خبر و مصاحبه

استقلال، پرسپولیس و تراکتور به دنبال قوچان‌نژاد
قحطی مهاجم در لیگ: گوچی و ۳ پیشنهاد دست به نقد




در حالی که نیم‌فصل اول لیگ هجدهم رو به پایان است، تیم‌های لیگ برتری به دنبال جذب مهره‌های مورد نظر برای تقویت نقاط ضعف خود هستند. فصل مشترک بیشتر آنها و البته تیم‌هایی که در بالای جدول حضور دارند، کمبود مهاجم گلزن است. در میان تیم‌های بالانشین فعلا فقط سپاهان است که مشکلی بابت گلزنی ندارد و استنلی کی‌روش از این تیم بهترین مهاجم لیگ است. سایر تیم‌ها اما از این نظر در مضیقه هستند. تراکتورسازی هر دو مهاجم خارجی و گلزن خود را از دست داده، پرسپولیس با وجود بازیکنانی مثل علی علیپور و گادوین منشا فقط 13 گل زده و البته شایعه‌هایی مبنی بر جدایی احتمالی علیپور از این تیم هم شنیده می‌شود. استقلال هم بهترین گلزنانش، مدافع و هافبک دفاعی‌اش هستند و مهاجمان این تیم سر و صدای هواداران را در آورده‌اند.  در این شرایط به نظر می‌رسد یک مهاجم ایرانی در تیررس همه آنها قرار دارد و حتی شنیده می‌شود هر 3 تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با این مهاجم مذاکره‌هایی انجام داده‌اند. این مهاجم کسی نیست جز رضا قوچان‌نژاد که در قبرس روزگار خوشی را سپری نمی‌کند. گوچی در آپوئل قبرس شرایط خوبی ندارد و در بازی‌های اخیر این تیم روی نیمکت نشسته و کمتر مورد استفاده قرار گرفته. او به دنبال جدایی از این تیم است و با توجه به بازگشت چند ملی‌پوش به لیگ برتر، او هم به فکر بازی در ایران افتاده است.


مرفاوی: امیدوارم استقلال با روحیه وارد تعطیلات شود


 صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال از اینکه می‌بیند آبی‌ها هفته به هفته پیشرفت می‌کنند به شدت خوشحال است. مرفاوی می‌گوید: «خیلی مهم است که استقلال روز به روز پیشرفت می‌کند. با توجه به شرایط جدول مهم‌تر از نحوه بازی استقلال، امتیاز گرفتن است. استقلال باید امتیازهای از دست رفته در نیم فصل اول را جبران کند تا بتواند در ادامه به صف مدعیان بپیوندد. وقتی در دو بازی گذشته حداقل چند گل تاکتیکی از استقلال دیدیم، به این معناست که کادرفنی به خوبی با بازیکنان در تمرینات کار می‌کند. برای بازیکنی مثل روح‌ا... باقری مهم این نیست که گل نزده بلکه مهم عملکرد خوب او در گل‌سازی و فضاسازی برای سایر بازیکنان است. شخصاً خیلی مشتاق هستم تا تبریزی بتواند با پشت سر گذاشتن مسائل روحی و روانی به شرایط آرمانی برسد. تبریزی بازیکن اثبات شده‌ای است و از قدرت فیزیکی و هجومی خوبی برخوردار است. امیدوارم زودتر پایش به گل باز شود.» آیا استقلال مقابل پدیده هم شانس پیروزی دارد؟ مرفاوی به این سوال هم پاسخ داد: «تیم پدیده فوتبال منسجم و خوبی را ارائه می‌دهد. بازیکنان این تیم با اتکا به رتبه‌ای که دارند و با هدایت مربی خوب‌شان رقیب سختی برای استقلال هستند اما استقلال از بزرگترین تیم‌های ایران و آسیاست و توانایی شکست هر تیمی را دارد. فکر می‌کنم اگر استقلال با تفکری که در بازی‌های گذشته داشت، پای به این مسابقه بگذارد حتماً موفق می‌شود. امیدواریم استقلال با کسب این سه امتیاز با روحیه خوب وارد تعطیلات شود و در ادامه لیگ برای قهرمانی بجنگد.»


طاهری: منتقدم به من گرمکن هدیه داد!


بیژن طاهری درباره حاشیه‌های اخیر می‌گوید: «من در این سال‌ها که کار کرده‌ام همیشه مربی خارجی نبوده است. من 5 سال با آقای کاظمی، همایون شاهرخی، مایلی‌کهن و تقوی کار کردم. در تمام تیم‌ها همه تلاشم را کرده‌ام که بهترین باشم. تمام کارهایی که در این چند سال انجام دادم خدمت به تیمی است که در آن بوده‌ام. دنبال حاشیه نیستم و صادقانه کار می‌کنم.»  طاهری خطاب به منتقدانش گفت: «خیلی‌ها می‌گفتند طاهری نمی‌تواند کمک کند و من حرفی نزدم. یکی از کسانی که به من انتقاد می‌کند، همان آدم یک روز پاییزی که من با یک پیراهن آستین کوتاه سر تمرین رفته بودم، یک دست گرمکن به من داد تا سردم نشود، به حرمت همان گرمکن چیزی نگفتم. هرموقع صلاح باشد هستم و هر موقعی که نباشم دعا می‌کنم و حرفی نمی‌زنم. تمام آبروی من از استقلال است و من مدیون این تیم هستم و هرگز کاری نمی‌کنم که به ضرر تیمم باشد. من پولی از فوتبال در نیاوردم ولی همه اعتبارم از استقلال است.»