وزیرنفت:

از شنبه سوم آذر ثبت‌نام برای صدور کارت سوخت برای خودروها و موتورسیکلت‌ها آغاز شده است‌. اقدامی که موجب بروز شایعه‌های فراوانی در میان مردم مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین شد‌.
در این مدت مسوولان و نمایندگان مجلس بارها تاکید کردند که بازگشت مجدد کارت سوخت فقط به دلیل ممانعت از قاچاق فراوان سوخت به کشورهای همسایه است‌. اما این اظهارات نیز نتوانست از میزان نگرانی‌های مردم نسبت به احتمال افزایش قیمت بنزین بکاهد و دامنه این نگرانی‌ها نیز تا جایی گسترده شد که برخی از اقتصاددانان و کارشناسان نسبت به تبعات هرگونه افزایش احتمالی نرخ سوخت و فشار مضاعف بر اقشار مختلف جامعه در شرایط کنونی و بحرانی اقتصاد هشدار دهند‌.
ماجرا تا آنجا پیش رفت که سرانجام وزیر نفت راجع به این موضوع اعلام موضع کرد و روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد:‌ فعلا بحث سهمیه‌بندی مطرح نیست‌. بیژن زنگنه گفت: اعداد و ارقامی که در مورد سهمیه‌بندی بنزین اعلام می‌شود، درست نیست‌.
وی تاکید کرد: هنوز در مرحله ثبت‌نام کارت سوخت هستیم و وقتی این مرحله تمام شد، تاریخ اجرای طرح تحویل بنزین با کارت سوخت را اعلام می‌کنیم‌. فعلا بحث سهمیه‌بندی مطرح نیست، بلکه بحث استفاده از کارت سوخت در تحویل بنزین مطرح است‌.