فراستی بزرگ شده کیست؟

در روز جمعه، 9 آذر و در برنامه «من و شما» بار دیگر مسعود فراستی روی آنتن تلویزیون آمد.این بار برعکس همیشه این فراستی نبود که همچون برنامه «هفت» بر فیلم‌های ساخته شده داخل می‌تاخت و کارگردان و فیلمنامه نویس و... را به باد انتقاد می‌گرفت.فراستی آمده بود تا این بار نقد شود.آخر مگر می‌شود فیلم‌های اسکاری فرهادی مثل «جدایی نادر و سیمین» و «فروشنده» را به باد انتقاد گرفت و سیاه نمایی خواند و از آن سو فیلم‌های طنز را بی‌محتوا و باعث افت کیفی سینمای ایران خواند؟ نه درام و نه طنز! او گفت فروش 38 میلیاردی «هزارپا» هم مهم نیست چون لودگی را به ارمغان آورده است اما همه این‌ها را مجری نتوانست بیان کند و دست آخر «آرش ظلی‌پور» قافیه را باخت و فراستی در یک اقدام حرفه‌ای و آشنا به رسانه، میز مصاحبه را ترک کرد.فن مصاحبه بی‌تردید نباید به گونه‌ای باشد که مصاحبه شونده احساس کند به صورت مستقیم به او اهانت می‌شود، کاری که در روز جمعه‌ انجام شد و پرچم فراستی بالا رفت اما شاید می‌شد این‌گونه پرسید که:
1- آقای فراستی ما چه بسازیم تا شما را خرسندکند؟
2- چه ژانری می‌تواند ایران را از دید شما به دنیا معرفی کند؟
3- آیا سینما باید از تمام فاکتورهای مثبت ذهنی شما بگذرد تا مورد تایید شما باشد؟


4- آیا در شهری که شما زندگی می‌کنید سیاهی وجود ندارد؟
5- کسی که نقدهای تندی می‌کند باید تحمل نقد شوندگی را داشته باشد. اینکه شما می‌گویید نقد تنگه ابوغریب را در نشریاتم دنبال کنید، این یعنی نیامده‌‌اید تا جواب دهید؛ آمده‌اید که ورق را به نفع خود برگردانید که شوربختانه برگرداندید.
در نهایت می‌توان گفت: فراستی برآیند یک ذهن فردی نیست، او زايیده رسانه به ظاهر ملی ماست.هر چه او می‌گوید، تلویزیون با هر مدیری اجرا کرده و دارد می‌کند.کمتر در تلویزیون ردی از سینمای امروز ایران و آثار آن می‌بینید. جدیدترین فیلم‌های سینمای جهان در تلویزیون البته با سانسور پخش می‌شود اما جایی برای فیلم‌های منتخب و تاثیرگذار ایران وجود ندارد!فراستی را تلویزیون بزرگ کرده و زايیده این رسانه است و حالا به جایی رسیده که خود او هم نمی‌تواند فراستی را به نقد بکشد.