خبر

***
رئیس قوه قضاییه: دوتابعیتی در ایران جرم نیست
رئیس قوه قضاییه گفت: دو تابعیتی بودن در جمهوری اسلامی‌جرم نیست و کسی در ایران صرفاً به دلیل دو تابعیتی بودن تعقیب و زندانی نمی‌شود.
به گزارش روابط عمومی‌ قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: چندی قبل، وزیر امور خارجه انگلیس قبل از سفر به ایران با لحنی تکبرآمیز به دولت جمهوری اسلامی‌هشدار داده بود که از حبس دو تابعیتی‌ها خودداری کنید. 
وی افزود: افرادی که مورد اشاره مسئولان خارجی هستند، در کشور ما اقداماتی بر خلاف امنیت مرتکب شده اند یا دست به جاسوسی زده‌اند که تعقیب آنها به دلیل ارتکاب این جرایم است و هیچ ربطی به دو تابعیتی بودنشان ندارد. رئیس قوه قضاییه افزود: دو تابعیتی بودن صرفاً برخی آثار حقوقی و قضایی دارد، اما فاقد وصف مجرمانه است و تنها دلیل این هجمه‌های سنگین علیه دستگاه قضایی این است که در برابر نفوذ دشمن ایستاده‌ایم و بسیج نیروها و صرف میلیون‌ها دلار از سوی کشورهای غربی برای تخریب مسئولان قضایی جمهوری اسلامی‌صرفاً به دلیل همین ایستادگی در برابر نفوذ است.


آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به برخی هجمه‌ها به دستگاه قضایی به دلیل برخوردهای اخیر با مفسدان اقتصادی گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی از سال‌ها قبل وجود داشته و موارد متعددی را نیز مورد رسیدگی قرار داده‌ایم ولی این برخوردها در چند ماه گذشته که دشمن فشار غیرمعمولی را علیه ملت ایران روا داشته و تمام نیروی خود را برای تسلیم کردن مردم و نظام جمهوری اسلامی ‌به میدان آورده، تشدید شده است.