نمی‌توانیم از افزایش  توان دفاعی غافل شویم



چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای صبح دیروز (یکشنبه) در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد. در این مراسم، از ۱۲ عنوان جلد کتاب تبیین اندیشه‌های راهبردی دفاعی مقام معظم رهبری رونمایی شد.
به گزارش مهر، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه «این همایش نشان دهنده بلوغ است و مشخص می‌کند ما به دنبال بررسی اندیشه ولی فقیه هستیم» گفت: زمانی که اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری را بررسی می‌کنیم، به عمق راهبردی و دقت این بیانات پی می‌بریم، زمانی که ایشان از دقت موشک‌ها سخن گفتند، برای بسیاری، رسیدن به این هدف غیرممکن بود اما در مدت کوتاهی همه تحقق هدف را دیدند. یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی این همایش ایجاد بستر اجرایی شدن اندیشه‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها است. امیر حاتمی در ادامه به بیان آثار و پیامدهای اندیشه‌های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان بعد از انقلاب جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلفی داشتند که تأثیرگذاری رهبری در هرکدام از این مسئولیت‌ها قابل بررسی و ستودنی است. نقش ایشان در اجرایی شدن فرمان امام راحل برای حفظ ارتش و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی برای خلع بنی صدر بسیار مهم است. رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری نیز حمایت و مدیریت جنگ تحمیلی و حمایت ویژه‌ای از بخش دفاع داشتند. وی در ادامه به دوران آغازین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی بحران‌های بسیاری از جمله تهاجم عراق به کویت، حمله امریکا به عراق و افغانستان در این زمان رخ داد و درایت، آینده نگری و اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری موجب اتخاذ سیاست بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شد. در این زمان سیاست خودکفایی دفاعی موجب خوداتکایی و پیشرفت در تولید تجهیزات مختلف صنعت دفاعی و موجب بازدارندگی دفاعی شد.


وی ادامه داد: امروز دشمنان از تهدید نظامی ناامید شده‌اند و از سر استیصال فشار می‌آورند که چرا شما موشک دارید. ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد. ان‌شاالله در دیگر حوزه‌ها هم مانند حوزه دفاعی با استفاده از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.
 دوران رهبری آقا، دوران امام صادق و امام باقر(ع) را تداعی می‌کند
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش هم طی سخنانی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای گفت: دوران پر برکت رهبری حضرت آقا برای شخص بنده دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در صدر اسلام را تداعی می‌کند و این نعمت بزرگی است که نصیب ما شده است.
وی افزود: حدود ۱۰ سال پیش تبیین اندیشه‌های دفاعی حضرت آقا برای نخستین بار توسط سردار سدهی در سطح نیروهای مسلح آغاز شد و تدابیر و اندیشه‌های دفاعی حضرت آقا برآمده از آموزه‌های دینی و قرآنی و کلام معصومین(ع) و با تکیه بر تجربیات گرانقدر دوران‌ مبارزات انقلابی، دوران دفاع مقدس و دوران بازدارندگی است که صاحبان نظریه‌های دفاعی دنیا، به هیچ وجه تمام این ویژگی‌ها را یکجا ندارند.