابات از نیمه اول سال 95 آغاز شده است، اظهار کرد: برای تمامی مراحل انتخابات بررسی کرده‌ایم که چه آسیب‌های امنیتی وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی ما در کل کشور و فضای بیرون کشور بیان می‌کند که تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم، البته این بدان معنا نیست که تمامی ابعاد موثر بر امنیت انتخابات مورد توجه قرار نگیرد. پیش‌بینی پدیده‌های ناشناخته برای انتخابات صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود:‌ ستاد امنیت انتخابات کشور با حضور اعضای آن مرکب از ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه،‌ارتش، ناجا، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و صدا و سیما از چند ماه قبل تشکیل شده و به صورت منظم جلسه داشته است، تمامی پیش‌بینی‌های لازم هم در این زمینه انجام گرفته است.این ستاد شامل سه کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته عملیات و کمیته افکار عمومی می‌شود. کمیته اشراف اطلاعاتی مرکب از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و حوزه فضای مجازی است که کار رصد اطلاعاتی در فضای مجازی و حقیقی را برعهده دارند. در کمیته عملیات تمام برنامه‌های امنیتی ما از مرزهای کشور تا داخل شعب اخذ رای انجام می‌شود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه اطلس امنیت انتخابات تهیه شده و برای تک تک استان‌ها ارسال شده است گفت:‌در این اطلس پیش بینی‌های لازم برای مناطقی که مستعد آسیب‌های امنتیی هستند صورت گرفته است همچنین دستورالعمل مربوط به امنیت انتخابات به تمامی استان‌ها ارسال شده است.


ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه 260 هزار نیرو تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: 40 فروند بالگرد ستاد انتخابات استان‌ها را پشتیبانی می‌کند و تمامی نهادهای امنیتی کشور از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات ناجا نیز فعال هستند. ما هم هر چه به ایام انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تشدید امنیت از مرزهای کشور را خواهیم داشت. با دستگاه قضا هم هماهنگ کردیم که اگر ایست بازرسی لازم باشد، این کار با دستور قاضی ویژه انجام می‌شود. یک کمیته قضایی هم در دادستانی کل کشور و استان‌ها تشکیل شده که کار برخورد با جرایم انتخاباتی را انجام می‌دهد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که ا گر کاندیدایی به نتیجه تائید صلاحیت یا انتخابات تمکین نکرد چه اقدامی از سوی ستاد امنیت انتخابات کشور انجام می‌شود تصریح کرد: همه پایگاه‌ها پایبندی خود رابه قانون اعلام کردند اما ما برای شرایط رعایت نکردن قانون پیش بینی‌های لازم را انجام دادیم. علاوه بر تذکرات و اقدامات امنیتی، پیش‌بینی کرده‌ایم در شرایط رعایت نکردن قانون، در چارچوب قانون برخورد جدی خواهند داشت. اعتراض و شکایت باید در چارچوب قانون باشد ولی اگر رفتاری از سوی نامزدها رخ دهد که پیامدهای امنیتی داشته باشد، مسئولیت آن رفتار با آن نامزد انتخابات است و حتما باید پاسخگو باشد.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 6,5 برابری ارزش واردات اروپا از ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش: انتخابات باید گسترده، سالم، پر شور و با امنیت برگزار شود 200 نماینده مجلس از فعالیت‌های دولت یازدهم برای افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تقدیر کردند گوترش: شکست حل بحران سوریه مایه ننگ است عربستان سرنگونی هلیکوپتر حامل 12 افسر سعودی و نیروهای ائتلاف در یمن را تایید کرد رئیس جمهور در جمع مردم روستای چنار در استان آذربایجان شرقی: دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می کند دادستان تهران: با هرگونه اقدام غیرقانونی کاندیداها و رسانه‌ها برخورد می‌شود تحلیل سیاسی هفته آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درتهران ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: سپاه سرمایه راهبردی ملت ایران در برابر نظام سلطه و صهیونیسم است معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور: تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم پیامدهای اعتراض اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی