منتظر قهرمانی تیم ملی  در جام ملت‌ها هستم







پرسپولیس از ساعت 11 روز گذشته در ورزشگاه شهید کاظمی جلسه تمرینی ویژه‌ای را پشت سر گذاشت. در این تمرین، بازیکنان ابتدا در سالن بدنسازی به وزنه‌زدن مشغول شدند و بعد به زمین چمن آمده و با تحویل گرفتن لباس‌های جدید خود، عکس یادگاری گرفتند. ضربه به چارچوب بخش دیگری از تمرین بود. در این بخش، شجاع خلیل‌زاده ضربه دیدنی به سمت دروازه فرستاد که توپ او به شکل زیبایی گل شد، این گل با واکنش جالب  خلیل‌زاده و تشویق حدود 100 تماشاگری همراه شد که در ورزشگاه حاضر بودند.
اما تمرین دیروز، یک میهمان ویژه داشت؛ مهدی مهدوی‌کیا پیشکسوت این باشگاه که اعلام کرده بود با بازگشت از آلمان به تمرینات پرسپولیس می‌رود، به قول خود وفا کرد. مهدوی‌کیا ابتدا مورد استقبال کریم باقری و چند بازیکن مانند سید جلال حسینی، امید عالیشاه، شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا قرار گرفت و سپس با برانکو و دیگر بازیکنان دیدار و گفت‌وگوی گرمی داشت و از آنها بابت عملکرد موفقیت آمیز در نیم فصل اول تشکر کرد. البته علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و علی علیپور که ملی‌پوشان پرسپولیس هستند، در این تمرین حضور نداشتند. ضمن اینکه اسماعیل حلالی دیگر پیشکسوت پرسپولیس هم در کنار مهدوی‌کیا بود. مهدوی‌کیا به همراه تعدادی از مربیان تیم‌های پایه هامبورگ به تهران آمده و قرار است کلاس مربیگری برای حدود 50 مربی جوان برگزار کند. دیروز یکی از مربیان آلمانی هم مهدوی‌کیا را همراهی کرده بود. در این جلسه تمرینی، یک کودک معلول هم حضور داشت و با بازیکنان و مربیان این تیم عکس یادگاری گرفت. مهدوی‌کیا هم لحظاتی با این کودک صحبت کرد و پیراهن هامبورگ را پس از امضا در حضور سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس، به او هدیه داد. مهدوی‌کیا در حاشیه تمرین پرسپولیس گفت: «قول داده بودم که بیایم و آمدم. شرایط خیلی سخت بود و از روز اول پیگیر بودم. پنجره بسته بود و با 10، 12 بازیکن ادامه دادند و تیم نتایج خیلی خوبی گرفت و الان هم جزو 3 تیم بالای جدول است. باید به بازیکنان، کادر فنی و هواداران تبریک گفت. کار بزرگی انجام شد و امیدواریم در نیم فصل دوم بهتر هم بشود.» کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس در مورد اینکه صحبت‌ها در مورد داوری زیاد است، این پاسخ را داد: «به نظرم فوتبال ما هم به تکنولوژی روز احتیاج دارد. اشتباهات داوری در مورد همه تیم‌ها وجود دارد، نه فقط پرسپولیس. به نظرم با آمدن تکنولوژی جدید حرف و حدیث‌ها هم تمام می‌شود.»
مهدوی‌کیا در مورد شکاف و اختلاف به وجود آمده میان سرمربی تیم ملی و پرسپولیسی‌ها هم صحبت کرد: «ما همه ایرانی هستیم و تیم ملی اولویت همه ماست. من سال‌ها در تیم ملی بازی کردم و موفقیت این تیم برای همه مهم است، چون غرور ملی می‌آورد. به نظرم این اختلاف‌ها و بحث‌ها را می‌شد با جلسه‌ای مشترک بین فدراسیون و باشگاه پرسپولیس راحت‌تر حل کرد. باز هم می‌گویم من همیشه حامی تیم ملی هستم و همه منتظریم در جام ملت‌ها قهرمان شوند.» مهدوی‌کیا در مورد اینکه گفته بود برانکو بهترین مربی خارجی است که به ایران آمده، آیا این موضعگیری به خاطر اختلافات اخیر بوده؟ چنین واکنشی داشت: «هیچ وقت دنبال این جریانات حاشیه‌ای نبودم. از من در مورد عملکرد برانکو سؤال شد و من هم جواب دادم، الان هم با قاطعیت می‌گویم تیم المپیک ما با او قهرمان آسیا شد، توانستیم به جام جهانی برویم و در جام ملت‌ها هم با برانکو خوب نتیجه گرفتیم. می‌توانستیم حتی به فینال برویم. پرسپولیس هم در سال‌های اخیر با برانکو نتایج خوبی گرفته و حتی به فینال آسیا صعود کرده است. من بر اساس عملکرد گفتم که او بهترین مربی خارجی است.» وی ادامه داد: «همیشه از تیم ملی و پرسپولیس حمایت کردم. پرسپولیس را از بچگی دوست داشتم و برانکو را هم چون سال‌ها با او کار کردم، بخوبی می‌شناسم. پرسپولیس تا قبل از برانکو نتایج خوبی نمی‌گرفت، اما برانکو غرور را به هواداران بازگرداند، الان هم این تیم در هر مسابقه‌ای حاضر می‌شود، با قدرت و زیبا بازی می‌کند.»
بازیکن سابق هامبورگ در مورد نحوه کارش در این باشگاه توضیح داد: «اعتقاد دارم هر چند ماه یک بار، باید مربیان بزرگ را برای آموزش بازیکنان و مربیان‌مان به ایران بیاوریم. ما الان هم در آکادمی خودمان یک کلاس را با حضور مربی دوم تیم هامبورگ برگزار می‌کنیم. دوست داریم از سبک و سیاق اروپایی‌ها الگوبرداری کنیم. امکان همکاری هست و نیاز به مطالعه دارد.»
گفتنی است پرسپولیس پنجشنبه در دیداری دوستانه در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف تیم پیشکسوتان خود خواهد رفت و برانکو از مهدوی کیا دعوت کرد تا در این مسابقه حاضر شود. ضمن اینکه در پایان تمرین، سیدجلال حسینی راهی ساختمان باشگاه پرسپولیس شد تا برای پیگیری مطالبات مالی بازیکنان با ایرج عرب، سرپرست باشگاه دیدار کند.
بخشی از دستمزد سرخ‌ها واریز شد
باشگاه پرسپولیس روز گذشته بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم را به حساب آنها واریز کرد که گفته می‌شود بین 10 تا 15 درصد این قراردادها را دربر می‌گرفته است اما قول ایرج عرب، سرپرست جدید سرخ‌های تهرانی مبنی بر اینکه ارقام پرداختی بیش از این بوده و دریافتی بازیکنان را به 40 درصد از کل قرارداد می‌رساند و شامل پاداش درخشش این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم می‌شود، جامه عمل نپوشید.