خبرومصاحبه

جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال
به غیر از ساکت بقیه دنبال راهکار هستند




جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال عصر دیروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد که علاوه بر حضور تمامی اعضا، محمدرضا ساکت، دبیرکل و احمدرضا براتی، رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نیز در این جلسه حضور داشتند. در جلسه هیات رییسه راهکارهای ماندن اعضای بازنشسته هیات رییسه در فدراسیون بررسی شد. یکی از مواردی که مورد بحث قرار گرفت، این قانون بود که افراد بازنشسته با یک سوم حقوق و به صورت پاره وقت به کار خود ادامه دهند. صحبت‌هایی در این زمینه انجام شد و قرار است که جمع‌بندی لازم در این خصوص انجام شود. البته این قانون شامل حال محمدرضا ساکت به‌عنوان دبیرکل فدراسیون نمی‌شود و اعضا در مورد شرایط ادامه حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال به نتیجه نرسیدند. قرار شد پیگیری‌ها درباره ادامه حضور بازنشسته‌های هیات رییسه فدراسیون فوتبال انجام شود تا اعضای هیات رییسه که بازنشسته هستند بتوانند به کار خود ادامه بدهند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از جلسه مهدی تاج با مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی امیری مقرر شد اعضای بازنشسته هیات رییسه و دبیرکل فدراسیون فوتبال با برگزاری مجمع از سمت خود کناره‌گیری کنند.
 



در انتظار جواب‌های مفصل سرمربی تیم ملی
کنفرانس حیاتی


سرمربی تیم ملی امروز در کنفرانس مطبوعاتی و در ساعت 11 صبح در مرکز ملی فوتبال حضور خواهد یافت. آخرین تمرین تیم ملی در تهران امروز ظهر در زمین چمن مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود. تمرین بازیکنان تیم ملی از ساعت 12:00 آغاز می‌شود. پیش از شروع تمرین و از ساعت 11، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در سالن اجتماعات هتل آکادمی ملی فوتبال با حضور در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.  همه منتظر واکنش سرمربی تیم ملی به حاشیه‌های اخیر هستند تا شاید تنش اطراف این تیم در فاصله کمتر از دو ماه تا جام‌ملت‌ها فروکش کند
 



بیانیه کانون مربیان درباره حرکت کروز


درگیری اوسیانو کروز در پایان بازی با ترینیداد و توباگو با خبرنگار ورزشی با واکنش کانون مربیان همراه شده است. در این رابطه کانون مربیان بیانیه‌ای صادر کرده و بعد از یادآوری اهمیت حضور رسانه‌ها در میادین ورزشی اعلام کرده: «متاسفانه طی چند ماه گذشته شاهد رفتار‌ها و گفتارهایی از جانب دستیاران سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان بوده‌ایم که نامانوس و غیر قابل پذیرش و غیرقابل دفاع است. هتاکی به مدیر تیم ملی امید و ضرب و شتم یکی از خبرنگاران در همین مدت کم نمی‌تواند اتفاقی و بدون برنامه ریزی باشد چرا که با اتفاق اول و آن سر و صدای رسانه‌ای می‌بایستی اتفاقات بعدی صورت نمی‌گرفت اما گویا این جریان قرار است شکل سریالی و مستمر داشته باشد و بنظر می‌رسد در پشت آن مقصود و منظور خاصی نهفته است. غیبت سرمربی تیم ملی که حکم بزرگ و مراد این مربیان کوچک را دارد در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با ترینیداد و توباگو نشان از دهان کجی به رسانه‌هایی را دارد که زمانی حامی او بودند و امروز حنایش پیش ایشان رنگی ندارد. کانون مربیان فوتبال ایران به اقتضای عملکرد مربیان تیم‌های ملی و نظرات کارشناسان و مربیان فوتبال کشور خود را موظف به اعلام موضع گیری در قبال چالش‌هایی که مربیان فوتبال (چه ایرانی و چه خارجی) در آن دخیل می‌باشند،  دانسته و معتقد است بر اساس عرف بین‌المللی کادر‌ فنی تیم‌های ملی باید براساس تشکیلات سازمانی ناظری دائمی را مشرف بر عملکرد خود دانسته و به رده‌های بالا دستی خود در فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد. علی‌رغم اینکه بنظر می‌رسد کادر کنونی مرجعی بالاتر از خود در تشکیلات فوتبال نمی‌بیند و لازم است که فدراسیون فوتبال در این رابطه واکنش مناسب و قاطع نشان دهد.»
 



احمدزاده: باید بهتر شویم


احمدزاده، سرمربی ملوان پس از تساوی تیمش مقابل مس کرمان، صدرنشین لیگ یک گفت که آنها باید بهتر شوند.
احمدزاده در کنفرانس خبری گفت: «این بازی برای هر دو تیم حایز اهمیت بود. مس کرمان یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ یک است که برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کند. ولی ملوان توانست با استفاده از بازی فیزیکی مرکز زمین را در اختیار بگیرد و هافبک‌های تیم مس کرمان نتوانستند حملات مناسبی را طراحی کنند.»
احمدزاده گفت: «فوتبال تیم ملوان بندرانزلی به نوعی است که باید میزان مالکیت توپ را افزایش بدهیم. تیم ملوان باید مالکیت توپ را افزایش بدهد تا بتواند موقعیت ایجاد کند.»