اعلام حمایت کواکبیان و بختیاری از کاندیداتوری مهدی رحمانیان در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت

مدیران مسئول دو روزنامه دنیای اقتصاد و مردم‌سالاری، در آستانه انتخابات نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تاکید دوباره بر اشکالات و انتقادات وارده بر نحوه برگزاری این انتخابات، اعلام کردند که به نفع مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق از کاندیداتوری انصراف داده‌اند.
متن این بیانیه که به امضای مصطفی کواکبیان و علیرضا بختیاری رسیده، به شرح زیر است:
هیات نظارت بر مطبوعات، یکی از ارکان اصلی فعالیت رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که در طول حیات مطبوعات، از جایگاه و نقش بسیار مهمی برخوردار است. براساس قانون، یکی از اعضای هفت نفره هیات نظارت برمطبوعات، از میان مدیران مسئول رسانه‌ها و با رأی مستقیم آنها برگزیده می‌شود. در دوره اخیر نحوه انتخاب مدیران مسئول رسانه‌ها به گونه‌ای بوده که شرایط لازم برای برگزاری یک رقابت عادلانه و منطقی از بین رفته و این روند در انتخابات دوره جدید هیات نظارت بر مطبوعات نیز تداوم یافته است.
ما امضاء کنندگان این اطلاعیه، به رغم شرایط ناعادلانه و نابرابر موجود بنا به درخواست جمعی از مدیران رسانه‌های تاثیرگذار و در راستای تفکیک نماینده دولت از بخش خصوصی در این هیات و اصل بدیهی گردش مسئولیت‌ها، برای حضور در این انتخابات نسبت به تدوین برنامه و کاندیداتوری اقدام نمودیم.
البته باتوجه به شرایط غیرمنطقی این انتخابات، تعدادی از تشکل‌های رسانه‌ای طی بیانیه‌ای هشدار داده و از ریاست این هیات جناب آقای دکتر صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار مهلت سه ماهه برای هم اندیشی و تصمیم‌گیری جهت رفع نقایص و کاستی‌ها شدند. حتی تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند. اما متاسفانه تاکنون اقدام عملی برای رفع این ایرادات وکاستی‌ها صورت نگرفته است. در عین حال به رغم اشکالات و انتقاداتی که به نحوه برگزاری این انتخابات وارد است و یقینا می‌توانست در شرایط رقابتی عادلانه و منطقی‌تر برگزار گردد، اما با عنایت به اهمیت فراوان این انتخابات برای اهالی رسانه و به منظور دعوت از مدیران مسئول محترم رسانه‌ها برای مشارکت فعال و اثربخش در این انتخابات، اینجانبان امضاء کنندگان این اطلاعیه، ضمن احترام به سایر کاندیداها، با آگاهی از مراتب تعهد، تجارب، توانمندی‌ها و ویژگی‌های جناب آقای مهدی رحمانیان، مدیر مسئول محترم روزنامه شرق، به منظور حمایت از ایشان از کاندیداتوری انصراف داده و ضمن دعوت از مدیران مسئول محترم رسانه‌ها برای مشارکت در این انتخابات، پیشنهاد می‌نماییم  به آقای رحمانیان رأی دهند.