فرانسه: جنگ کثیف یمن باید متوقف شود

وزیر خارجه فرانسه از جامعه جهانی خواست برای توقف جنگ در یمن که شاهد وحشیانه‌‌ترین تجاوزات رژیم سعودی و امارات به این کشور به‌ویژه الحدیده است، فشار وارد کند.
ژان لودریان در گفت‌وگو با شبکه فرانس2 گفت: جامعه جهانی باید بگوید، جنگ کافی است،‌ این آن چیزی است که ایالات متحده، ما و انگلیسی‌ها می‌گویند.
وی از برگزاری قریب الوقوع نشست مهمی به‌گفته خود در سوئد خبر داد که زمان آن را مشخص نکرد. وی از طرف‌های ذی‌ربط خواست در راستای توقف جنگ و برقراری آتش‌بس و انتقال کمک‌های بشردوستانه به یمن و در نهایت راه‌حل سیاسی گام بردارند.
وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد هیچ طرف پیروزی در این جنگ وجود ندارد، در نتیجه این جنگ کثیف باید متوقف شود.


این درخواست درحالی است که فرانسه از جمله کشورهایی است که به رژیم سعودی تسلیحات می‌فروشد و پوشش سیاسی را برای جنایاتش در یمن فراهم کرده است.
ازسوی دیگرجرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در ریاض گفت، بعد از آنکه عربستان به وی تمایلش را برای اجازه انتقال 50 شبه نظامی حوثی زخمی به عنوان یک اقدام اعتمادساز اعلام کرده، دورنمای مذاکرات برای پایان دادن به جنگ سه و نیم ساله در یمن واقعی‌تر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات مرحله نخست طرح حمایتی از اقشار کم درآمد اعلام شد واکنش به هجمه ها علیه ظریف به خاطر افشای پولشویان درمصاحبه با پایگاه العربی الجدید دکتر ظریف: تحریم‌ها تاثیری بر سیاست‌های ما نمی‌گذارد دکتر روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور: ایجاد ناامیدی ظلمی بزرگ به مردم است اخبار کوتاه قیمت داروهای پیوند کاهش یافت عربده‌های شیطان با رای اعضای شورای شهر تهران؛ پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد ماهاتیر محمد: ترامپ عامل افزایش تنش و جنگ است نیویورک تایمز: آمریکا صادرات دارو به ایران را تسهیل کند پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود همزمان با معرفی برگزیدگان کتاب سال برترین دانشجویان «مولف و مترجم» معرفی می‌شوند خشنودی اجتماعی با چه قیمتی؟ عفو بین‌الملل هم جایزه خود به «آنگ سان سوچی» را پس گرفت فرانسه: جنگ کثیف یمن باید متوقف شود وزارت اطلاعات خبر داد: کشف محموله 6 تنی مواد مخدر دستگیری 130 دلال ارز و باند جعل سکه در تهران خودروسازان به دنبال افزایش قیمت، مردم به دنبال ارتقای کیفیت