همزمان با معرفی برگزیدگان کتاب سال برترین دانشجویان «مولف و مترجم» معرفی می‌شوند

بخش خبری: برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی دوشنبه هفته آینده در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران معرفی و قدردانی خواهند شد.
عادل تقوی دبیر علمی بیست و پنجمین دوره کتاب سال دانشجویی دیروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال 631 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از 4 مرحله داوری و ارزیابی، 29 اثر برگزیده در مراسم پایانی این جشنواره معرفی می‌شود.
وی افزود: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه را در گروه علوم انسانی با حدود 50 درصد آثار، علوم پزشکی و دامپزشکی با 25 درصد و گروه هنر با 8 درصد معرفی کرد و گفت: آثار این دوره از جشنواره با حدود 66 درصد تالیفی و 34 درصد ترجمه بوده است.
وی گفت: 74 درصد از آثار را دانشجویان مرد و 26 درصد آثار نیز دانشجویان زن به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.


تقوی افزود: بیشترین آثار با 57 درصد از دانشجویان دوره‌های دکتری، 26 درصد از دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و 17 درصد نیز آثار دانشجویان دوره‌های کارشناسی است.
وی گفت: بیشتر آثار از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی با 453 اثر، دانشگاه آزاد با 83 اثر و طلاب حوزه‌های علمیه با 60 اثر و بقیه نیز مربوط به سایر دانشگاه‌هاست.
تقوی افزود: در مراسم پایانی این جشنواره علاوه بر معرفی و قدردانی از برگزیدگان، از گروه‌های تاثیرگذار در نشر دانشجویی شامل استادان خادم، ناشران حامی دانشجویان و جوانترین دانشجوی مولف یا مترجم نیز قدردانی می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات مرحله نخست طرح حمایتی از اقشار کم درآمد اعلام شد واکنش به هجمه ها علیه ظریف به خاطر افشای پولشویان درمصاحبه با پایگاه العربی الجدید دکتر ظریف: تحریم‌ها تاثیری بر سیاست‌های ما نمی‌گذارد دکتر روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور: ایجاد ناامیدی ظلمی بزرگ به مردم است اخبار کوتاه قیمت داروهای پیوند کاهش یافت عربده‌های شیطان با رای اعضای شورای شهر تهران؛ پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد ماهاتیر محمد: ترامپ عامل افزایش تنش و جنگ است نیویورک تایمز: آمریکا صادرات دارو به ایران را تسهیل کند پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود همزمان با معرفی برگزیدگان کتاب سال برترین دانشجویان «مولف و مترجم» معرفی می‌شوند خشنودی اجتماعی با چه قیمتی؟ عفو بین‌الملل هم جایزه خود به «آنگ سان سوچی» را پس گرفت فرانسه: جنگ کثیف یمن باید متوقف شود وزارت اطلاعات خبر داد: کشف محموله 6 تنی مواد مخدر دستگیری 130 دلال ارز و باند جعل سکه در تهران خودروسازان به دنبال افزایش قیمت، مردم به دنبال ارتقای کیفیت