مصطفی دنیزلی، مدعی ۷۰ ساله لیگ ترکیه

مصطفی دنیزلی، نام‌آشناترین مربی ترکیه‌ای در فوتبال ایران است. مردی پرافتخار که 2 مقطع هدایت پرسپولیس را بر‌عهده داشت و حدود 2 سال هم روی نیمکت پاس نشست.
دنیزلی که به تازگی شمع تولد 69 سالگی خود را فوت کرده و وارد هفتمین دهه از زندگی خود شده، همچنان در فوتبال ترکیه یک مربی صاحب‌سبک و البته موفق محسوب می‌شود.
دنیزلی تنها مربی تاریخ ترکیه است که قهرمانی در سوپرلیگ را همراه 3 تیم مطرح این کشور به‌دست آورده. ابتدا فصل 1988-1987 با گالاتاسرای، فصل 2001-2000 همراه با فنرباغچه و فصل
2009-2008 نیز با بشیکتاش. مصطفی دنیزلی که 4 سال روی نیمکت ترکیه نشست و نتایج درخشانی هم کسب کرد، حالا در ترکیه و باشگاه کاسیم‌پاشا مدعی قهرمانی در سوپرلیگ است.


دنیزلی در چند سال اخیر و بعد از حضور روی نیمکت خزر لنکران آذربایجان، در بازگشت به ترکیه مربیگری ریزه‌اسپور و سپس گالاتاسرای و اسکی‌شهیر را برعهده گرفت اما از اکتبر 2018 مسوول فنی کاسیم‌پاشا شده و نتایج فوق‌العاده‌ای همراه با این تیم نه چندان مشهور کسب کرده.
بعد از شکست 4 بر 2 کاسیم‌پاشا مقابل ترابزون‌اسپور (تیم وحید امیری و مجید حسینی‌) مدیران این باشگاه تصمیم به اخراج کمال اوزدس گرفتند و مصطفی دنیزلی را به‌عنوان جانشین او انتخاب کردند. از وقتی دنیزلی روی نیمکت کاسیم‌پاشا نشسته، نتایج این تیم زمین تا آسمان تغییر کرده و همین باعث شده تا در رده دوم جدول بایستد.
برد 3 بر یک مقابل قوزتپه، پیروزی 5 بر صفر برابر آخیساراسپور، تساوی یک بر یک مقابل ارزروم‌اسپور، برد 3 بر صفر مقابل مالاتیااسپور و تساوی 2 بر 2 برابر فنرباغچه نتایجی است که کاسیم‌پاشا همراه با دنیزلی کسب کرده.
به اینها 2 پیروزی در جام حذفی مقابل پترول‌اسپور و بلدیه‌اسپور را هم اضافه کنید تا به کار بزرگی که دنیزلی در کاسیم‌پاشا انجام داده پی ببرید.
مصطفی دنیزلی در حدود 2 ماه اخیر، تنها یک بار و در سوپرلیگ شکست را تجربه کرده؛ مقابل آنتالیااسپور و با نتیجه 2 بر یک. در باقی اوقات کاسیم‌پاشا یا پیروز بوده و یا با تساوی زمین را ترک کرده است. 5 برد، 2 تساوی و یک شکست در کارنامه دنیزلی (جام حذفی و سوپرلیگ ) ثبت شده تا این مربی در 70 سالگی هم روزهای موفقی را سپری کند.
کاسیم‌پاشا با این نتایج، شگفتی‌ساز لیگ ترکیه بوده و در جدول رده‌بندی بالاتر از تیم‌های مطرحی چون گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش قرار گرفته. باساک‌شهیر با 40 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده و کاسیم‌پاشا تنها با 4 اختلاف عنوان دوم را در اختیار دارد.
با توجه به تجربه بالای مصطفی دنیزلی و تبحری که او در قهرمانی سوپرلیگ دارد، بعید نیست این بار با کاسیم‌پاشا افتخاری جدید در فوتبال ترکیه به‌دست بیاورد.
در لیگ ترکیه مربیان پرافتخاری نظیر سنول گونش، فاتح تریم و اروین کومان حضور دارند اما فعلا مصطفی دنیزلی بالاتر از همه آنها ایستاده و نتایج بهتری کسب کرده. با ادامه این روند، بار دیگر می‌توانیم اخبار موفقیت‌های دنیزلی را بشنویم. این بار با تیمی گمنام که نشان می‌دهد دنیزلی چه مربی کارآمدی است.